Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Wiadomości

Niemal 90% polskich nastolatków ma już pomysł na to, kim chce być w przyszłości

KK przez KK
23 maja 2022
w Wiadomości
0
Niemal 90% polskich nastolatków ma już pomysł na to, kim chce być w przyszłości

Młodzi Polacy mają już przemyślane zawodowe plany na przyszłość, jednak większość z nich potrzebuje wsparcia w podjęciu ostatecznej decyzji.

Firma Coca-Cola HBC, która w ramach swojej strategii zrównoważonego rozwoju wspiera młodych w przygotowaniu do wejścia na rynek pracy, sprawdziła potrzeby polskich nastolatków szukających swojej ścieżki kariery. Aż 86% z nich chciałoby spotkać się z ekspertem wykonującym ich wymarzony zawód, aby zweryfikować lub potwierdzić swoje założenia. Tę i wiele innych możliwości da im kolejna odsłona programu YouthEmpowered realizowana we współpracy z należącą do nominowanego do Pokojowej Nagrody Nobla 2022 Junior Achievement Worldwide – Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

Wybierając szkołę średnią wielu uczniów kieruje się mniej lub bardziej sprecyzowanymi pomysłami na zawodową przyszłość. Kolejnym ważnym momentem są matury, których wyniki mają zaprowadzić ich na wymarzone uczelnie, a dalej na rynek pracy. W badaniu zrealizowanym dla programu YouthEmpowered na grupie młodych Polaków w wieku 15-19 lat, 4 na 10 respondentów zadeklarowało, że wie, co chce robić w przyszłości, a co drugi ma pomysł, jednak jeszcze nie podjął ostatecznej decyzji co do swojej kariery.

 

Zarówno osoby wahające się (49,9%), jak i te bez pomysłu na przyszłą pracę (10,9%) szukają różnych form wsparcia w wyborze drogi zawodowej. Według nastolatków pomocne w decyzji byłyby m.in. staże i praktyki, w czasie których mogliby poznać specyfikę określonej pracy (57,8%), spotkania z przedstawicielami wymarzonych zawodów (55,1%), a także rozmowy z rodzicami i bliskimi (37,1%).

 

Coca-Cola HBC, aby pomóc młodym ludziom w podjęciu zawodowych decyzji, nawiązała współpracę z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Dzięki temu program Moje Finanse, realizowany dla młodzieży w wieku 15-19 lat, zyskał nowego partnera strategicznego, a kolejna edycja akcji YouthEmpowered świeżą odsłonę, która wprost odpowiada na potrzeby młodych ludzi. Celem programu Moje Finanse, objętego honorowym patronatem Ministerstwa Finansów, jest poszerzanie wiedzy uczniów dotyczącej zasad działania sektora finansowego oraz kształtowanie umiejętności, które umożliwią im efektywne zarządzanie finansami osobistymi i budowanie własnego kapitału społecznego-ekonomicznego a także budowanie swojej przyszłości zawodowej w oparciu o liczne kompetencje zdobyte podczas zajęć. Materiały do programu umożliwiają nauczycielowi realizację treści programowych w interesujący i atrakcyjny dla młodzieży sposób, zarówno stacjonarnie jak i zdalnie, w systemie lekcyjnym i poza lekcyjnym. Dzięki tym aktywnościom młodzież ma szansę dowiedzieć się co czeka ich za progiem, w nadchodzącej przyszłości w kontekście wchodzenia na rynek pracy.

Wyniki badania pokazują nam, że młodzież jest bardzo świadoma w kontekście budowania swojej zawodowej przyszłości. Mimo tego, młodzi szukają wsparcia z zewnątrz, potrzebują rozmowy z przedstawicielem wymarzonego zawodu. W ramach programu YouthEmpowered dajemy im tę możliwość. Nasi mentorzy pokazują uczestnikom, jak wygląda ich praca, wskazują na pewne predyspozycje do wykonywania danego zawodu czy możliwe ścieżki rozwoju. Cieszymy się, że możemy kontynuować nasze działania we współpracy z Fundacją oraz wnieść wartość dodaną do realizowanych programów, wzbogacając je także o ekspercką perspektywę biznesu w kontekście wyzwań dotyczących zrównoważonego rozwoju czy kompetencji przyszłości – komentuje menadżer ds. partnerstw zrównoważonego rozwoju w Coca-Cola HBC Krzysztofa Bełz.

 

Wśród największych wartości wynikających ze spotkania z osobą wykonującą wymarzony zawód nastolatków, respondenci wskazali możliwość uzyskania wskazówek dotyczących ścieżki rozwoju zawodowego (63,5%), możliwość zweryfikowania swoich wyobrażeń na temat danej pracy (61,7%) czy zidentyfikowanie swoich mocnych i słabych stron w odniesieniu do konkretnego zawodu (53,5%).

 

Celem działania naszej Fundacji jest przygotowanie dzieci i młodzieży do życia we współczesnym świecie oraz umożliwienie im zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności ułatwiających realizację planów zawodowych. Założenia i cele Programu YouthEmpowered idealnie wpisują się w naszą działalność, wnosząc do niej niezwykle ważną wartość merytoryczną. Dzięki tej współpracy młode osoby korzystające z naszych programów mają możliwość spotkać się z praktykami biznesu i uzyskać tak potrzebne im wsparcie w podjęciu decyzji dotyczącej ich zawodowej przyszłości – mówi prezes Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości Małgorzata Sobkowicz.

Program YouthEmpowered powstał w 2017 roku z inicjatywy Coca-Cola Hellenic Bottling Company z myślą o młodych ludziach wkraczających na rynek pracy. Do tej pory z narzędzi oferowanych przez partnerstwa w programie w Polsce skorzystało ponad 100000 osób. W ramach współpracy z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości, dedykowani eksperci zapraszają na szereg inspirujących spotkań. Właśnie odbyły się pierwsze z nich – webinar poprowadzony przez Karolinę Konecką, specjalistkę z zespołu People & Culture Coca-Cola HBC, a już niedługo w zakładzie produkcyjnym firmy w Radzyminie odbędą się warsztaty inspiracyjne. Materiały, które powstaną w trakcie trwania programu będą dostępne w języku polskim oraz ukraińskim po zalogowaniu na stronie programu Moje Finanse. Uczniowie biorący udział w programie będą mieli także okazję spotkać się z mentorami wyłonionymi z różnych działów firmy Coca-Cola HBC – od produkcji, przez finanse, logistykę, prawo, po marketing i komunikację.

  • Badanie zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie Coca-Cola HBC Polska metodą CAWI na grupie 644 osób między 15 a 19 rokiem życia, zgodnie z reprezentatywnym rozkładem płci i wieku.
  • Badanie zrealizowano w dniach 30.02 – 06.04.2022 r.
Poprzez: PAP MediaRoom / Coca-Cola HBC

Tagi: PAPspołeczeństwo
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Ta ostatnia Sobota… Dzisiaj się rozstajemy… Dzięki niemu wielu z nas zakochało się w futbolu [FELIETON]

Następny wpis

„Raczył się” amfetaminą w podwórzu jednej z kamienic w centrum Wrocławia. Został złapany na gorącym uczynku

Następny wpis
„Raczył się” amfetaminą w podwórzu jednej z kamienic w centrum Wrocławia. Został złapany na gorącym uczynku

„Raczył się” amfetaminą w podwórzu jednej z kamienic w centrum Wrocławia. Został złapany na gorącym uczynku

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Na Tarczyński Arenie Wrocław

Na Tarczyński Arenie Wrocław będzie się działo przez cały czerwiec

6 czerwca 2025
Policja informuje! Będą utrudnienia w ruchu w związku z 15. Wrocławskim Marszem Równości

Policja informuje! Będą utrudnienia w ruchu w związku z 15. Wrocławskim Marszem Równości

2 czerwca 2023
Wybaczyć żeby odzyskać siebie

Wybaczyć, żeby odzyskać siebie – metoda Tippinga – radykalne wybaczanie w praktyce

30 maja 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Jego elementy przypominają rusztowanie. Ciekawy pomysł architektów, ale i historia nowodworskiego kościoła

Jego elementy przypominają rusztowanie. Ciekawy pomysł architektów, ale i historia nowodworskiego kościoła

1
Frida premiera baletowa

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

6 czerwca 2025
Na Tarczyński Arenie Wrocław

Na Tarczyński Arenie Wrocław będzie się działo przez cały czerwiec

6 czerwca 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Frida premiera baletowa
Kultura

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera
Inne

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy
Sport

Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

6 czerwca 2025
Na Tarczyński Arenie Wrocław
Biznes

Na Tarczyński Arenie Wrocław będzie się działo przez cały czerwiec

6 czerwca 2025
Kolejny weekend z Wrocławskimi
Komunikacja i Rozkład Jazdy

Kolejny weekend z Wrocławskimi Liniami Turystycznymi – historyczne pojazdy znów na trasach

5 czerwca 2025
Czas na futbolowe emocje
Sport

Czas na futbolowe emocje – Panthers Wrocław podejmą Prague Lions Stadionie Olimpijskim

5 czerwca 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Frida premiera baletowa

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT