Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Biznes

Miał być tramwaj na Jagodno, a będzie autobus na Buforowej we Wrocławiu [SZCZEGÓŁY]

FM przez FM
17 kwietnia 2023
w Biznes, Komunikacja i Rozkład Jazdy, Wiadomości, Wrocław
0

Na Jagodno komunikacja miejska pojedzie wydzielonym pasem! Podpisaliśmy umowę z wykonawcą na budowę wydzielonej trasy od ul. Bardzkiej, przez ul. Buforową do nowej pętli planowanej przy ul. Kajdasza. 

To kolejna wielka inwestycja komunikacyjna Wrocławia. Pozwoli jak najszybciej poprawić układ komunikacyjny Jagodna i przyspieszyć dojazd do centrum. Wybudujemy korytarz, którym będą mogły poruszać się autobusy, a docelowo chcemy, aby mógł tamtędy pojechać również tramwaj. Inwestycja jest współfinansowana z Polskiego Ładu. Jej koszt to 42 679 770 zł. Dofinansowanie to 40 545 781,50 zł. – mówi prezydent Jacek Sutryk.

1,2 mld zł – tyle Wrocław wyda na 18 inwestycji, które w tym roku zostaną oddane mieszkańcom. W tym roku wrocławianie pojadą nową trasą tramwajową przez Popowice oraz trasą tramwajowo-autobusową na Nowy Dwór. Obie te inwestycje to koszt około 650 mln zł. Łącznie to ponad 10 kilometrów tras na zachodzie Wrocławia. A tu na południu dziś podpisujemy umowę na budowę trasy na południe. Dzięki niej już w kilkanaście minut mieszkańcy Jagodna dotrą do ścisłego centrum Wrocławia.

Trasa będzie miała ok. 2,7 kilometra długości. Po drodze będziemy mieli 5 par przystanków. Powstaną na wysokości cmentarza przy ul. Bardzkiej, ul. Terenowej, ul. Konduktorskiej, ul. Malinowskiego/Lutosławskiego, ul. Kopycińskiego. Nowy przystanek wybudujemy także za ul. Świeradowską w kierunku Jagodna. Pętla powstanie przy ul. Kajdasza. Obok wybudujemy park and ride dla 57 aut ( 3 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami) oraz zadaszony parking dla rowerów.

Rozmowy z PKP

Jednocześnie trwają rozmowy z PKP w sprawie przecięcia linii kolejowej i przyszłej trasy tramwajowej.

– Nie bez powodu ta inwestycja jest częścią Wrocławskiego Programu Tramwajowego – obok planowanych tramwajów na Maślice,  Swojczyce czy tu na południu Wrocławia od Świeradowskiej do szpitala na Borowskiej. Cały czas liczymy, że tą wydzieloną trasą na Jagodno pojadą tramwaje. Obecne prawo nie pozwala na krzyżowanie czynnej linii kolejowej z tramwajową – mówi Monika Kozłowska- Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności Urzędu Miasta. –  Rozmawiamy z PKP PLK nad możliwym rozwiązaniem. Projektant PKP zaproponował przełożenie linii kolejowej 285 na poziom +1, czyli na wiadukt, w korytarz obecnej obwodnicy kolejowej. Takie rozwiązanie w przyszłości daje szanse miastu na rozwój systemu tramwajowego w kierunku południowych osiedli na Jagodno czy Ołtaszyn. Nie możemy jednak czekać z budową kilka lat na decyzje PKP PLK albo na zmianę prawa. W ciągu najbliższych lat w odległości 500 metrów od planowanej trasy mieszkać będzie 20.000 osób. Dlatego sprawna, szybka i wydzielona z ruchu samochodowego jest priorytetem – dodaje.

Przygotowane pod tramwaj

Trasa będzie przebiegać pozostawioną rezerwą terenową na tę inwestycję. Wykorzystany zostanie przejazd pod wiaduktem kolejowym, który został przebudowany i przystosowany do takiej obsługi komunikacyjnej podczas prac prowadzonych wcześniej przy przebudowie ulicy Buforowej.
W ramach zadania wykonawca na dwóch skrzyżowaniach doda również relacje skrętne dla kierowców, wybuduje odwodnienie nowej trasy autobusowej oraz oświetlenie. Przygotuje nowe nasadzenia zieleni. Inwestycja ma już projekt budowlany. Geometrycznie jest przystosowana do ułożenia w przeszłości w śladzie torowiska tramwajowego.
– Tak więc mamy zachowane rezerwy na słupy i kable trakcyjne, łuki trasy są odpowiednio dostosowane również do łuków torowiska, perony przystankowe będą spełniać normy zarówno dla autobusów, jak i tramwajów, podbudowa pod buspas będzie już częściowo betonowa przygotowana pod obciążenia tramwajami. W ramach zadania wykonawca najpierw musi przygotować projekty wykonawcze, a następnie będzie mógł przystąpić do prac budowlanych. Zadanie powinno zostać zrealizowane w 24 miesiące – mówi Łukasz Cwojdziński, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji nadzorujących prace.

W pobliżu powstanie szkoła, przedszkole i nowa droga

To nie koniec inwestycji w tej okolicy. Za kilka miesięcy oddana do użytku zostanie nowa jezdnia, drogi rowerowe, chodniki na ul. Lutosławskiego oraz Asfaltowej, a także zespół szkolno-przedszkolny za ponad 50 milionów złotych – finansowany z budżetu miasta.
– Za 3 miesiące pojawią się tu na Buforowej koparki, po dwóch latach od tego momentu trasa będzie gotowa. A przecież to nie koniec inwestycji w tym rejonie. Tu obok była polna droga chyba przez przekorę dostała nazwę kilkadziesiąt lat temu ul. Asfaltowej. Teraz już nie tylko Asfaltowa jest pokryta asfaltem, ale pojawią się i na niej przystanki komunikacji miejskiej, a od września pójdą do szkoły dzieci, bo powstaje przy niej jedna z największych i najnowocześniejszych szkół Wrocławia. Dlatego nie mogliśmy czekać z tą inwestycją aż kolej zgodzi się na puszczenie tym korytarzem tramwaju. Budujemy trasę pod autobusy, ale zbudowaną tak, by szybko ja przekształcić w trasę tramwajową, gdy pojawi się na to szansa – kończy prezydent Sutryk.

 

 

Tagi: buspasjacek sutrykJagodnowideowrocław
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

W walce z rywalem oraz urazami. Koszykarski Śląsk podejmie MKS Dąbrowa Górnicza [ZAPOWIEDŹ]

Następny wpis

Były piłkarz Śląska: pół roku i byłbym jednym z najlepszych skrzydłowych Ekstraklasy

Następny wpis
Były piłkarz Śląska: pół roku i byłbym jednym z najlepszych skrzydłowych Ekstraklasy

Były piłkarz Śląska: pół roku i byłbym jednym z najlepszych skrzydłowych Ekstraklasy

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Wybaczyć żeby odzyskać siebie

Wybaczyć, żeby odzyskać siebie – metoda Tippinga – radykalne wybaczanie w praktyce

30 maja 2025
Aquapark Wrocław świętuje

Aquapark Wrocław świętuje Dzień Dziecka oraz otwarcie terenów zewnętrznych

30 maja 2025
Startuje Hubi Cup 2025

Startuje Hubi Cup 2025 – Wrocław gości czołówkę polskich tenisistów do lat 12

30 maja 2025
Dzień Dziecka to emocje

Dzień Dziecka to emocje – zapraszamy do Krainy Wartości

30 maja 2025
Jego elementy przypominają rusztowanie. Ciekawy pomysł architektów, ale i historia nowodworskiego kościoła

Jego elementy przypominają rusztowanie. Ciekawy pomysł architektów, ale i historia nowodworskiego kościoła

1
Kolejny weekend z Wrocławskimi

Kolejny weekend z Wrocławskimi Liniami Turystycznymi – historyczne pojazdy znów na trasach

5 czerwca 2025
Czas na futbolowe emocje

Czas na futbolowe emocje – Panthers Wrocław podejmą Prague Lions Stadionie Olimpijskim

5 czerwca 2025
Przedszkole Słowiczy Zakątek

Przedszkole „Słowiczy Zakątek” będzie odnawiane

5 czerwca 2025
Web Summit w Vancouver

Web Summit w Vancouver – z udziałem dolnośląskich przedsiębiorców

5 czerwca 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Kolejny weekend z Wrocławskimi
Komunikacja i Rozkład Jazdy

Kolejny weekend z Wrocławskimi Liniami Turystycznymi – historyczne pojazdy znów na trasach

5 czerwca 2025
Czas na futbolowe emocje
Sport

Czas na futbolowe emocje – Panthers Wrocław podejmą Prague Lions Stadionie Olimpijskim

5 czerwca 2025
Przedszkole Słowiczy Zakątek
Edukacja

Przedszkole „Słowiczy Zakątek” będzie odnawiane

5 czerwca 2025
Web Summit w Vancouver
Biznes

Web Summit w Vancouver – z udziałem dolnośląskich przedsiębiorców

5 czerwca 2025
80 lat historii Ślęzy Wrocław
Sport

80 lat historii Ślęzy Wrocław na klubowej wystawie

4 czerwca 2025
Innowacje i dostępność połączyły
Biznes

Innowacje i dostępność połączyły setki odwiedzających

4 czerwca 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Kolejny weekend z Wrocławskimi

Kolejny weekend z Wrocławskimi Liniami Turystycznymi – historyczne pojazdy znów na trasach

5 czerwca 2025
Czas na futbolowe emocje

Czas na futbolowe emocje – Panthers Wrocław podejmą Prague Lions Stadionie Olimpijskim

5 czerwca 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT