Koleje Dolnośląskie wprowadziły w swoich pociągach wydzielone strefy przeznaczone dla obsługi. Ich celem jest zapewnienie bezpieczeństwa pracowników w związku z zagrożeniem epidemicznym.

Podobne rozwiązania zastosowali już inni przewoźnicy, nie tylko kolejowi, czego przykładem jest wrocławskie MPK, co pokazaliśmy w naszym serwisie video. W pociągach Kolei Dolnośląskich strefy będą oddzielone od pozostałej części pokładu i oznaczone odpowiednim komunikatem. Będą przeznaczone do wyłącznej dyspozycji drużyn konduktorskich. Strefy pozwolą jeszcze bardziej zadbać nam o bezpieczeństwo pasażerów i pracowników wobec aktualnego zagrożenia epidemicznego związanego z koronawirusem – rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskim powiedział Bartłomiej Rodak.

Spółka ma świadomość, że w tym szczególnie trudnym czasie, konieczne jest dołożenie wszelkich starań i zastosowanie każdego możliwego rozwiązania, aby minimalizować ryzyko transmisji koronawirusa. Strefy pozwolą pracownikom na podróż z zachowaniem odpowiedniego dystansu, który minimalizuje ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa.

Mamy ogromną prośbę do podróżnych, aby bezwzględnie stosowali się do poleceń drużyn konduktorskich, również w kwestii stref wydzielonych. To rozwiązania czasowe, które pomogą nam w ograniczeniu zagrożenia­ – podsumował rzecznik Kolei Dolnośląskich.

W ostatnich tygodniach Koleje Dolnośląskie podjęły szereg działań celem zminimalizowania ryzyka wystąpienia i rozprzestrzenienia się koronawirusa SARS-CoV-2. Do dyspozycji drużyn konduktorskich zostały przekazane jednorazowe maseczki i rękawiczki, natomiast w pociągach montowane są dozowniki z płynem dezynfekującym.

Koleje Dolnośląskie zawiesiły również obsługiwane do tej pory połączenia międzynarodowe. Jak już informowaliśmy w naszym portalu, od soboty 14 marca wstrzymane zostały połączenia do Czech, natomiast od niedzieli 15 marca do Niemiec. Ruch na wskazanych trasach został wstrzymany do czasu ponownego otwarcia granic państwowych dla pasażerskiego transportu kolejowego.

Zamiast „szkieletora” będzie biurowiec – czwarte podejście do inwestycji

Poprzedni artykuł

Złodzieje za nic mają trudne okoliczności epidemii – kradną, oszukują i wykorzystują łatwowierność

Następny artykuł

Zainteresuje Cię także:

1 Komentarze

  1. […] za organizację transportu kolejowego w regionie. Monitorujemy rozwój sytuacji epidemicznej. Wprowadziliśmy szereg procedur dla zapewnienia bezpieczeństwo naszym załogom. Obserwując jednak frekwencję na poszczególnych trasach oraz chcąc ograniczyć zagrożenie […]

Zostaw swój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.