W nocy z piątku na sobotę z 13 na 14 grudnia 2024 zostanie przywrócony ruch dwukierunkowy na wyremontowanych odcinkach ulic Racławickiej, Kozanowskiej i Balonowej. Oznacza to również powrót na swoje trasy autobusów – od wyjazdów porannych w sobotę – przekazuje wrocławski ZDiUM.
Prace wykończeniowo-porządkowe będą trwały jeszcze cały przyszły tydzień, ale już bez powodowania utrudnień w ruchu. Na ulicy Bezpiecznej po weekendzie ułożona ma być ostatnią warstwę nowego asfaltobetonu i ruch dwukierunkowy powróci na nią w kolejną sobotę, czyli 21 grudnia 2024.
Wszystkie wspomniane ulice są elementami programu Wrocław na dobrej drodze, który stanowi nową odsłonę szybkich remontów. Wiosenna edycja szybkich remontów na 12 km poprawiła stan piętnastu odcinków głównych ulic – za kwotę 21,5 mln zł. WNDD obejmie nie tylko jezdnie, ale ma osobne pakiety na remonty zatok autobusowych i chodników. Jesteśmy właśnie na etapie rozstrzygania przetargów na remont chodników w ul. Mościckiego i Balonowej oraz zatok w ul. Kozanowskiej. W pierwszej kolejności chcieliśmy jednak skupić się na poprawie stanu technicznego jezdni, zwłaszcza wobec perspektywy kolejnego groźnego dla nich sezonu zimowego – informuje ZDiUM.
Do remontów wytypowano aż 16 odcinków ulic, w tym dwóch gruntowych: Bierutowską, Bezpieczną, Lechitów, Gostyńską, Brodzką, Wolską, Marszowicką, Kozanowską, Bł.Czesława, Oławską, Mościckiego, Ołtaszyńską, Balonową, Na Grobli, Kuronia i Racławicką. Aby wykonać szybko i sprawnie remonty dróg o łącznej długości 12 kilometrów, pogrupowano wszystkie odcinki w 7 odrębnych pakietów. Koszt realizacji prac we wszystkich pakietach to 25,4 mln zł.
Pierwszą z wyremontowanych w ramach WNDD ulic była Brodzka, gdzie prace trwały około tygodnia i została oddana do ruchu wraz z pierwszym szkolnym dzwonkiem. Ostatnią z remontowanych w tym roku ulic jest Bezpieczna. Na ulicy Mościckiego zrealizowano w układzie docelowym, etap pierwszy między ulicami Topolową a Chińską. Etap drugi od Chińskiej do Ziemniaczanej będzie wykonywany w przyszłym roku, kiedy tylko ustaną warunki zimowe. Na tym odcinku będzie wdrożony ruch wahadłowy na czas frezowania i układania nowego asfaltobetonu, co stanowić będzie poważne utrudnienie. Ponieważ aktualne prognozy pogody nie dają gwarancji wykonania prac bitumicznych w ciągu 2 czy 3 tygodni, roboty będą wznowione po okresie świąteczno-noworocznym i przy odpowiedniej pogodzie. Podobnie w przypadku ulicy Wolskiej, ona również przejdzie wymianę nawierzchni po ustabilizowaniu się warunków pogodowych i po zdjęciu z niej objazdu dla remontowanej Dolnobrzeskiej.