Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Dolny Śląsk

Patryk Wild nie chce renowacji linii kolejowej nr 372? Burmistrz Góry oburzona

KK przez KK
29 grudnia 2021
w Dolny Śląsk, Komunikacja i Rozkład Jazdy, Polityka, Wiadomości
8
Patryk Wild nie chce renowacji linii kolejowej nr 372? Burmistrz Góry oburzona

fot. UMWD (archiwum)

Podczas ostatniej sesji sejmiku doszło do zaskakującego wystąpienia Patryka Wilda. Radny grzmiał, że Koleje Dolnośląskie utajniają informacje o liczbie pasażerów i wpływach z biletów. Podał także w wątpliwość planowane inwestycje. Mowa o Dworcu Świebodzkim i linii kolejowej nr 372 Bojanowo – Góra Śląska.

Po co mamy wydawać pieniądze na Świebodzki, skoro za dwa lata ma tu ruszyć inwestycja Kolei plus i to co zrobimy, trzeba będzie rozebrać? Po co wydawać 50 mln zł na trasę, którą nie pojedzie żaden pociąg? – grzmiał na sesji Patryk Wild.

Przypomnijmy, że w grudniu 2020 r. samorząd województwa stał się właścicielem linii kolejowej nr 372, łączącej Górę z Bojanowem i planuje przywrócić na niej ruch pasażerski. Niestety trasę kolejową przecina droga ekspresowa S5.

— Jestem bardzo zaskoczona wypowiedzią pana Patryka Wilda. Od początku, kiedy rozpoczynaliśmy bój o tę rewitalizację był mocno zaangażowany. Później przestał się angażować, a ja kontynuowałam tę sprawę z marszałkiem Myrdą. W ubiegłym tygodniu byłam w Ministerstwie Infrastruktury i już wypracowaliśmy nasze stanowisko. Wszystko wskazuje na to, że uda się wypracować porozumienie — mówi nam w rozmowie telefonicznej Irena Krzyszkiewicz, burmistrz Góry.

Wygląda na to, że wiadukt nad drogą S5 powstanie, a wykluczona komunikacyjnie powiat zyska linię kolejową. Ministerstwo Infrastruktury ma przeznaczyć 20 mln złotych na realizację tej inwestycji.

Rewitalizacja linii nr 372 wpisuje się w program odbudowy linii kolejowych na Dolnym Śląsku. Samorząd Województwa Dolnośląskiego realizuje ambitny i największy w skali kraju projekt przejmowania od PKP nieczynnych dotychczas połączeń, aby je zrewitalizować i przywrócić na trasy.

— Robimy to sukcesywnie, przejęliśmy już 19 z 22 linii na terenie całego województwa. Chcemy, aby Dolnoślązacy, mieszkający w różnych miejscach naszego regionu mieli wygodny dostęp do kolei i mogli korzystać z pociągów w codziennej komunikacji – do pracy, szkoły, ale również do turystycznego podróżowania koleją po regionie. Chcemy, aby komunikacja kolejowa była dostępna dla jak największej liczby mieszkańców regionu. To projekt cywilizacyjny — mówi Michał Nowakowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego. — Sukcesywnie podejmujemy działania, aby przywrócić kolej, utworzyć nowe połączenia między innymi do Karpacza, na trasie z Gryfowa Śląskiego do Mirska i Świeradowa Zdroju, do Kamiennej Góry, Lwówka Śląskiego czy do Góry Śląskiej. Projekt rewitalizacji linii kolejowych ma olbrzymią wartość społeczną, jest prowadzony z myślą o mieszkańcach regionu, ale również integruje samorządy lokalne we współpracy z samorządem województwa na rzecz rozwoju Dolnego Śląska — dodaje.

Przypomnijmy, że władze województwa chcą przejąć ponad 300 km linii kolejowych. Pierwsza z nich została przejęta w 2018 roku, a w grudniu 2019 roku na trasie z Bielawy do Dzierżoniowa pojechał pierwszy pociąg.

UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Wybuch pieca pod Wrocławiem. Jedna osoba ranna

Następny wpis

Coś się kończy, coś zaczyna, a #TORYwolucja trwa!

Następny wpis
Coś się kończy, coś zaczyna, a #TORYwolucja trwa!

Coś się kończy, coś zaczyna, a #TORYwolucja trwa!

Komentowane 8

  1. Tomek says:
    4 lata temu

    Niestety większość ma pewność, że GDDKiA nie zbuduje tego wiaduktu. Nie ma żadnych informacji na ten temat. Zapewne Pan Patryk jest odcięty od rozmów z Ministerstwem. Budowa linii za grube pieniądze bez wiaduktu nie ma sensu. Każdy się z tym zgodzi.

    Odpowiedz
  2. Jacek Kaźmierczak says:
    3 lata temu

    W Górach kolej ma tylko sens w okolicach Jeleniej Góry. Tak więc zamiast takich krzakowych linii należy reaktywować linie kolejowe do Lwówka, Karpacza i Kowar, gdzie przyjeżdża mnóstwo turystów. A z tej Góry to taka góra jak z Wsiocławia metropolia.

    Odpowiedz
    • Katarzyna Artur Kotlarek says:
      3 lata temu

      może na dziś to abstrakcja ale tego korytarza komunikacyjnego przez Wleń bym nie wykluczał. Kwestia tego czy w perspektywie paru kolejnych lat uda się przywrócić ruch na LK284 w kierunku Świeradowa przez Lubomierz, bo im dłuższa absencja tego odcinka to tym bardziej wzrastają koszty jego ponownego uruchomienia. W przyszłości ze względu właśnie na te koszty może się okazać, że jedynym sensownym rozwiązaniem dla przywrócania połączeń w kierunku Świeradowa właśnie będzie ten przebieg przez Wleń. A to z kolei może mieć duże znaczenie dla samego „ratowania” odcinka LK 274 w relacji JG/Lubań, który na dzień dzisiejszy z roku na rok jest w coraz gorszym stanie.

      Odpowiedz
  3. mieszkanka Góry says:
    3 lata temu

    Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach, uStroniach, Górach i innych dziurach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Wsiocławia!

    Odpowiedz
  4. czarna owca z Wągrowca says:
    3 lata temu

    Działaczka Biedronia odchodząc ze spółki dostała odprawę. Zdecydował o tym… jej ukochany!

    Odrowska startuje z 8. miejsca na liście Wiosny do Parlamentu Europejskiego na Dolnym Śląsku. Zapowiada walkę o lepsze warunki pracy dla nauczycieli i wyższe wynagrodzenia w sektorze publicznym. Domyślamy się, że przynajmniej tak wysokie jak wypłata, którą miała w Kolejach Dolnośląskich.

    Zatrudnił ją prezes Piotr Rachwalski (46 l.), czyli… prywatnie jej partner! Według naszych informacji, została specjalistą od public relations z pensją ok. 7000 zł brutto. To jednak dopiero początek historii. W grudniu 2018 r. nad chwalonym wszem i wobec prezesem Rachwalskim zawisły czarne chmury.

    Na Dolnym Śląsku zmienił się układ rządzący w sejmiku i było pewne, że lada dzień zmiany dosięgną także jego. Zebranie rady nadzorczej, która w planach miała zmiany w zarządzie, zaplanowano na 4 stycznia. Dzień przed tą datą, Rachwalski zwolnił jednak z pracy… Odrowską!

    Dlaczego? Jak nie wiadomo, o co chodzi, wiadomo, że chodzi o pieniądze! Otóż prezes zwolnił swoją partnerkę z obowiązku świadczenia pracy przez okres trzymiesięcznego wypowiedzenia.

    Podjął też decyzję, by spółka wypłaciła jej odprawę przysługującą np. członkom zarządu – trzy dodatkowe pensje, czyli w około 21 tys. zł! A to oznacza, że od 1 lutego Odrowska nie przepracowała ani jednego dnia, a dostała wynagrodzenie za 6 miesięcy pracy!

    W tym czasie mogła bez przeszkód uczestniczyć w wiecach poparcia dla strajkujących nauczycieli czy zbierać podpisy pod listami Wiosny. Gdy zapytaliśmy prezesa o powody takiej hojności, odpowiedział, że okoliczności odejścia z firmy są sprawą pomiędzy pracodawcą a pracownikiem.

    To samo powtórzyła nam Katarzyna Odrowska. – Czy wpływ na przyznanie odprawy miał pani związek z panem Rachwalskim? – dopytujemy. – Nie będę tego komentować – ucięła rozmowę. Z Robertem Biedroniem nie udało nam się wczoraj skontaktować.

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/katarzyna-odrowska-dostala-odprawe-w-kolejach-dolnoslaskich/bx3fyfg?utm_source=www.fakt.pl_viasg_fakt&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2

    Odpowiedz
    • Marek Robert Hejduk says:
      3 lata temu

      Historia romansu odrowskiej i rachwalskiego obrzydza i przeraża ukazując jednocześnie w jaki oligarchowie potrafią żerować na publicznej firmie.Dlaczego ministerstwo milczy a nawet nie bada sprawy???

      Odpowiedz
  5. Marcin Medyk z Kluczborka says:
    3 lata temu

    Tylko nie uruch amiajcie bezpośrednich pociągów z Wrocławia, bo przyjadą tamtejsze wsiury zza Buga i zas yfią i zas rają całe góry. Właśnie mamy taki przykład na Dolnym Śląsku. Koleje Dolnośląskie uruchomiły ostatnio program „Lato z KD”, w ramach którego można pojechać za darmo autobusem nad Stawy Milickie. Efekt? Wrocławska biedota (której jak wiadomo nie stać na normalne bilety) masowo ruszyła na wakacje i co mamy? Zatrutą rzekę Barycz i katastrofę ekologiczną w całej Dolinie Baryczy w której w śmie rdzącej wodzie ryby pływają do góry brzuchami: https://wroclaw.wp.pl/dolina-baryczy-zatruta-rzeka-w-smierdzacej-wodzie-ryby-plywaja-brzuchami-do-gory-6529160366299840a . Ostatnie doniesienia mówią, że przyczyną tej olbrzymiej katastrofy są bakterie ka łowe. Jak widać, wsiury zza Buga do tej pory nie wiedzą, że istnieje coś takiego jak toaleta i sr ają prosto do rzeki (albo myją w niej swoje brudne ty łki). Na efekty nie trzeba było długo czekać.

    Odpowiedz
  6. Adolf Warski says:
    3 lata temu

    Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy „kolejek”, zwłaszcza KD, na portalu „infokolej.pl”.
    Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka).
    I wygląda to następująco.
    Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach).
    PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi).
    KD 13:43 do Lubania (Śląskiego – by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC…
    KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej – j. w.
    KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe – raptem paru pacjentów.
    Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron.
    PR 14:04 do Ścinawy – nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty.
    PR 14:04 do Kędzierzyna – znowu null.
    14:17 KD „Chełmiec” do Jeleniej Góry – i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie).
    IC „Piast” 14:19 do Gdyni – o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych.
    PR 14:19 do Międzylesia – puściutki.
    KD 14:24 do Lubina – oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób.
    KD 14:27 do Rawicza .10%.
    PR 14:37 do Kluczborka – pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ???
    KD 14:41 do Zgorzelca – nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie.
    PR 14:44 do Jelcza – nuuuda.

    W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy.
    Dalej.
    KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto – o dziwo na 31WE z Jelcza – prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części.
    I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg – widmo.
    KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej – centralnie pusto.
    PR 16:00 do Opola – po co to jedzie wogóle ???
    PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej – j.w.

    Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko – torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka.
    Wasz
    Dobry Wujek Adolf

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Nowy zielony zakątek we

Nowy zielony zakątek we Wrocławiu otwarty

27 czerwca 2025
Nightskating wraca do Wrocławia

Nightskating wraca do Wrocławia

25 czerwca 2025
Patron z duszą i tradycją

Patron z duszą i tradycją – Stawy Milickie wspierają wrocławskie łowisko Park Glinianki

24 czerwca 2025
Bezpieczne Wakacje piknik

Bezpieczne Wakacje – piknik rodzinny w Hydropolis

24 czerwca 2025
Warsztaty z Wrocławską Orkiestrą

Warsztaty z Wrocławską Orkiestrą Improwizowaną

30 czerwca 2025
III. Wrocławskie Mistrzostwa w

III. Wrocławskie Mistrzostwa w Pływaniu Pieskiem

30 czerwca 2025
Wojewódzkie obchody zakończenia

Wojewódzkie obchody zakończenia roku szkolnego

30 czerwca 2025
Polacy z wielką szansą na

Polacy z wielką szansą na awans do Mistrzostw Świata

30 czerwca 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Warsztaty z Wrocławską Orkiestrą
Inne

Warsztaty z Wrocławską Orkiestrą Improwizowaną

30 czerwca 2025
III. Wrocławskie Mistrzostwa w
Inne

III. Wrocławskie Mistrzostwa w Pływaniu Pieskiem

30 czerwca 2025
Wojewódzkie obchody zakończenia
Blisko Wrocławia

Wojewódzkie obchody zakończenia roku szkolnego

30 czerwca 2025
Polacy z wielką szansą na
Sport

Polacy z wielką szansą na awans do Mistrzostw Świata

30 czerwca 2025
Elektromobilność na tablicy
Biznes

Elektromobilność na tablicy – rozbudowa system szkolnictwa zawodowego we Wrocławiu

30 czerwca 2025
Summer party i pokaz
Inne

Summer party i pokaz samby w Aquaparku Wrocław

27 czerwca 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Warsztaty z Wrocławską Orkiestrą

Warsztaty z Wrocławską Orkiestrą Improwizowaną

30 czerwca 2025
III. Wrocławskie Mistrzostwa w

III. Wrocławskie Mistrzostwa w Pływaniu Pieskiem

30 czerwca 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT