Za 8,5 mln zł ma być wykonany remont ul. Żmigrodzkiej wraz z nowym torowisko za prawie 1 mln zł na pętli tramwajowej przy ulicy Zawalnej. MPK podpisało właśnie umowy z wykonawcami prac.
Ostatni remont torowisko przeszło na początku lat 90. I wtedy zastosowano tam technologię znaną z kolei. Nikt wówczas nie brał pod uwagę hałasu – dziś jak mówili mieszkańcy w siedzibie Rady Osiedla tramwaje są bardzo głośne. MPK już wcześniej wprowadziło ograniczenie prędkości do 30 km/h ze standardowych 50.
Po unowocześnieniu torowiska nie tylko tramwaje będą cichsze, ale i szybsze. Odwodnioną linię przykryje hummus a na nim wyrośnie trawa. W której widać będzie tylko 4 szyny. Tramwaje po remoncie wrócą do standardowej dla tego odcinka prędkości 50 kilometrów na godzinę. – zapewnia prezes MPK Krzysztof Balawejder.
Remont pętli kosztować będzie dokładnie 997 tys. zł, natomiast modernizacja całej ul. Żmigrodzkiej natomiast będzie kosztowała niemal 8,5 mln zł. Zakład Sieci i Zasilana z Wrocławia (Zawalna) oraz KZN Rail z Krakowa (Żmigrodzka), czyli wykonawcy robót w najbliższą sobotę (27 czerwca), bo całość ma być gotowa 19 sierpnia br.
Wyremontowany zostanie nie tylko zakładany pierwotnie odcinek ul. Żmigrodzkiej od ul. Bałtycką po ul. Władysława Broniewskiego, ale też jej fragment od W. Broniewskiego do ulicy Na Polance, czyli niemal do wysokości Mostu Trzebnickiego. Wracamy do Wrocławia po kilku latach – mówił na spotkaniu z rada osiedla i dziennikarzami Grzegorz Leszczyński z KZN Rail z Krakowa, czyli firmy, która podjęła się przebudowy ul. Żmigrodzkiej. Robiliśmy wcześniej między innymi remont waszego Dworca Głównego, wcześniej byliśmy na placu Grunwaldzkim, projektowaliśmy i przerabialiśmy Bardzką i Świeradowską. Teraz zajmiemy się północą waszego miasta.
Wymiana blisko 800 metrów bieżących torowiska zmieni się jego wygląd, bo całe po remoncie zostanie obsiane trawą, a wykonawca jest zobligowany umową, by w czasie trwania gwarancji o zielone torowisko dbać i je regularnie kosić. Potem przejmie to zadanie MPK. Trawa zniweluje hałas, jaki powstaje w czasie przejazdu tramwajów. Tramwaje będą cichsze a jednocześnie będą mogły pojechać szybciej.
Będzie ładniej, szybciej a przede wszystkim ciszej. O to ostatnie prosili sami mieszkańcy i rada Osiedla Karłowice-Różanka, która zebrała 400 podpisów pod petycją o remont torów – mówi z zadowoleniem przewodniczący Rady Osiedla Karłowice-Różanka Grzegorz Maślanka. Lata całe prosiliśmy o remont – a teraz się ruszyło i to od razu w dwóch miejscach na pętli i na ul. Żmigrodzkiej.
A legnicka jak rozjebana tak rozjebana Xd