Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły przetarg na budowę buspasa na Jagodno. Jest to rozwiązanie, które wpisane zostało do Wrocławskiego Programu Tramwajowego 2.0. Póki co ma stanowić alternatywę dla zapowiadanej, niemalże już legendarnej, linii tramwajowej na Jagodno.
Przetarg rozstrzygał się pomiędzy czterema podmiotami:
- Pro Tra Building (42,68 mln zł)
- Budimex (42,72 mln zł)
- Kobylarnia i Mirbud (54,7 mln zł)
- Strabag (65,9 mln zł)
Na zadanie zarezerwowane zostały środki rzędu 70 mln złotych. Wrocławskie Inwestycje zadecydowały, że zadanie zrealizuje firma Pro Tra Building – za 42,68 mln złotych.
To ta sama firma, która realizowała przebudowę mostów Pomorskich.
Wykonawca będzie musiał dobudować dodatkowy pas jezdni wzdłuż ulicy Bardzkiej i Buforowej, a także rozbudowę ul. Kajdasza.
Co dokładnie zostanie zrobione?
Dokończony zostanie projekt budowlany i opracowana zostanie dokumentacja wykonawcza wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii i uzgodnień. Wybudowane zostaną wydzielone jezdnie – na Bardzkiej i Buforowej, a ul. Kajdasza zostanie rozbudowana – wraz z pętlą autobusową.
Wybudowane zostaną odwodnienia, oświetlenia, rozbudowana sygnalizacja świetlna, a kolizyjna infrastruktura podziemna zostanie przebudowana. Powstaną przystanki, przebudowane zostaną przejazd kolejowy wraz z infrastrukturą kolejową.
Na to zadanie przewidziano dwa lata. Wrocław otrzymał pieniądze na tę inwestycję z rządowego Polskiego Ładu.