Dezynfekcja i ozonowanie pojazdów, maseczki i płyny do dezynfekcji dla pracowników. To tylko część z działań jakie MPK Wrocław podjęło, żeby przeciwdziałać zachorowaniom wśród pasażerów i swoich pracowników.
Przewoźnik od początku pandemii koronawirusa wydał na nie ponad 700 tysięcy złotych. Pierwszym z działań, jakie podjęło MPK jeszcze w lutym, było wydłużenie o 50% czasu spędzanego na czyszczeniu tramwajów i autobusów. Od marca wszystkie pojazdy przewoźnika są również ozonowane oraz dezynfekowane co tydzień metodą elektrostatyczną. Taki sposób jest bardzo skuteczny, ponieważ preparat wirusobójczy pokrywa nawet najbardziej skomplikowane i trudnodostępne powierzchnie. MPK wydało na te działania prawie 250 tysięcy złotych.
O pieniądzach warto i trzeba mówić, ale w momencie, gdy na szali kładziemy zdrowie naszych pasażerów i pracowników, nie można myśleć tylko wskaźnikami ekonomicznymi – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. Komunikacja miejska musi działać. Już w tym momencie po ulicach Wrocławia jeździ cały dostępny tabor, a praca na naszych zajezdniach odbywa się przy zachowaniu surowego reżymu sanitarnego.
Każdy z motorniczych i kierowców ma do swojej dyspozycji maseczki i płyny do dezynfekcji. Przewoźnik wrócił również do wydzielania stref bezpieczeństwa w pojazdach, tak aby ograniczyć kontakt pomiędzy pasażerami a kierującymi. Praca pracowników zaplecza na zajezdniach została również podzielona w taki sposób, aby pracujący na różnych zmianach nie mieli ze sobą bezpośredniego kontaktu.
Działania MPK Wrocław w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa:
utrzymanie obecnej częstotliwości kursów tramwajowych i autobusowych,
wypuszczenie całego dostępnego taboru na linie,
uruchomienie kilkunastu dodatkowych autobusów awaryjnych, aby w ramach potrzeby wspierały regularnie kursujące pojazdy na najbardziej obleganych liniach,
cotygodniowa dezynfekcja wszystkich pojazdów,
ozonowanie pojazdów,
zakup rękawiczek, masek, płynów do dezynfekcji dla pracowników; są one dostępny zarówno na zajezdniach MPK oraz w punktach socjalnych,
wydzielenie stref bezpieczeństwa w pojazdach,
wydłużenie o 50% czasu spędzanego na czyszczeniu pojazdów,
zrezygnowanie z ciepłych przycisków; drzwi we wszystkich pojazdach otwierają kierujący,
akcja rozdawania maseczek przez kontrolerów w asyście policji i straży miejskiej,
reorganizacja pracy w obiektach w celu zminimalizowania ryzyka zachorowań.
I am the technical director of a company based here in Wrocław and we distribute disinfection systems with the only product that has proven effective worldwide against Sars-COV2.
We tried to contact the MPK company months ago but they didn’t even deign to arrange a meeting to get to know the product.
They told us that they are fine and that they use ozone.
But ozone is a highly toxic gas for human health already at a concentration of 0.6 parts per million as declared by the ILO (International Laboratory Organization). But ozone is a very strong oxidant and in a short time is able to destroy electronic circuits and rubber parts, infact is forbidden its use in the aerospace field.
We wrote a letter to the mayor months ago to discuss the problem, but evidently he is too busy to answer us …
We are always here ready to provide our support, but I doubt that anyone really cares about protecting the health of citizens and not throwing their money into useless and dangerous operations. Greetings
Massimo Mele
IMO
It is all arranged so that colleagues can earn.