Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Komunikacja i Rozkład Jazdy

Od soboty tramwaj 23 wraca na stałą trasę – dojedzie do Wrocławskiego Parku Przemysłowego

KK przez KK
14 maja 2021
w Komunikacja i Rozkład Jazdy, Wiadomości, Wideo/Galerie
1
Od soboty tramwaj 23 wraca na stałą trasę – dojedzie do Wrocławskiego Parku Przemysłowego

fot. Tomasz Hołod/wroclaw.pl

23-ka wraca na stałą trasę i znowu będzie dojeżdżać do pętli „Wrocławski Park Przemysłowy”. Ta zmiana nastąpi już od najbliższej soboty (15 maja). Ta wiadomość na pewno ucieszy pracowników WPP oraz studentów, uczących się w okolicznych uczelniach.

Remont torowiska na ul. Złotoryjskiej trwał od lutego i od tego czasu tramwaje linii 23 miały swoją pętlę na przystanku Pilczyce. Od soboty, 15 maja, wozy MPK będą mogły skręcać z ul. Legnickiej w Złotoryjską oraz ul. Śrubową.

Koniec I etapu prac

Na odcinku od ul. Śrubowej do Wrocławskiego Parku Przemysłowego (WPP) położono 711 m podwójnego torowiska, 535 m chodników i 520 m dróg rowerowych. Oprócz tego, zbudowano kanalizację deszczową, fragment gazociągu, sieć energetyczną, wiaty i perony przystankowe na użytek TAT. Zostanie tam również nasadzonych 150 drzew – w większości będą to platany i robinie akacjowe.

– To pierwszy odcinek TAT, który idzie w śladzie dawnego torowiska wzdłuż ulicy Robotniczej, prowadzącego do dawnej pętli przy Pafawagu, a dziś WPP. Przebudowa tego fragmentu kosztowała ponad 11,6 mln złotych. Pieniądze na tę inwestycję pochodziły zarówno z budżetu gminy, jak i funduszy Unii Europejskiej. Niebawem będziemy gotowi z następnym odcinkiem od placu Orląt Lwowskich do ulicy Śrubowej, który będzie już absolutną nowością w układzie komunikacyjnym miasta – mówi Piotr Paś, prezes WI.

Z kolei od przystanku Dolmed do skrzyżowania z ul. Strzegomską MPK położyło nowe tory o długości 530 m. Wymieniono również rozjazd na skrzyżowaniu ul. Legnickiej i Złotoryjskiej.

– Może wydawać się, że torowisko na ul. Złotoryjskiej jest mało znaczące, bo jedzie tam obecnie tylko linia 23. Jednak ze względu na budowę TAT na Nowy Dwór musi być w bardzo dobrym stanie – zaznacza Bartosz Naskręski, rzecznik MPK Wrocław. – Ponowne uruchomienie ulicy Złotoryjskiej pozwoli wprowadzić objazdy w sytuacjach awaryjnych lub przy okazji planowanych remontów, np. na placu Jana Pawła II –

Oprócz tego, przejeżdżające tamtędy tramwaje będą mniej hałasować. Torowisko przy Dolmedzie będzie zielone, gdy tylko wyrośnie posiana tam trawa. – Zielone torowisko gwarantuje cichsze przejazdy tramwajów, zapobiega też wzbijaniu się pyłów z tłucznia. To wszystko oznacza większy komfort dla osób, które mieszkają w okolicy – zwraca uwagę prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder.

Prace archeologiczne

Na początku zakładano, że tramwaje powrócą na ul. Złotoryjską pod koniec marca. Te plany pokrzyżowało jednak odkrycie trumien oraz ludzkich kości przy Dolmedzie. Prace archeologiczne zakończyły się 17 kwietnia. Tomasz Kastek, archeolog z firmy AZTLAN, która prowadziła prace na ul. Złotoryjskiej, podkreślał, że w miejscu znalezienia szczątków był cmentarz św. Barbary. W latach 1852-1867 chowano tu ofiary cholery. W sumie odkryto 27 szczątków ludzkich, znaleziono też pierścionek. – Kości są zbyt słabo zachowane, żeby trafiły do muzeum. Z mojego doświadczenia wynika, że po wykonaniu badań przez antropologów konserwator podejmie decyzję o wtórnym pochówku – wyjaśniał archeolog.

Wkrótce testy

– Powrót tramwajów na ulicę Złotoryjską to bardzo dobra informacja dla tysięcy pracowników Wrocławskiego Parku Przemysłowego. Kończą się obostrzenia związane z pandemią COVID-19 i tramwaj będzie dodatkową alternatywą dla wielu osób – podkreśla Krzysztof Świercz, rzecznik Wrocławskich Inwestycji. I dodaje, że to nie koniec prac w tej okolicy.

W maju wiadukt nad ul. Smolecką przejdzie próby obciążeniowe. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i testy zakończą się pomyślnie, to inwestor będzie mógł wystąpić o zgodę na użytkowanie całej nowo wybudowanej dotychczas trasy. A po jej uzyskaniu będzie można „puścić” tramwaje i autobusy gotowym ponad kilometrowym odcinkiem TAT i rozpocząć planowane remonty torowisk, m.in. na pl. Jana Pawła II, ul. Ruskiej i św. Mikołaja.

Przypomnijmy, trasa autobusowo-tramwajowa (TAT), łącząca pl. Orląt Lwowskich z Nowym Dworem, ma powstać do 2023 r. Jej całkowita długość to 7 km.

źródło: wroclaw.pl
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Ruszyła rekrutacja do klas I szkół podstawowych

Następny wpis

Gmina Syców odebrała promesę na modernizację dróg dojazdowych do gruntów rolnych

Następny wpis
Gmina Syców odebrała promesę na modernizację dróg dojazdowych do gruntów rolnych

Gmina Syców odebrała promesę na modernizację dróg dojazdowych do gruntów rolnych

Komentowane 1

  1. anonim says:
    4 lata temu

    Tylko którego lutego???? Nie jesteście słowni dokładnie, bo remont zaczął sie w roku 2020 i miał trwac pół roku, ale jak to we Wrocławiu, wszytko trwa 2 razy dłużej i tramwaje nie dojeżdzały na WPP ponad półtora roku… Troche wiedzy zdobyć to już ciężko jest żeby znac dokladne fakty…

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Nietypowy zabieg robotyczny w

Nietypowy zabieg robotyczny w USK Wrocław – przy wsparciu eksperta ze Stanforda

12 czerwca 2025
Aplikacja lojalnościowa SPOT

Aplikacja lojalnościowa SPOT ułatwi zakupy – dowiedz się więcej

13 czerwca 2025
Rozpoczyna się przebudowa dworca kolejowego w Oławie

Rozpoczyna się przebudowa dworca kolejowego w Oławie

9 czerwca 2025
Granice zostały otwarte

„Granice zostały otwarte” – świat bez norm ma przyszłość?

23 marca 2025
Nowe technologie dla miasta

Nowe technologie dla miasta, edukacji i biznesu – powstała Wrocławska Dolina Dronów

13 czerwca 2025
Aplikacja lojalnościowa SPOT

Aplikacja lojalnościowa SPOT ułatwi zakupy – dowiedz się więcej

13 czerwca 2025
MKS Parasol Wrocław szuka partnerów

MKS Parasol Wrocław szuka partnerów – dołącz do klubu, który wychowuje mistrzów

13 czerwca 2025
Półkolonie jeździeckie na Partynicach

Półkolonie jeździeckie na Partynicach

13 czerwca 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Nowe technologie dla miasta
Biznes

Nowe technologie dla miasta, edukacji i biznesu – powstała Wrocławska Dolina Dronów

13 czerwca 2025
Aplikacja lojalnościowa SPOT
Biznes

Aplikacja lojalnościowa SPOT ułatwi zakupy – dowiedz się więcej

13 czerwca 2025
MKS Parasol Wrocław szuka partnerów
Sport

MKS Parasol Wrocław szuka partnerów – dołącz do klubu, który wychowuje mistrzów

13 czerwca 2025
Półkolonie jeździeckie na Partynicach
Edukacja

Półkolonie jeździeckie na Partynicach

13 czerwca 2025
Karpacz ponownie znalazł
Blisko Wrocławia

Karpacz ponownie znalazł się na kolejowej mapie Polski

13 czerwca 2025
Nietypowy zabieg robotyczny w
Inne

Nietypowy zabieg robotyczny w USK Wrocław – przy wsparciu eksperta ze Stanforda

12 czerwca 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Nowe technologie dla miasta

Nowe technologie dla miasta, edukacji i biznesu – powstała Wrocławska Dolina Dronów

13 czerwca 2025
Aplikacja lojalnościowa SPOT

Aplikacja lojalnościowa SPOT ułatwi zakupy – dowiedz się więcej

13 czerwca 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT