Jedna z dwóch nowych i szósta w ogóle szkoła rodzenia finansowana przez ratusz jest zlokalizowana na Stabłowicach.
W północno-zachodnim sektorze Wrocławia budowanych jest dużo nowych mieszkań, które są zamieszkiwane przez osoby młode. W tych rodzinach przychodzą na świat dzieci. Jeśli niedaleko domu jest możliwość zdobywanie wiedzy i umiejętności związanych z prowadzeniem ciąży a następnie opieką przez obojga rodziców nad nowo narodzonym dzieckiem, to warto angażować w to siły i środki – uważa dyrektor Wrocławskiego Centrum Zdrowia Wojciech Skiba.
Dotąd działające we Wrocławiu cztery szkoły rodzenia finansowane przez samorząd miejski otwarto przy Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym (ul. Borowska 213 i ul. Chałubińskiego 3), w Szpitalu Specjalistycznym, (ul. Warszawska 2) oraz przy Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym (ul. Kamieńskiego 73). Wszystkie powstały w 2011 r. Inicjatywa otwarcia dwóch nowych szkół rodzenia znalazła się w grupie stu pierwszych zadań prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka. Obok szkoły na Stabłowicach działalność swą rozpoczęła także szkoła rodzenia przy ul. Rydygiera. Obie placówki działają od marca br. W latach 2011 – 2018 Wrocław przeznaczył na wyposażenie i szkolenia ponad 1 mln zł. Z zajęć w tych szkołach uczestniczy kilkaset osób rocznie. W ubiegłym roku było to ponad 700 mam wraz z osobami towarzyszącymi).
Zajęcia w szkołach rodzenia prowadzą położne, rehabilitanci, psycholodzy oraz lekarze: neonatolog, ginekolog/położnik, stomatolog. Do Szkoły Rodzenia mogą zgłaszać się kobiety wraz z osobami towarzyszącymi od 25 – 29 tygodnia ciąży. Program szkolenia trwa zgodnie ze standardem 10 tygodni. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu w godzinach popołudniowych.
Podczas zajęć kobiety oczekujące narodzin dziecka uczą się m.in. jak bezpiecznie postępować w ciąży, jak sobie radzić z bólami porodowymi, jakie przyjmować pozycje podczas porodu, jak karmić noworodka piersią, jak się nim opiekować i pielęgnować. Uczestnicy Szkoły Rodzenia pełnią jednocześnie rolę grupy wsparcia. Wiedza i umiejętności nabyte przez rodziców wpływają na zmniejszanie liczby porodów przedwczesnych, obniżenie śmiertelności okołoporodowej noworodków i śmiertelności niemowląt.