Za półmetkiem jest zabezpieczanie ścian poszerzonego już tunelu kolejowego koło Trzcińska na linii Wrocław – Jelenia Góra. O tej skomplikowanej i bardzo potrzebnej inwestycji informowaliśmy w naszym portalu.
Nowoczesna maszyna „TEM” poszerzyła obiekt do wymaganych rozmiarów – z ok. 8,3m. do ponad 11m. Obecnie z wykorzystaniem ruchomego szalunku realizowana jest docelowa obudowa tunelu. Ukończono już połowę końcowej obudowy tunelu. Ściany konstrukcji tworzą przestrzeń umożliwiającą bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego i realizację prac.
Warto zaznaczyć, że mimo prowadzonych robót w przez dobę tunel przejeżdża ponad 30 pociągów. Zastosowana w tunelu technologia pozwala na wykonywanie prac i przejazd pociągów. Zakończenie inwestycji wartej ok 130 mln zł przewidywane jest w połowie 2024 r.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w 300-metrowym tunelu koło Trzcińska zwiększy potencjał przewozowy kolei na Dolnym Śląsku. Po zakończeniu robót możliwy będzie równoczesny przejazd pociągów po obu torach na trasie Wrocław – Jelenia Góra. Dotychczas ze względu na zbyt małą szerokość zabraniały tego przepisy.
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na przebudowę tunelu ok 160 mln zł ze środków budżetu państwa i z dokapitalizowania.
- Zakończenie zadania „Rewitalizacja tunelu liniowego w km 118,700 wraz z infrastrukturą towarzyszącą” jest częścią szerszego projektu „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach” przewidywane jest obecnie na drugi kwartał 2024 r.
Poprzez: plk-sa.pl