Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Wiadomości

NIK potwierdziła zły stan części tras rowerowych we Wrocławiu

FM przez FM
19 kwietnia 2023
w Wiadomości, Wrocław
0
NIK potwierdziła zły stan części tras rowerowych we Wrocławiu

fot. mat. prasowy

Najwyższa Izba Kontroli sprawdziła jak utrzymywana jest infrastruktura rowerowa we Wrocławiu. Kontrolerzy stwierdzili szereg nieprawidłowości dotyczących stanu dróg dla rowerów w mieście. Nie dziwi to społeczników z Akcji Miasto i Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej, którzy od dawna zwracają uwagę, że część tras zbudowanych kilkanaście lat temu, nie spełnia standardów i jest utrudnieniem dla rowerzystów.

NIK stwierdził, że korekty wymagają drogi dla rowerów na ulicach Komandorskiej i Kamiennej. – Pierwsza z nich częściowo przebiega po starych, uszkodzonych płytach betonowych. Na skrzyżowaniu z Wielką nie ma możliwości legalnej kontynuacji jazdy. Trasa kończy się na chodniku przed przejściami dla pieszych, na których nie obniżono krawężników. To utrudnienie, a nie ułatwienie dla rowerzystów. Zwracaliśmy na to uwagę, ale odbiliśmy się od ściany – komentuje Cezary Grochowski, prezes Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej.

Urząd Miejski często chwali się rosnącą liczbą kilometrów tras rowerowych. Liczby te jednak nie oddają rzeczywistości. Dla wzrostu ruchu rowerowego najważniejsze jest, aby trasy tworzyły spójną sieć oraz były wygodne i komfortowe. – Tylko w ten sposób zachęcimy mieszkańców do zmiany środka transportu i przesiadki na rower, na czym zyskają wszyscy niezależnie od tego, jak się poruszają. Właśnie o to chodzi w budowie infrastruktury rowerowej. Jeśli jazda rowerem będzie dłuższa i trudniejsza niż samochodem to zdecyduje się na nią niewiele osób – zauważa Jakub Nowotarski, prezes Akcji Miasto.

Duża część wrocławskich tras rowerowych nie spełnia obecnych standardów i wymaga przebudowy. Powstały one pod koniec lat 90. XX wieku i na początku XXI wieku m.in. na alejach Hallera i Wiśniowej, ulicach Klecińskiej i Na Ostatnim Groszu, czy ulicy Borowskiej, na którą zwrócili uwagę kontrolerzy NIK. – Trasy te przeważnie są wykonane z betonowej kostki, która zwiększa opory toczenia. Ubytki nawierzchni znacznie utrudniają jazdę po nich. Na skrzyżowaniach występują odgięcia przebiegu, co obniża bezpieczeństwo. Stare trasy zawierają również wąskie i niebezpieczne łuki, na których może dochodzić do kolizji rowerzystów. W skrajni często znajdują się słupy oświetlenia ulicznego lub inne obiekty – dodaje Grochowski.

NIK stwierdził też niewystarczającą szerokość pasów ruchu dla rowerów na ulicach Małachowskiego, Piłsudskiego, Świdnickiej, Skargi i placu Orląt Lwowskich. – Malowane pasy nie są bezpieczną infrastrukturą rowerową, bo nie są oddzielone od ruchu samochodowego. Apelowaliśmy do urzędników, aby zmienili projekt przebudowy placu Orląt Lwowskich, ale nie zdecydowali się na to. To substandardowa infrastruktura, która nie daje poczucia bezpieczeństwa, przez co nie zachęci do jazdy rowerem osób w każdym wieku – komentuje Nowotarski.

Urzędnicy mówią o planach przebudowy tras w najgorszym stanie, ale członkowie Akcji Miasto i Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej zwracają uwagę, że w ostatnich latach inwestycje rowerowe wyhamowały i przeznaczane są na nie mniejsze środki. – Wbrew przedwyborczym deklaracjom Jacka Sutryka o zwiększeniu wydatków, środki w budżecie rowerowym są ok. dwuipółkrotnie mniejsze niż za rządów Rafała Dutkiewicza. W planie działań do 2030 roku zabrakło najważniejszego czyli tabeli z budżetem i harmonogramem inwestycji do realizacji. W ten sposób szybko nie przebudujemy tras, które są utrudnieniem dla ich użytkowników. Jacek Sutryk chętnie pokazuje się na rowerze, czym denerwuje kierowców, ale ma to niewiele wspólnego z rzeczywistą polityką miasta – dodają aktywiści.




fot. mat. prasowy

Informacja prasowa Wrocławska Inicjatywa Rowerowa
Tagi: Akcja Miastowrocław
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

We Wrocławiu powstanie nowy bar! Będzie jednym z największych lokali w całym mieście

Następny wpis

WROCŁAW: Zgromadzenie w centrum Wrocławia w piątkowy wieczór. Czego będzie dotyczyć?

Następny wpis
Urząd Miasta wydał oświadczenie w sprawie interwencji CBA w ratuszu

WROCŁAW: Zgromadzenie w centrum Wrocławia w piątkowy wieczór. Czego będzie dotyczyć?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Ewakuacja w Pasażu Grunwaldzkim! Co się stało?

Ewakuacja w Pasażu Grunwaldzkim! Co się stało?

4 lipca 2023
ZDiUM zmienia organizację

ZDiUM zmienia organizację ruchu na ulicach Moniuszki i Śniadeckich – od 5 lipca 2025

4 lipca 2025
Futbolowe emocje wracają

Futbolowe emocje wracają na Stadion Olimpijski

4 lipca 2025
Odkryj Wrocław z innej bajki

Odkryj Wrocław z innej bajki – ruszają wakacyjne spacery z…

3 lipca 2025
Futbolowe emocje wracają

Futbolowe emocje wracają na Stadion Olimpijski

4 lipca 2025
ZDiUM zmienia organizację

ZDiUM zmienia organizację ruchu na ulicach Moniuszki i Śniadeckich – od 5 lipca 2025

4 lipca 2025
Pierwszy pokój w Hampton

Pierwszy pokój w Hampton by Hilton Wrocław Airport już gotowy

4 lipca 2025
Wakacyjna balanga na

Wakacyjna balanga na pl. Wolności

4 lipca 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Futbolowe emocje wracają
Sport

Futbolowe emocje wracają na Stadion Olimpijski

4 lipca 2025
ZDiUM zmienia organizację
Na sygnale

ZDiUM zmienia organizację ruchu na ulicach Moniuszki i Śniadeckich – od 5 lipca 2025

4 lipca 2025
Pierwszy pokój w Hampton
Biznes

Pierwszy pokój w Hampton by Hilton Wrocław Airport już gotowy

4 lipca 2025
Wakacyjna balanga na
Inne

Wakacyjna balanga na pl. Wolności

4 lipca 2025
Adam Maciejczyk Chcemy przełamywać
Dolny Śląsk

Adam Maciejczyk: „Chcemy przełamywać bariery. Nie tylko bólu…”

4 lipca 2025
Ponad 1000 meczów
Sport

Ponad 1000 meczów i tysiące spełnionych dziecięcych marzeń

3 lipca 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Futbolowe emocje wracają

Futbolowe emocje wracają na Stadion Olimpijski

4 lipca 2025
ZDiUM zmienia organizację

ZDiUM zmienia organizację ruchu na ulicach Moniuszki i Śniadeckich – od 5 lipca 2025

4 lipca 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT