Od 11 września br. osoby zainteresowane wyrobieniem paszportu mogą złożyć stosowny wniosek w Centrum Obsługi Mieszkańca w Magnolia Park. To wyczekiwana nowość w katalogu spraw, które załatwić można w tym cieszącym się popularnością mieszkańców miejscu. Terenowy Punkt Paszportowy wspomagać będzie pracę Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego.
COM w Magnolia Park to strzał w dziesiątkę. Dobra lokalizacja (I piętro, tuż obok schodów ruchomych), 883 mkw. powierzchni, 31 stanowisk obsługi i dogodne dla mieszkańców godziny otwarcia, także w soboty sprawiają, że miejsce przyjmuje ok. 600 klientów dziennie!
Teraz interesantów może być jeszcze więcej, gdyż w COM Magnolia będzie można załatwić kwestie związane z paszportami: chodzi o przyjmowanie wniosków i wydawanie paszportów.
– W czerwcu 2022 roku otwieraliśmy to miejsce. Jego popularność dowodzi tego, że był to świetny pomysł. Teraz, po otrzymaniu odpowiedniego sprzętu i wpięciu w zewnętrzny system informatyczny, mieszkańcy będą mogli składać tutaj wnioski o wydanie paszportów. To uzupełnienie szerokiej oferty spraw obywatelskich, jakie można tu załatwić – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Powiększenie katalogu spraw realizowanych przez COM nie byłoby możliwe gdyby nie porozumienie z Dolnośląskim Urzędem Wojewódzkim (sprawy paszportowe realizuje administracja rządowa i urzędy wojewódzkie).
– Stworzyliśmy w ostatnich trzech latach na Dolnym Śląsku dziewięć nowych punktów paszportowych. Zaczęliśmy od Bogatyni, żeby ułatwić ludziom ten kłopot, który był związany z koniecznością przyjazdu do Wrocławia. W najbliższej okolicy mamy punkt w Wołowie i Trzebnicy, więc dlaczego nie Wrocław. Punkt już ruszył, pierwsze osoby są zapisane na najbliższe dni. Wydaje mi się, że to idealne miejsce także pod względem komunikacyjnym – mówił podczas konferencji prasowej Jarosław Obremski, wojewoda dolnośląski.
Tak dużego centrum obsługi nie ma w żadnym innym polskim mieście. Inicjatorem stworzenia COM-u poza dotychczasowymi siedzibami urzędu jest Włodzimierz Patalas, Sekretarz Miasta Wrocławia.
W ciągu roku z COM w Magnolia Park skorzystało ok. 120 tys. mieszkańców, którym wydano ok. 25 tys. dowodów osobistych, 30 tys. dowodów rejestracyjnych czy załatwiono ok. 25 tys. spraw meldunkowych.
– Lokalizacja w centrum handlowym oraz pracujące soboty, które praktykujemy w naszych COM-ach są dodatkowym atutem tego miejsca. Cieszy się ono dużą popularnością, która teraz dodatkowo się zwiększy, dzięki możliwości składania wniosków paszportowych. Jesteśmy przeszkoleni i gotowi do pracy. Co jednak bardzo ważne, złożenie wniosku oraz odbiór dokumentu będą możliwe wyłącznie po internetowym umówieniu wizyty – mówi Bożena Bronowicka, dyr. Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Jak złożyć wniosek paszportowy?
Wizytę trzeba wcześniej umówić poprzez stronę https://bez-kolejki.um.wroc.pl/.
Wszelkie informacje dot. dokumentów i opłat związanych z wydaniem paszportu znajdują się na stronie Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego https://duw.pl/pl/obsluga-klienta/paszporty
W COM w Magnolia Park czynne będą 2 stanowiska paszportowe działające w godzinach 9.00-18.00 od poniedziałku do piątku. W soboty punkt będzie nieczynny.
Samo Centrum Obsługi Mieszkańca w Magnolii w sprawach meldunkowych, wydawania dowodów osobistych czy dowodów rejestracyjnych działa od poniedziałku do piątku 9.00-18.00, a w soboty od 9.00-16.00.
ROCZNA STATYSTYKA WYDZIAŁU SPRAW OBYWATELSKICH
Wydział Spraw Obywatelskich nadzoruje pracę COM-ów w 7 lokalizacjach i obsługuje w ciągu roku około 600 tysięcy klientów , w tym m.in.:
wydając około 80 tysięcy dowodów osobistych,
dokonując 80 tysięcy zameldowań i wymeldowań,
wydając 100 tysięcy pozwoleń czasowych
wydając 100 tysięcy dowodów rejestracyjnych,
wydając około 15 tysięcy praw jazdy
ponad 100 tysięcy innych zaświadczeń i informacji
Informacja prasowa: Wydział Komunikacji Społecznej / Departament Prezydenta