Ruszają prace przy węźle na ul. Krakowskiej. To kolejny etap budowy Alei Wielkiej Wyspy. Drogowcy muszą przebudować m.in. torowisko, a pasażerowie MPK muszą przygotować się na zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej.
Najważniejsza informacja dla pasażerów MPK Wrocław jest taka, że od 28 sierpnia tramwaje linii 3 i 5 nie dojadą na Księże Małe. Uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.
CZYTAJ TAKŻE: Nasz dron nad Aleją Wielkiej Wyspy. Zobacz jak wygląda budowa [VIDEO]
Zaawansowany etap prac
Widać już cały korytarz pod drogę. Powstają kolejne podpory pod nowy 700-metrowy most nad Odrą, cały czas usypywany jest potężny nasyp, który połączy przeprawę z dalszą częścią trasy i kolejnym mostem, nad Oławą.
Teraz budowlańcy rozpoczynają następny rozdział i ruszają z pracami nad łącznikiem AWW z węzłem przy ul. Krakowskiej. To tam nowa trasa z Wielkiej Wyspy będzie łączyć się z drogą 94 i Aleją Armii Krajowej.
Nowe torowisko i przystanek
W rejonie węzła przy ul. Krakowskiej prace rozpoczną się 28 sierpnia. Przebudowane zostanie torowisko i jezdnia, potrzebne będą również prace przy sieciach podziemnych.
– Powstanie tutaj m.in. nowy przystanek, zabudujemy torowisko, aby mógł przejechać nim również autobus. Na wysokości przystanków będzie przejście dla pieszych. Dzięki temu piesi swobodnie przejdą przez jezdnię. W tej chwili trzeba pokonać strome i wysokie schody – wylicza Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Zmiany w komunikacji i ruchu
Z powodu właśnie tych prac od 28 sierpnia kierowcy i pasażerowie muszą liczyć się ze zmianami. Najważniejsze są takie, że tramwaje linii 3 i 5 nie dojadą do pętli na Księżu Małym. Ich trasa zostanie skrócona do pl. Wróblewskiego. W zamian na okres budowy będzie uruchomiona, kursującą z dużą częstotliwością, autobusowa komunikacja zastępcza. Na trasy ruszy linia 703. Dla kierowców wyłączony zostanie jeden pas jezdni.
Jedna z największych inwestycji we Wrocławiu
Aleja Wielkiej Wyspy to jedna z największych inwestycji komunikacyjnych Wrocławia ostatnich lat. Prace przy drodze, ale też pod ziemią, przy sieciach, warte są 243 miliony złotych. Trasa będzie liczyć ponad 3 kilometry, prowadzi przez dwa mosty nad Odrą i Oławą. Połączy Wielką Wyspę z Tarnogajem i Księżem. Będziemy z niej mogli korzystać w 2023 roku.