Most Rędziński – od czego zacząć należy – z estetycznego punktu widzenia jest bardzo ładną przeprawą. Widoczny choćby od strony Kozanowa budzi wrażenie – jest niezwykle… fotogeniczny.
To piękny krajobraz towarzyszący na przykład spacerom z psem lub joggingowi nad Odrą czy w okolicach wyspy Rędzińskiej. Na uwagę zasługuje, także fakt, że jest to najdłuższy żelbetowy most podwieszony w Polsce oraz czwarty co do wielkości betonowy most świata. Jest jednym z #SymboleMiasta i z pewnością jednym z najczęściej fotografowanych obiektów budowlanych we Wrocławiu.
Jego budowa przebiegała dość sprawnie, bo oddany do użytku został po pracach, które trwały nieco ponad trzy lata (od maja 2008 do sierpnia 2011 r.). Budowa obyła się bez paraliżu nawet mimo powodzi w roku 2010, która dotknęła mocno plac budowy, ale sama konstrukcja przeprawy nie ucierpiała. Budowa mostu kosztowała 576 mln zł, a nazwa „Rędziński” wybrana została przez mieszkańców w konkursie zorganizowanym przez GDDKiA we Wrocławiu. Propozycja ta uzyskała poparcie 55,38% respondentów. Przeprawa pokonuje nie tylko rzekę Odrę, ale i całą „wyspę Rędzińską”. Ma 612 metrów długości. (z estakadami – 1742 metry) Wykonała go firma Mostostal Warszawa i Acciona Infraestructuras.
Dzisiaj most jest infrastrukturalną wizytówką Wrocławia, bo stanowi część Autostrady A8 (Autostradowej Obwodnicy Wrocławia). Ogromne wrażenie sprawia także jego architektoniczna estetyka. Pięknie wygląda na fotografiach, choć trzeba się mocno wysilić, aby go uwiecznić.
Zapraszamy do przesyłania zdjęć ukazujących tę piękną wrocławską przeprawę mostową – niech wszyscy zobaczą, jak bardzo jesteśmy dumni z Mostu Rędzińskiego.
Dariusz Nowakowski