Rusza przebudowa skrzyżowanie ulic Stanisława Dubois i Bolesława Drobnera. Na finale jest projektowanie tej inwestycji. Powstać tam ma komfortowe miejsce przesiadkowe dla pasażerów komunikacji zbiorowej.
Wraz z modernizacją infrastruktury podziemnej to zadanie szacowane jest na 50 mln zł. Budowa potrwa 18 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. Zniknąć istniejące przystanki tramwajowe na tej ulicy. Obecnie – szczególnie w kierunku centrum – są one bardzo wąskie i nie ma miejsca na barierki odgradzające przystanek od jezdni. Trudno na przystanku wyminąć się np. z wózkiem dziecięcym.
Remont zakłada przebudowę ponad 500 m torowiska tramwajowego i 1200 m bieżących sieci trakcyjnej. Na przystankach i na Drobnera pojawi się zieleń. Na peronach będzie to 8 drzew, które dadzą cień w słoneczne dni. Uzupełnieniem będą trejaże z pnączami. W obrębie skrzyżowania wprowadzone zostaną m.in. ogrody deszczowe, a miejsca, w których nie można ze względu na bezpieczeństwo sadzić drzew, obsadzone zostaną różami.
Planujemy posadzić tu 19 drzew, 1375 krzewów liściastych, 1525 pnączy, 1080 traw ozdobnych, 270 półkrzewów, 270 roślin cebulowych. Istniejący piękny platan klonolistny usytuowany przy ul. Drobnera zyska znacznie większą powierzchnię biologicznie czynną – zapowiada dyrektor Departamentu Infrastruktury i Transportu UMW Elżbieta Urbanek.
Na obu ulicach przebudowane zostaną jezdnie, pojawią się nowe drogi dla rowerów i przejazdy rowerowe, które połączą się z budowaną obecnie infrastrukturą m.in. na ul. Pomorskiej czy w drugiej części ul. Dubois. Wrocławskie Inwestycje czekają prace na podziemnych sieciach: energetycznej, gazowej, wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej oraz telekomunikacyjnej.
Powstanie nowe przejście dla pieszych i przejazd rowerowy na wysokości ulicy Cybulskiego, co poprawi bezpieczeństwo w rejonie mostów Uniwersyteckich. Przebudujemy oświetlenie – pojawią się 54 energooszczędne latarnie i dodatkowo doświetlimy przejścia dla pieszych – wyliczał prezes zarządu Wrocławskich Inwestycji Piotr Paś.
Dzięki zmianie geometrii układu jezdni i przesunięciu szyn na całym skrzyżowaniu uda się zaprojektować nowe, bezpieczne i pełnowymiarowe autobusowo-tramwajowe perony przystankowe. Przy peronach będą mogły w każdym kierunku zatrzymać się z powodzeniem dwa tramwaje albo tramwaj i autobus. Taka zmiana pozwoli przenieść w to miejsce przystanki z obrębu skrzyżowania, co poprawi przepustowość, zapewni wygodę pasażerom przy ewentualnych przesiadkach i ułatwi przejazd kierowcom. Powstanie minicentrum przesiadkowe będące swoistą bramą na Nadodrze, Popowice, Szczepin i Stare Miasto – podsumowuje przewodniczący Rady Miasta Sergiusz Kmiecik.