Połowa mostu Marszowickiego, który przechodzi obecnie remont nawierzchni, jest już gotowa do użytku! Na zabytkowym obiekcie układana jest następna warstwa asfaltu, a prace mają się niebawem zakończyć.
Służący mieszkańcom Wrocławia od ponad 120 lat most jest istotnym łącznikiem dla Stabłowic i Marszowic. Przeprawa wodna nad Bystrzycą miała mocno połataną i spękaną nawierzchnię, a przejazd tą trasą nie należał do najprzyjemniejszych. Dodatkowo, drgania, które powodowały przejeżdżające po niej pojazdy wpływały w negatywny sposób na stan konstrukcji.

W połowie lipca tego roku ruszył remont nadzorowany przez Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta. W przeciągu kilku dni pozbyto się wysłużonej nawierzchni, co pozwoliło na wymianę izolacji pomostu. Okazało się, że stan płyty pomostowej nie jest najlepszy i wymaga naprawy, co zostało zrealizowane jako dodatkowe zadanie.
Zakończenie pierwszego etapu prac oznacza, że most jest ponownie użyteczny dla przejezdnych. Obecnie funkcjonuje z zastosowaniem ruchu wahadłowego (tak, jak od początku prac remontowych) – z tą różnicą, że teraz kierowcy poruszają się po nowej nawierzchni.
– Stan na początek sierpnia: na pierwszej połowie mostu zakończono rozbiórki, naprawy płyty pomostowej, układanie izolacji przeciwwodnej oraz warstwy jezdni z asfaltu twardolanego. Aktualnie ruch wahadłowy odbywa się po nowej warstwie nawierzchni, prace trwają już na drugiej połowie mostu – informuje ZDIUM o obecnym stanie prac.

Utrzymanie zabytkowego mostu w dobrym stanie to jedno z głównych założeń prac remontowych. Wymiana nawierzchni, wzmocnienie jej specjalnymi siatkami i wymiana izolacji przeciwwodnej przyczynią się do poprawy kondycji mostu Marszowickiego. Kierowcy natomiast zyskają zwiększony komfort jazdy po świeżej, równej nawierzchni.
W dniach 18-20 sierpnia odbędzie się układanie warstwy ścieralnej na całej szerokości mostu. W związku z tym ZDiUM informuje, że w godzinach wieczornych będzie nieco utrudniony przejazd na tej trasie ze względu na duże gabaryty tzw. rozściełacza asfaltu. Ruch w tym czasie będzie ręcznie sterowany.
Przypominamy, że w wyniku remontu zmianie uległy zmiany tras linii autobusowych 123 i 923.