Tylko w tym roku zaplanowano objęcie płatnym parkowaniem kilku kolejnych ulic. Są to m.in.: na Przedmieściu Świdnickim (pomiędzy ulicami Grabiszyńską i Tęczową), na Osiedlu Plac Grunwaldzki (kwartał Sienkiewicza-Piastowska-Grunwaldzka-Bujwida i ul. Hoene-Wrońskiego), na Przedmieściu Oławskim (odcinek ul. Komuny Paryskiej), Ołbinie (kwartał Liskego-Sopocka-Bujwida), Szczepinie (ul. Ziemowita) i Osiedlu Powstańców Śląskich (ul. Zaolziańska). Magistrat tłumaczy, że wnioski w tej sprawie wpłynęły od rad osiedli.
Wpłynęły już kolejne wnioski samorządów osiedli, w tym z Nadodrza (szereg ulic w rejonie pl. św. Macieja), Przedmieścia Oławskiego (pozostała część ul. Komuny Paryskiej) i Ołbina (fragmenty ulic: Daszyńskiego i Żeromskiego). Te wnioski wymagają opracowania dokumentacji. Miasto przewiduje, że parkomaty staną tam wiosną 2022 r.
Zarzuty aktywistów z Akcji Miasto
Przypomnijmy, że wczoraj aktywiści z Akcji Miasto zarzucili władzom Wrocławia, że „Fatalna polityka parkingowa prowadzi do tego, że miasto traci co roku kilkadziesiąt milionów złotych.” Pisaliśmy o tym TUTAJ!
Miasto odniosło się do tych zarzutów twierdząc, że porównanie planowanych przychodów z tytułu Strefy Płatnego Parkowania we Wrocławiu z innymi miastami jest niemiarodajne bez pokazania wielkości tych stref. Wyjaśniają, że wrocławska strefa to ponad 5 tysięcy miejsc. Dla porównania w Krakowie to 22,5 tysiąca miejsc, a Poznaniu to blisko 14 tysięcy miejsc.
Jako miasto zdajemy sobie sprawę z faktu, że musimy wzmocnić skuteczność karania kierowców niepłacących za postój i o tym otwarcie mówiliśmy i pisaliśmy po Panelu Obywatelskim. Dlatego też podjęliśmy działania, które będą mogły zmniejszyć liczbę 14% kierowców niepłacących za postój do realnego minimum. Z kolei strefa jest sukcesywnie zwiększana – na wniosek mieszkańców i Rad Osiedli. – wyjaśnia Przemysław Gałecki, dyrektora Wydziału Komunikacji Społecznej UMW.
Magistrat zapowiedział kolejne działania. Deklaruje, że na ulicach miasta pracuje prawie dwukrotnie więcej kontrolerów ZDiUM-u niż w ubiegłym roku. Podobno w planach jest także uruchomienie specjalistycznego pojazdu skanującego, który nie tylko wskaże kontrolerom lokalizacje pojazdów bez wniesionych opłat, ale także automatyczne wystawi mandat. Jednak na ten pojazd poczekamy conajmniej do wakacji.
Piotr Krejner