Przypomnijmy, że spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na początku marca. Zgłosiło się osiem firm, a zaproponowane kwoty oscylują od nieco ponad 1,7 do ponad 2,9 mln złotych. Warto dodać, że budżet na sfinansowanie zamówienia ustalono na niespełna 2,5 mln złotych.
Głównymi zainteresowanymi budową trasy tramwajowo-autobusowej na osiedle Swojczyce we Wrocławiu są mieszkańcy wschodniej części miasta. W ramach inwestycji, oprócz torowiska, powstanie także nowa pętla tramwajowa i parking dla samochodów. Obok nowej pętli Swojczyce przewidziano postój przesiadkowy Park&Ride na 181 pojazdów.
Projektowany odcinek trasy tramwajowej ma przebiegać wzdłuż ulicy Mickiewicza przez nowe mosty Chrobrego, następnie wzdłuż ulicy Swojczyckiej do nowo projektowanej pętli Swojczyce. W planach jest budowa trasy tramwajowej o łącznej długości ponad 1,7 km z nawierzchnią drogową wydzieloną dla ruchu autobusowego. Początek planowanej inwestycji znajduje się w miejscu istniejącej pętli tramwajowej Sępolno, która ma zostać przebudowana.
Na przygotowanie projektu trasy tramwajowej na Swojczyce wybrana w przetargu firma będzie miała 15 miesięcy od podpisania umowy.
Dodajmy, że trwają już zaawansowane prace projektowe dla budowy nowych mostów Chrobrego na trasie przyszłego tramwaju. Ich budowa rozpocznie się w tym roku.
Piotr Krejner