Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Komunikacja i Rozkład Jazdy

MPK zapewnia: „Łatwiejsze wsiadanie i równe jechanie” – rondo Ronalda Reagana po liftingu

KK przez KK
24 września 2020
w Komunikacja i Rozkład Jazdy
2
MPK zapewnia: „Łatwiejsze wsiadanie i równe jechanie” – rondo Ronalda Reagana po liftingu

Podniesione perony dla pasażerów oraz solidna i równa nawierzchnia dla autobusów – tak wygląda po remoncie węzeł przesiadkowy na rondzie Ronalda Reagana. Od najbliższej soboty wrócić ma ruch tramwajów i autobusów na peronach nr 3 i 4.

Według zapewnień MPK już od najbliższego zapiątku tramwaje linii 0P znów będą skręcać w prawo z ul. Piastowskiej na peron nr 3, a tramwaje linii 2, 4, 10 i 16 z ronda w ul. Skłodowskiej-Curie. Na swoje miejsca wrócić też mają m.in. autobusy linii 145 i 146. Część pasażerów odczuje bardzo pozytywną zmianę również z innego powodu. Perony 3 i 4 zostały podniesione, co istotnie ułatwi wsiadanie do pojazdów, szczególnie rodzicom z dziećmi w wózkach oraz osobom z ograniczeniami ruchowymi.

Olbrzymią rolę w tworzeniu przestrzeni miejskiej bez barier odgrywał nieodżałowany Bartłomiej Skrzyński – rzecznik ds. osób niepełnosprawnych. Nie tylko konsultowałem z nim rozwiązania, które miały ułatwiać poruszanie się osobom z różnymi niepełnosprawnościami, ale przede wszystkim sam wychodził z licznymi inicjatywami – prezes MPK Krzysztof Balawejder wspomina zmarłego 15 września Bartka, który prywatnie był jego przyjacielem. Był człowiekiem o niezwykłej energii i nie da się zapełnić pustki, którą po sobie zostawił.

Niestety na rondzie Ronalda Reagana nie da się podnieść wszystkich peronów z numerami 1 i 2, gdzie są podwójne tory, osobne do jazdy na wprost i do skręcania. W przypadku, gdyby tramwaj stał na torze oddalonym od krawędzi peronu, byłaby zbyt duża luka, która mogłaby zagrażać bezpieczeństwu pasażerów – np. mogłaby w niej utknąć stopa mniej uważnego podróżnego.

Natomiast przy wszystkich peronach została wymieniona nawierzchnia. Beton zastąpił kostkę, która nie zdała egzaminu. Pozapadała się pod wpływem ciężaru wjeżdżających tu – w szczycie nawet co kilkadziesiąt sekund – autobusów. Obecnie solidny beton zapewnia idealnie równą płaszczyznę.

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE O ZMIANACH ZWIĄZANYCH Z ZAKOŃCZENIEM PRAC NA RONDZIE RONALDA REAGANA

KOMUNIKACJA TRAMWAJOWA
  • linia 0P (powrót na stałą trasę przejazdu)
DWORZEC NADODRZE – pl. Powstańców Wielkopolskich – Trzebnicka – Słowiańska – Jedności Narodowej – Nowowiejska – Piastowska – Rondo Reagana (peron 3) – pl. Grunwaldzki – most Grunwaldzki – pl. Społeczny – Kujawska – pl. Wróblewskiego – Pułaskiego – Małachowskiego – Piłsudskiego – pl. Legionów – Piłsudskiego – Podwale – pl. Jana Pawła II – Podwale – most Sikorskiego – Mostowa – Jagiełły – most Mieszczański – Dubois – Pomorska – pl. Staszica – pl. Powstańców Wielkopolskich – DWORZEC NADODRZE
  • linia 2
ZAJEZDNIA DĄBIE – Wróblewskiego – Wajdy – most Zwierzyniecki – Skłodowskiej-Curie – Rondo Reagana (peron 1) – Skłodowskiej-Curie – Szczytnicka – Wyszyńskiego – most Pokoju – pl. Społeczny – Traugutta – Oławska – pl. Dominikański – Skargi – Kołłątaja – Piłsudskiego – Świdnicka – Powstańców Śląskich – KRZYKI
KRZYKI – Powstańców Śląskich – Świdnicka – Piłsudskiego – Kołłątaja – Skargi – pl. Dominikański – Oławska – Traugutta – pl. Społeczny – most Pokoju – Szczytnicka – Skłodowskiej-Curie – Rondo Reagana (peron 4) – Skłodowskiej-Curie- most Zwierzyniecki – Wajdy – Wróblewskiego – ZAJEZDNIA DĄBIE
  • linia 4
ZOO – Wróblewskiego – Wajdy – most Zwierzyniecki – Skłodowskiej Curie – Rondo Reagana (peron 3) – pl. Grunwaldzki – most Grunwaldzki – pl. Społeczny – Traugutta – Oławska – pl. Dominikański – Kazimierza Wielkiego – Krupnicza – Sądowa – pl. Legionów – Grabiszyńska – OPORÓW
OPORÓW – Grabiszyńska – pl. Legionów – Sądowa – Krupnicza – Kazimierza Wielkiego – pl. Dominikański – Oławska – Traugutta – pl. Społeczny – most Grunwaldzki – pl. Grunwaldzki – Rondo Reagana (peron 4) – Skłodowskiej-Curie – most Zwierzyniecki – Wajdy – Wróblewskiego – ZOO
  • linia 10
ZAJEZDNIA DĄBIE – Wróblewskiego – Wajdy – most Zwierzyniecki – Skłodowskiej-Curie – Rondo Reagana (peron 1) – Skłodowskiej-Curie – Szczytnicka – Wyszyńskiego – most Pokoju – pl. Społeczny – Traugutta – Oławska – pl. Dominikański – Kazimierza Wielkiego – św. Mikołaja – pl. Jana Pawła II – Legnicka – Lotnicza – Kosmonautów – Średzka – LEŚNICA
LEŚNICA – Średzka – Kosmonautów – Lotnicza – Legnicka – pl. Jana Pawła II – Ruska – Kazimierza Wielkiego – pl. Dominikański – Oławska – Traugutta – pl. Społeczny – most Pokoju – Szczytnicka – Skłodowskiej-Curie – Rondo Reagana (peron 4) – Skłodowskiej-Curie- most Zwierzyniecki – Wajdy – Wróblewskiego – ZAJEZDNIA DĄBIE
  • linia 16 (powrót na stałą trasę przejazdu)
TARNOGAJ – Tarnogajska – Armii Krajowej – Bardzka – Hubska – Pułaskiego – pl. Wróblewskiego – Kujawska – pl. Społeczny – most Grunwaldzki – pl. Grunwaldzki – Rondo Reagana (peron 4) – Skłodowskiej-Curie – most Zwierzyniecki – Wajdy – Wróblewskiego – ZOO
ZOO – Wróblewskiego – Wajdy – most Zwierzyniecki – Skłodowskiej-Curie – Rondo Reagana (peron 3) – pl. Grunwaldzki – most Grunwaldzki – pl. Społeczny – Kujawska – pl. Wróblewskiego – Pułaskiego – Hubska – Bardzka – Armii Krajowej – Tarnogajska – TARNOGAJ
  • Tramwaje linii 0L, 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 15, 17, 20, 23, 31, 32, 33 i 74 kursują bez zmian, a linie 14 i 24 pozostają zawieszone.
KOMUNIKACJA AUTOBUSOWA
  • Autobusy okresowe linii 701 i 714 kursują bez zmian.
  • Autobusy linii 121, 131, 141 i 151 jadące od strony Psiego Pola będą już kursowały stałą trasą przejazdu i zatrzymywały się na przystanku „BUJWIDA” oraz „ GRUNWALDZKI”.
  • Autobusy linii C jadące w kierunku Kozanowa będą zatrzymywały się na przystanku „GRUNWALDZKI”, a w kierunku przeciwnym dodatkowo na wyspie centralnej Ronda Reagana (peron 2).
  • Autobusy linii 149 jadące w kierunku pętli Kuźniki będą zatrzymywały się na przystanku „GRUNWALDZKI”, a w kierunku przeciwnym dodatkowo na wyspie centralnej Ronda Reagana (peron 2).
  • Autobusy linii 145 i 146 jadące z Sępolna lub Bartoszowic w kierunku Jagodna, Gaju będą zatrzymywały się na przystanku „ GRUNWALDZKI” nr 120824, a w kierunku przeciwnym na przystanku „PL. GRUNWALDZKI” nr 120815 i następnie realizowały przejazd stałą trasą przejazdu przez ulicę Skłodowskiej-Curie.
  • Autobusy linii 253 i 255 jadące z Sępolna lub Bartoszowic w kierunku Petrusewicza będą zatrzymywały się na przystanku „ GRUNWALDZKI” nr 120820, a w kierunku przeciwnym na przystanku „PL. GRUNWALDZKI” nr 120815 i następnie realizowały przejazd stałą trasą przejazdu przez ulicę Skłodowskiej-Curie.
  • Autobusy linii 115 i 715 jadące z Wojnowa i Swojczyc w kierunku Reja będą zatrzymywały się na przystanku „ GRUNWALDZKI” nr 120820, a w kierunku przeciwnym na przystanku „PL. GRUNWALDZKI” nr 120815 i następnie realizowały przejazd stałą trasą przejazdu przez ulicę Skłodowskiej-Curie.
  • Autobusy linii 240 pojadą od ulicy Piastowskiej bezpośrednio na Rondo Reagana, peron 3 – przystanek „ GRUNWALDZKI” nr 120824.
Tagi: infrastrukturatransport
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

13-tka okazała się pechowa – skusiły pluszaki

Następny wpis

Opieka okołoporodowa to niezwykle istotna sfera naszego życia – Wojewódzki Szpital Specjalistyczny ze zmodernizowanym pododdziałem

Następny wpis

Opieka okołoporodowa to niezwykle istotna sfera naszego życia – Wojewódzki Szpital Specjalistyczny ze zmodernizowanym pododdziałem

Komentowane 2

  1. Wiesław/Wienio says:
    5 lat temu

    Rondo Reagana to knot inwestorski i projektancki.
    Pierwszy knot to posadzka tunelu. Ratusz dogadał się z właścicielem Pasażu Grunwaldzkiego i dlatego posadzka tunelu jest na poziomie posadzki w Pasażu Grunwaldzkim, czyli 3 m niżej niż wynika to z przepisów i logiki. Korzystając z tego przystanku muszę codziennie pokonać blisko 12 m różnicy wysokości: dwa wejścia i dwa zejścia.
    Drugi knot to pozostawienie pięciu wlotów. Komplikuje to sygnalizację świetlną i zwiększa straty na oczekiwanie oraz przepustowość. Wątpliwe jest w tej sytuacji pozostawienie włączenia ul. Szczytnickiej do placu Reagana, gdyż tramwaje nr 2 i nr 10 mogły pojechać bez problemu z Mostu Pokoju do ul. Sienkiewicza i dalej ul. Piastowską do Ronda Reagana i vece versa lub zamknąć wlot ul Piastowskiej.
    Trzeci knot to wstawienie zwrotnic tramwajowych w połowie długości przystanku, a nie na jego końcu. Powoduje to, że nie jest zachowana stała odległość między peronem (krawężnikiem) a pudłem tramwaju. W tej sytuacji nie można zapewnić wygodnego i bezpiecznego wsiadania, nawet do tramwajów niskopodwoziowych.
    Czwarty knot to zaniżona wysokość krawężników, poniżej wymagań normatywnych. Krawężnik ma mieć wysokość do 15 cm i powinien chronić pieszych przed najechaniem przez samochód, a na rondzie Reagana wyniesienie krawężnika wynosi chyba 5 cm. O za niskim krawężniku świadczy wielokrotna wymiana połamanych i zapadniętych płytek chodnikowych.
    Piąty knot to brak wiat na peronach chroniących przed wiatrem.
    Szósty knot to wykonanie brukowanie ścieżki rowerowej, niezgodnej z ustaleniami organizacji rowerowych i trendami europejskimi.
    Rondo Reagana od początku nadawało się tylko do rozbiórki i niedopuszczenia do ruchu. Za „skopany” projekt odpowiada eks prezydent Dudkiewicz i dyrektorzy Departamentów w Urzędzie Miejskim oraz projektant i sprawdzający projekt. Projekt był uzgadniany i zatwierdzany również przez Policję – radę bezpieczeństwa ruchu, a efekt tego jest widoczny.
    Niezbadana jest rola sponsora pogłębionego tunelu – właściciela Galerii Grunwaldzkiej Po latach zdecydowano się nie zmuszać pieszych do korzystania z tunelu i udostępniono zaprojektowane wcześniej i zablokowane łańcuchami przejścia w poziomie jezdni.
    Sprawa placu Reagana nadaje się do prokuratury, ale nie wrocławskiej.

    Odpowiedz
  2. Nobody says:
    5 lat temu

    Były całkowicie inne projekty przebudowy Grunwaldzkiego!! Zniszczono Oś Grunwaldzką i S.Curie. No ale cóz z Dutkiewiczem to było normalne-bydlak i debil!!!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Wybaczyć żeby odzyskać siebie

Wybaczyć, żeby odzyskać siebie – metoda Tippinga – radykalne wybaczanie w praktyce

30 maja 2025
Policja informuje! Będą utrudnienia w ruchu w związku z 15. Wrocławskim Marszem Równości

Policja informuje! Będą utrudnienia w ruchu w związku z 15. Wrocławskim Marszem Równości

2 czerwca 2023
Startuje Hubi Cup 2025

Startuje Hubi Cup 2025 – Wrocław gości czołówkę polskich tenisistów do lat 12

30 maja 2025
Dzień rodzicielstwa (Zdjęcie w tle na Facebooka) - Dzień rodzicielstwa tło wydarzenia

Dzień Rodzicielstwa Zastępczego – to nie tylko święto

30 maja 2025
Jego elementy przypominają rusztowanie. Ciekawy pomysł architektów, ale i historia nowodworskiego kościoła

Jego elementy przypominają rusztowanie. Ciekawy pomysł architektów, ale i historia nowodworskiego kościoła

1
Frida premiera baletowa

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

6 czerwca 2025
Na Tarczyński Arenie Wrocław

Na Tarczyński Arenie Wrocław będzie się działo przez cały czerwiec

6 czerwca 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Frida premiera baletowa
Kultura

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera
Inne

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy
Sport

Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

6 czerwca 2025
Na Tarczyński Arenie Wrocław
Biznes

Na Tarczyński Arenie Wrocław będzie się działo przez cały czerwiec

6 czerwca 2025
Kolejny weekend z Wrocławskimi
Komunikacja i Rozkład Jazdy

Kolejny weekend z Wrocławskimi Liniami Turystycznymi – historyczne pojazdy znów na trasach

5 czerwca 2025
Czas na futbolowe emocje
Sport

Czas na futbolowe emocje – Panthers Wrocław podejmą Prague Lions Stadionie Olimpijskim

5 czerwca 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Frida premiera baletowa

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT