Podniesione perony dla pasażerów oraz solidna i równa nawierzchnia dla autobusów – tak wygląda po remoncie węzeł przesiadkowy na rondzie Ronalda Reagana. Od najbliższej soboty wrócić ma ruch tramwajów i autobusów na peronach nr 3 i 4.

Według zapewnień MPK już od najbliższego zapiątku tramwaje linii 0P znów będą skręcać w prawo z ul. Piastowskiej na peron nr 3, a tramwaje linii 2, 4, 10 i 16 z ronda w ul. Skłodowskiej-Curie. Na swoje miejsca wrócić też mają m.in. autobusy linii 145 i 146. Część pasażerów odczuje bardzo pozytywną zmianę również z innego powodu. Perony 3 i 4 zostały podniesione, co istotnie ułatwi wsiadanie do pojazdów, szczególnie rodzicom z dziećmi w wózkach oraz osobom z ograniczeniami ruchowymi.

Olbrzymią rolę w tworzeniu przestrzeni miejskiej bez barier odgrywał nieodżałowany Bartłomiej Skrzyński – rzecznik ds. osób niepełnosprawnych. Nie tylko konsultowałem z nim rozwiązania, które miały ułatwiać poruszanie się osobom z różnymi niepełnosprawnościami, ale przede wszystkim sam wychodził z licznymi inicjatywami – prezes MPK Krzysztof Balawejder wspomina zmarłego 15 września Bartka, który prywatnie był jego przyjacielem. Był człowiekiem o niezwykłej energii i nie da się zapełnić pustki, którą po sobie zostawił.

Niestety na rondzie Ronalda Reagana nie da się podnieść wszystkich peronów z numerami 1 i 2, gdzie są podwójne tory, osobne do jazdy na wprost i do skręcania. W przypadku, gdyby tramwaj stał na torze oddalonym od krawędzi peronu, byłaby zbyt duża luka, która mogłaby zagrażać bezpieczeństwu pasażerów – np. mogłaby w niej utknąć stopa mniej uważnego podróżnego.

Natomiast przy wszystkich peronach została wymieniona nawierzchnia. Beton zastąpił kostkę, która nie zdała egzaminu. Pozapadała się pod wpływem ciężaru wjeżdżających tu – w szczycie nawet co kilkadziesiąt sekund – autobusów. Obecnie solidny beton zapewnia idealnie równą płaszczyznę.

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE O ZMIANACH ZWIĄZANYCH Z ZAKOŃCZENIEM PRAC NA RONDZIE RONALDA REAGANA

KOMUNIKACJA TRAMWAJOWA
  • linia 0P (powrót na stałą trasę przejazdu)
DWORZEC NADODRZE – pl. Powstańców Wielkopolskich – Trzebnicka – Słowiańska – Jedności Narodowej – Nowowiejska – Piastowska – Rondo Reagana (peron 3) – pl. Grunwaldzki – most Grunwaldzki – pl. Społeczny – Kujawska – pl. Wróblewskiego – Pułaskiego – Małachowskiego – Piłsudskiego – pl. Legionów – Piłsudskiego – Podwale – pl. Jana Pawła II – Podwale – most Sikorskiego – Mostowa – Jagiełły – most Mieszczański – Dubois – Pomorska – pl. Staszica – pl. Powstańców Wielkopolskich – DWORZEC NADODRZE
  • linia 2
ZAJEZDNIA DĄBIE – Wróblewskiego – Wajdy – most Zwierzyniecki – Skłodowskiej-Curie – Rondo Reagana (peron 1) – Skłodowskiej-Curie – Szczytnicka – Wyszyńskiego – most Pokoju – pl. Społeczny – Traugutta – Oławska – pl. Dominikański – Skargi – Kołłątaja – Piłsudskiego – Świdnicka – Powstańców Śląskich – KRZYKI
KRZYKI – Powstańców Śląskich – Świdnicka – Piłsudskiego – Kołłątaja – Skargi – pl. Dominikański – Oławska – Traugutta – pl. Społeczny – most Pokoju – Szczytnicka – Skłodowskiej-Curie – Rondo Reagana (peron 4) – Skłodowskiej-Curie- most Zwierzyniecki – Wajdy – Wróblewskiego – ZAJEZDNIA DĄBIE
  • linia 4
ZOO – Wróblewskiego – Wajdy – most Zwierzyniecki – Skłodowskiej Curie – Rondo Reagana (peron 3) – pl. Grunwaldzki – most Grunwaldzki – pl. Społeczny – Traugutta – Oławska – pl. Dominikański – Kazimierza Wielkiego – Krupnicza – Sądowa – pl. Legionów – Grabiszyńska – OPORÓW
OPORÓW – Grabiszyńska – pl. Legionów – Sądowa – Krupnicza – Kazimierza Wielkiego – pl. Dominikański – Oławska – Traugutta – pl. Społeczny – most Grunwaldzki – pl. Grunwaldzki – Rondo Reagana (peron 4) – Skłodowskiej-Curie – most Zwierzyniecki – Wajdy – Wróblewskiego – ZOO
  • linia 10
ZAJEZDNIA DĄBIE – Wróblewskiego – Wajdy – most Zwierzyniecki – Skłodowskiej-Curie – Rondo Reagana (peron 1) – Skłodowskiej-Curie – Szczytnicka – Wyszyńskiego – most Pokoju – pl. Społeczny – Traugutta – Oławska – pl. Dominikański – Kazimierza Wielkiego – św. Mikołaja – pl. Jana Pawła II – Legnicka – Lotnicza – Kosmonautów – Średzka – LEŚNICA
LEŚNICA – Średzka – Kosmonautów – Lotnicza – Legnicka – pl. Jana Pawła II – Ruska – Kazimierza Wielkiego – pl. Dominikański – Oławska – Traugutta – pl. Społeczny – most Pokoju – Szczytnicka – Skłodowskiej-Curie – Rondo Reagana (peron 4) – Skłodowskiej-Curie- most Zwierzyniecki – Wajdy – Wróblewskiego – ZAJEZDNIA DĄBIE
  • linia 16 (powrót na stałą trasę przejazdu)
TARNOGAJ – Tarnogajska – Armii Krajowej – Bardzka – Hubska – Pułaskiego – pl. Wróblewskiego – Kujawska – pl. Społeczny – most Grunwaldzki – pl. Grunwaldzki – Rondo Reagana (peron 4) – Skłodowskiej-Curie – most Zwierzyniecki – Wajdy – Wróblewskiego – ZOO
ZOO – Wróblewskiego – Wajdy – most Zwierzyniecki – Skłodowskiej-Curie – Rondo Reagana (peron 3) – pl. Grunwaldzki – most Grunwaldzki – pl. Społeczny – Kujawska – pl. Wróblewskiego – Pułaskiego – Hubska – Bardzka – Armii Krajowej – Tarnogajska – TARNOGAJ
  • Tramwaje linii 0L, 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 15, 17, 20, 23, 31, 32, 33 i 74 kursują bez zmian, a linie 14 i 24 pozostają zawieszone.
KOMUNIKACJA AUTOBUSOWA
  • Autobusy okresowe linii 701 i 714 kursują bez zmian.
  • Autobusy linii 121, 131, 141 i 151 jadące od strony Psiego Pola będą już kursowały stałą trasą przejazdu i zatrzymywały się na przystanku „BUJWIDA” oraz „ GRUNWALDZKI”.
  • Autobusy linii C jadące w kierunku Kozanowa będą zatrzymywały się na przystanku „GRUNWALDZKI”, a w kierunku przeciwnym dodatkowo na wyspie centralnej Ronda Reagana (peron 2).
  • Autobusy linii 149 jadące w kierunku pętli Kuźniki będą zatrzymywały się na przystanku „GRUNWALDZKI”, a w kierunku przeciwnym dodatkowo na wyspie centralnej Ronda Reagana (peron 2).
  • Autobusy linii 145 i 146 jadące z Sępolna lub Bartoszowic w kierunku Jagodna, Gaju będą zatrzymywały się na przystanku „ GRUNWALDZKI” nr 120824, a w kierunku przeciwnym na przystanku „PL. GRUNWALDZKI” nr 120815 i następnie realizowały przejazd stałą trasą przejazdu przez ulicę Skłodowskiej-Curie.
  • Autobusy linii 253 i 255 jadące z Sępolna lub Bartoszowic w kierunku Petrusewicza będą zatrzymywały się na przystanku „ GRUNWALDZKI” nr 120820, a w kierunku przeciwnym na przystanku „PL. GRUNWALDZKI” nr 120815 i następnie realizowały przejazd stałą trasą przejazdu przez ulicę Skłodowskiej-Curie.
  • Autobusy linii 115 i 715 jadące z Wojnowa i Swojczyc w kierunku Reja będą zatrzymywały się na przystanku „ GRUNWALDZKI” nr 120820, a w kierunku przeciwnym na przystanku „PL. GRUNWALDZKI” nr 120815 i następnie realizowały przejazd stałą trasą przejazdu przez ulicę Skłodowskiej-Curie.
  • Autobusy linii 240 pojadą od ulicy Piastowskiej bezpośrednio na Rondo Reagana, peron 3 – przystanek „ GRUNWALDZKI” nr 120824.

13-tka okazała się pechowa – skusiły pluszaki

Poprzedni artykuł

Opieka okołoporodowa to niezwykle istotna sfera naszego życia – Wojewódzki Szpital Specjalistyczny ze zmodernizowanym pododdziałem

Następny artykuł

Zainteresuje Cię także:

2 Komentarze

  1. Rondo Reagana to knot inwestorski i projektancki.
    Pierwszy knot to posadzka tunelu. Ratusz dogadał się z właścicielem Pasażu Grunwaldzkiego i dlatego posadzka tunelu jest na poziomie posadzki w Pasażu Grunwaldzkim, czyli 3 m niżej niż wynika to z przepisów i logiki. Korzystając z tego przystanku muszę codziennie pokonać blisko 12 m różnicy wysokości: dwa wejścia i dwa zejścia.
    Drugi knot to pozostawienie pięciu wlotów. Komplikuje to sygnalizację świetlną i zwiększa straty na oczekiwanie oraz przepustowość. Wątpliwe jest w tej sytuacji pozostawienie włączenia ul. Szczytnickiej do placu Reagana, gdyż tramwaje nr 2 i nr 10 mogły pojechać bez problemu z Mostu Pokoju do ul. Sienkiewicza i dalej ul. Piastowską do Ronda Reagana i vece versa lub zamknąć wlot ul Piastowskiej.
    Trzeci knot to wstawienie zwrotnic tramwajowych w połowie długości przystanku, a nie na jego końcu. Powoduje to, że nie jest zachowana stała odległość między peronem (krawężnikiem) a pudłem tramwaju. W tej sytuacji nie można zapewnić wygodnego i bezpiecznego wsiadania, nawet do tramwajów niskopodwoziowych.
    Czwarty knot to zaniżona wysokość krawężników, poniżej wymagań normatywnych. Krawężnik ma mieć wysokość do 15 cm i powinien chronić pieszych przed najechaniem przez samochód, a na rondzie Reagana wyniesienie krawężnika wynosi chyba 5 cm. O za niskim krawężniku świadczy wielokrotna wymiana połamanych i zapadniętych płytek chodnikowych.
    Piąty knot to brak wiat na peronach chroniących przed wiatrem.
    Szósty knot to wykonanie brukowanie ścieżki rowerowej, niezgodnej z ustaleniami organizacji rowerowych i trendami europejskimi.
    Rondo Reagana od początku nadawało się tylko do rozbiórki i niedopuszczenia do ruchu. Za „skopany” projekt odpowiada eks prezydent Dudkiewicz i dyrektorzy Departamentów w Urzędzie Miejskim oraz projektant i sprawdzający projekt. Projekt był uzgadniany i zatwierdzany również przez Policję – radę bezpieczeństwa ruchu, a efekt tego jest widoczny.
    Niezbadana jest rola sponsora pogłębionego tunelu – właściciela Galerii Grunwaldzkiej Po latach zdecydowano się nie zmuszać pieszych do korzystania z tunelu i udostępniono zaprojektowane wcześniej i zablokowane łańcuchami przejścia w poziomie jezdni.
    Sprawa placu Reagana nadaje się do prokuratury, ale nie wrocławskiej.

  2. Były całkowicie inne projekty przebudowy Grunwaldzkiego!! Zniszczono Oś Grunwaldzką i S.Curie. No ale cóz z Dutkiewiczem to było normalne-bydlak i debil!!!

Zostaw swój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.