Wczoraj, 3 lipca, na jednej z facebookowych grup społecznościowych dotyczących osiedla Nowy Dwór pojawił się ostry komentarz mieszkańca na temat usług świadczonych przez jedną z aptek na Muchoborze Małym. Jego zdaniem został potraktowany w sposób niesprawiedliwy i odmówiono mu realizacji świadczenia. Zapytaliśmy o komentarz w tej sprawie biuro prasowe firmy Gemini, której placówka stała się miejscem sporu.
Nikt z nas nie chciałby usłyszeć w aptece, że jego zamówienie nie zostanie zrealizowane z powodu niedogodności związanych z systemem lub zerwaniem umowy pomiędzy apteką a Narodowym Funduszem Zdrowia. Taka sytuacja spotkała jednego z klientów apteki Gemini na Muchoborze Małym we Wrocławiu, czym podzielił się na grupie społecznościowej na portalu Facebook.
“Apteka Gemini Strzegomska 208A. Ostrzegam. Zerwali umowę z NFZ. Nie realizują świadczeń z 12 miesięcznych umów. Oszukują że jest awaria systemu od tygodnia. Po info z NFZ, że awarii nie ma, telefon o anulowaniu umowy z Gemini od NFZ. A kierowniczka niekompetentna kłamliwa pipa dzisiaj awaria, I te telefony o dopłacie bo brak refundacji, bo 100 PLN dopłaty. Sprawa zgłoszona do NFZ i Prokuratura we Wrocławiu” – napisał wściekły klient apteki
Podjęliśmy interwencję w tej sprawie i poprosiliśmy o komentarz firmę Gemini, która odpowiedziała nam w klarowny sposób, dlaczego wystąpiły takie nieprawidłowości.
– Zgodnie z komunikatem NFZ (link poniżej) system, w ramach którego można sprawdzić w bazie uprawnienia Pacjenta do świadczeń, nie był dostępny. Konsekwencją zmian w systemie NFZ była również aktualizacja oprogramowania z poziomu firmy Kamsoft. Po zakończeniu prac technicznych, niezależnych od apteki, realizacja świadczeń na rzecz Pacjentów odbywa się bez zakłóceń – przekazała nam Elżbieta Socha, dyrektor ds. PR & Governmental Affairs.
Link do komunikatu: Centrala NFZ – Aktualności / Aktualności / Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) – finansujemy zdrowie Polaków
– Jest nam przykro z powodu niedogodności z jakimi spotkał się Pacjent niemniej jednak sytuacja przerwy technicznej dotyczyła wszystkich aptek, nie tylko apteki, w której Pacjent próbował zrealizować swoje świadczenie w ramach NFZ. Otrzymałam informację, iż w dniu dzisiejszym Pacjent odbierze swoje zamówienie – dodała Elżbieta Socha.
Z komunikatu, który otrzymaliśmy jasno zatem wynika, że apteka Gemini nie zerwała umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia, a niedogodności wynikały z awarii systemu. Uspokajamy zatem klientów apteki, że nadal można w niej zrealizować świadczenia.
Pacjent to niech się hamuje . Pretensje tylko w aptekach . Za obraźliwe nazywanie kierownik apteki powinien być podany do sądu. Jeszcze trochę a w aptekach nie będzie was kto miał obsługiwać .
Z urzędu pomawiający powinien być sciagany przez policję.
Pomawiający w sposób obraźliwy, co zacytowano w artykule.