Halina Ołdakowska jest nową dyrektor Opery Wrocławskiej. Znane też są plany nowego zespołu, jaki będzie kierować działalnością tej szacownej instytucji kultury.
Do konkursu na stanowisko dyrektora Opery Wrocławskiej przystąpiło 15 kandydatów. Zaprezentowana przez Halinę Ołdakowską wizja zarządzania i działalności placówki kulturalnej była najbardziej przekonująca dla komisji konkursowej. Kandydatka przekonała komisję, że jej plany, a także umiejętności organizatorsko-menadżerskie i doświadczenie zawodowe dają najlepsze perspektywy rozwoju naszej Opery.
Nowa dyrektor wrocławskiej sceny operowej Halina Ołdakowska jest absolwentką Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego i Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ukończyła także program MBA Business Trends w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Ma bogate doświadczenie związane z biznesem, zarządzaniem, promocją instytucji i wydarzeń kulturalnych. Przez ostatnie 14 lat pełniła funkcję wicedyrektora Narodowego Forum Muzyki, gdzie odpowiadała za zarządzanie projektami i współpracę z partnerami strategicznymi.
Opera Wrocławska to niezwykle ważna instytucja kulturalna, perełka i wizytówka nie tylko Wrocławia, ale również całego Dolnego Śląska. Chcę, aby pełniła funkcję kulturalnego ambasadora tego regionu również poza granicami Polski. Zależy mi na świeżym i nowoczesnym podejściu do Oper, zarówno od strony artystycznej, jak i zarządczej – mówi dyrektor Opery Wrocławskiej Halina Ołdakowska.
Podczas dzisiejszej konferencji marszałek Dolnego Śląska Cezary Przybylski przedstawił nową dyrektor oraz koncepcję zarządzania Operą Wrocławską. O planach opowiedzieli także dyrektor artystyczny Mariusz Kwiecień i dyrektor muzyczny Bassem Akiki. Po rekomendacji komisji konkursowej powołałem Panią Halinę Ołdakowską na stanowisko dyrektora Opery Wrocławskiej. Zwyciężczyni konkursu posiada niezbędną wiedzą do kierowania operą, o czym świadczy jej bogate wykształcenie. To doświadczony manager kultury – zapewnił marszałek Dolnego Śląska Cezary Przybylski.
Nowa dyrektor zaprosiła do współpracy światowej sławy barytona Mariusza Kwietnia, który będzie pełnić funkcję dyrektora artystycznego. Moim celem jest wykorzystanie doświadczenia zdobytego podczas ćwierć wieku kariery artystycznej na wszystkich scenach świata. Przed nami w Operze Wrocławskiej powrót do korzeni, przywrócenie śpiewakowi wagi, która z czasem została zatracona. Planujemy współpracę z młodymi artystami z Polski i ze świata. Jesienią zamierzamy kontynuować pracę Opery zatrzymaną wcześniej przez sytuację epidemiczną, wzbogacając ją o nowy cykl koncertów. Pracujemy już również nad nowym repertuarem i premierami na 2021 rok – zaznacza nowy dyrektor artystyczny Opery Wrocławskiej Mariusz Kwiecień.
Stanowisko dyrektora muzycznego obejmie uznany dyrygent Bassem Akiki. Operę Wrocławską noszę w sercu, to tutaj stawiałem swoje pierwsze artystyczne kroki, debiutowałem jako dyrygent i pracowałem przez siedem lat. Przez kolejnych siedem lat współpracowałem z różnymi teatrami na całym świecie. Mam świadomość, że w teatrze operowym „czasem rządzi muzyka” i na pewno będziemy o tym we Wrocławiu pamiętać. Przed laty wielcy kompozytorzy pisali specjalnie dla Opery Wrocławskiej. Teraz nawiążemy do tej tradycji i będziemy ją kontynuować w nowej odsłonie – zapowiada dyrektor muzyczny Opery Wrocławskiej Bassem Akiki.
Komentowane 1