Trzy wrocławskie Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne wzbogacą się o nowoczesny sprzęt terapeutyczny zakupiony dzięki wsparciu z Japonii. Będzie wykorzystywany w diagnozie dzieci, które będą tego potrzebować.
Pięć zestawów do badań QEEG, wykorzystywanych w specjalistycznej metodzie Biofeedback, kosztowało ponad 420 tys. zł. Zestawy specjalistycznej aparatury trafią do: Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 9 i do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 4. Zakupione zostały dzięki wsparciu finansowemu Japonii.
Wrocławskie Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne stoją na pierwszej linii wsparcia dzieci, także uczniów z Ukrainy. Zapewniając im niezbędną pomoc medyczną, psychologiczną i edukacyjną. Każde dziecko ma prawo do opieki, edukacji i wsparcia. Niniejszy projekt jest świadectwem silnego partnerstwa pomiędzy Polską a Japonią. Wierzymy, że nasza pomoc pozwoli na szybszy dostęp do specjalistycznej oceny psychologicznej i poznawczej oraz wsparcia tych dzieci w nauce – mówi ambasador Japonii w Polsce Akira Kono.
Nowy sprzęt, w który doposażone zostaną placówki zapewni dzieciom nieodpłatny dostęp do specjalistycznych usług diagnostycznych. Z pomocy tych poradni korzystają nie tylko dzieci z Wrocławia, ale także z okolicznych powiatów. Dzięki niemu specjaliści będą mogli jeszcze szybciej diagnozować oraz opracowywać spersonalizowane zajęcia i terapie dla wszystkich uczniów we Wrocławiu.
Przekazany sprzęt bada fale mózgowe i daje informacje zwrotne, dzięki którym można ćwiczyć optymalne funkcjonowanie mózgu. Aparatura z wykorzystaniem biofeedbacku pomaga dzieciom efektywnie radzić sobie z silnymi emocjami i stresem czy utratą poczucia bezpieczeństwa. Uczy je kontroli nad swoimi emocjami, co nabiera szczególnego znaczenia w przypadku dzieci dotkniętych traumą. Usprawnia także funkcje poznawcze, koncentrację i pamięć.
Bardzo się cieszymy, że otrzymaliśmy sprzęt, który uzupełni wyposażenie naszej placówki. Pozwoli nam on jeszcze skuteczniej i szybciej diagnozować dzieci i młodzież oraz planować zajęcia terapeutyczne. Metoda ta będzie w znacznym stopniu pomocna w rozwikłaniu trudnych diagnostycznie przypadków przyjmowanych w poradniach, a szczególnie dzieci i młodzieży obcojęzycznej. A dzieci z takimi potrzebami jest coraz więcej. Z roku na rok wydajemy coraz więcej orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego lub nauczania indywidualnego. Coraz więcej też wrocławskich uczniów i młodzieży kierujemy na zajęcia terapeutyczne. Zapewniamy, że ten sprzęt od razu po przeszkoleniu kadry będzie wykorzystywany – podkreśla dyrektorka Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 we Wrocławiu Maria Kędzierska.
W sumie we Wrocławiu funkcjonuje 5 Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych. Posiadają niezbędny sprzęt oraz odpowiednio wyszkoloną kadrę. Pod swoją opieką mają w sumie ok. 190 tys. dzieci i młodzieży z Wrocławia i okolicznych miejscowości regionu. Wśród nich są także uczniowie z Ukrainy. Mając na uwadze coraz więcej uczniów i przedszkolaków ze specjalnymi potrzebami – w tym roku szkolnym – we Wrocławiu uruchomionych i doposażonych zostało 35 gabinetów integracji sensorycznej w 32 placówkach, w tym we wszystkich pracowniach (PPP). Działania te kosztowały ponad 1,7 mln zł i realizowane były w ścisłej współpracy z UNICEF-em.
Placówki edukacyjne to nie tylko mury, to także zapewnienie uczniom bezpieczeństwa i komfortu psychicznego. Nasze poradnie diagnozują coraz więcej dzieci z równymi problemami i dysfunkcjami. Aby z nimi pracować i im pomagać niezbędny jest nowoczesny sprzęt. I takim właśnie są te specjalistyczne zestawy przekazane przez naszych przyjaciół z Japonii. Bardzo serdecznie dziękujemy za wsparcie i dobrą współpracę – mówi wiceprezydent Wrocławia Jakub Mazur.
Poprzez: UM Wrocław