Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji we Wrocławiu wykonuje ważny krok w kierunku cyfryzacji i uruchamia elektroniczną odsłonę biura obsługi klienta! eBOK to nowoczesna i przejrzysta platforma ułatwiająca klientom kontakt i współpracę z miejską spółką odpowiedzialną za funkcjonowanie wodociągów. Pojawi się także szereg nowości funkcjonalnych. Przedstawiamy szczegóły nowej platformy!
Dzięki dostępowi do elektronicznej platformy klienci zyskają możliwość bieżącego monitorowania zużycia wody w swoim gospodarstwie domowym lub przedsiębiorstwie, wystawienia faktury na podstawie odczytów czy uruchomienia alertów o zwiększonym zużyciu wody na urządzeniach przenośnych. Jakie jeszcze nowości pojawią się dla wrocławian?
Zawieranie umowy przez internet
Dzięki eBOK użytkownicy będą mogli zawrzeć i podpisać umowę na dostawę wody i odprowadzanie ścieków w pełni przez internet. Wystarczy uzupełnić i podpisać wniosek dostępny na platformie! Ta funkcjonalność zapewni także możliwość otrzymywania spersonalizowanych wiadomości SMS lub mailowych o zawarciu takiej umowy. Wszelkie formalności będzie zatem można przeprowadzić bez konieczności wychodzenia z domu!
Dobowe odczyty zużycia wody
Wykres dostępny na stronie internetowej pozwoli użytkownikom platformy na dokładne monitorowanie zużycia wody z podziałem na godziny, dni lub miesiące, a także w wybranym przez siebie okresie czasowym. Pojawi się także możliwość stawiania sobie celu do realizacji w postaci zużycia konkretnej ilości wody. Dzięki temu można sprawniej oszczędzać poprzez zmniejszenie zbędnego wykorzystania wodnych zasobów!
Rozliczanie faktur przez internet
Kolejną użyteczną funkcją elektronicznego biura obsługi klienta będzie możliwość samodzielnego rozliczania faktur na podstawie wskazanych przez siebie odczytów. Klienci otrzymają powiadomienia SMS lub mailowe o wystawionej fakturze – jeżeli korzystają z efaktury.
Zamawianie usług serwisowych
Po rejestracji w systemie klienci będą mogli w dużo prostszy sposób umawiać i zmieniać terminy usług serwisowych, a także sprawdzać zaplanowane przez MPWiK prace serwisowe za pomocą kalendarza. Będzie on wskazywać na przykład wolne terminy na usługi, dzięki czemu dużo sprawniej będzie można zamówić takową. Podobnie jak w przypadku reszty nowych usług, potwierdzenie umówienia wizyty będzie przychodzić SMSem lub drogą mailową.
Dostęp do plików z rozliczaniami oraz do salda należności
Szybki dostęp do bieżącego salda należności to kolejna wartościowa usługa oferowana dzięki eBOK. W serwisie pojawią się także wszelkie pliki związane z rozliczeniem faktur dla zarządców nieruchomości. Platforma pozwoli na integrację z innymi systemami rozliczeniowymi, dzięki czemu wszystkie faktury dostępne będą w jednym miejscu.
Komunikacja o zwiększonym zużyciu wody
Elektroniczne biuro obsługi klienta pozwoli także na włączenie alertów SMS lub e-mail informujących o zwiększonym zużyciu wody. Komunikaty można ustalić w trybie dobowym lub miesięcznym, w zależności od woli klienta.
Ułatwiona forma płatności rachunków
Jedną z najważniejszych i najbardziej praktycznych funkcjonalności, którą oferuje nowe biuro obsługi klienta, jest możliwość opłacania rachunków w zdalny sposób, bezpośrednio z wykazu faktur. Istnieje także możliwość pełnej automatyzacji tego procesu. W tym celu należy przypisać do konta swoją kartę płatniczą, a platforma będzie samodzielnie pobierać z niej określoną kwotę do zapłaty. Aby uniknąć niemiłych niespodzianek, można ustawić sobie limit kwoty, od której klient będzie musiał potwierdzić płatność.
Budowa i uruchomienie systemu eBOK zostało zrealizowane w ramach projektu „Rozwój E-usług MPWiK S.A”, który jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.