Most Jagielloński Południowy nowy powstał w latach 80. minionego stulecia. Przecina kanał żeglugowy Odry, jest fragmentem alei Jana Kochanowskiego i przenosi ruch kołowy w kierunku do centrum miasta. W ciągu ostatnich dwóch lat most był poddawany bardzo dużym obciążeniom związanym z obsługą komunikacyjną placu budowy Alei Wielkiej Wyspy.
Jesienią 2021 roku na moście wykonano remont jezdni i płyty pomostowej. Wymianę dylatacji na zupełnie nową zaplanowano natomiast po ukończeniu budowy AWW zakładając, że ulegnie przez ten czas szybszemu zużyciu. Dylatacje to celowo utworzone szczeliny, które przenoszą wszelkie odkształcenia sprężysto-plastyczne. Ich rolą jest równoważenie ruchów obiektów mostowychwynikających z obciążenia użytkowego (drgań, przemieszczeń i przesunięć) a także pracy termicznej.
Organizacja ruchu kołowego w czasie dylatacji przewiduje całkowite wyłączenie mostu z ruchu kołowego i skierowanie pojazdów na drugą parę mostów, położonych wzdłuż jezdni prowadzącej ruch w kierunku Psiego Pola. Wdrożenie organizacji ruchu zastępczego nastąpi w nocy z 2 na 3 sierpnia br. Realizacją prac oraz ich finansowaniem zajmie się generalny wykonawca budowy AWW – spółka Banimex.
Charakter prac wyklucza utrzymanie ruchu samochodowego na moście w czasie ich trwania. Most musi być unieczynniony przez około trzy tygodnie, dlatego ruch kołowy w obydwu relacjach będzie się odbywał drugą jezdnią alei Jana Kochanowskiego – mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
- Tuż za skrzyżowaniem z ul. Toruńską samochody przejadą na drugą nitkę, aby powrócić na swoją właściwą jezdnią dopiero za skrzyżowaniem z ulicami Mianowskiego i Smoleńskiego.
- Na odcinku dwukierunkowym obowiązywał będzie zakaz wyprzedzania przy zredukowaniu prędkości do 40km/h.
- Wyjazd z ulicy Mianowskiego i Smoleńskiego możliwy będzie wyłącznie w relacjach prawoskrętnych, tak aby nie zaburzać płynności ruchu na objeździe.
Poprzez: zdium.wroc.pl