W listopadzie ubiegłego roku Prezydent Jacek Sutryk zapowiedział, że wkrótce rozpocznie się budowa największej inwestycji rowerowej w mieście.
Mowa o 3,5-kilometrowej ścieżce, która w komfortowy sposób połączy park handlowy na Bielanach Wrocławskich z Parkiem Południowym. Postanowiliśmy zweryfikować relacjonowane przez nasz portal słowa włodarza Wrocławia i sprawdzić, jak przebiegają prace na zapowiadanej „rowerostradzie”.
Zwolennicy poruszania się po stolicy Dolnego Śląska za pomocą roweru z pewnością nie narzekają na miejską infrastrukturę dedykowaną cyklistom. Władze miasta zdecydowanie stawiają na tę formę transportu propagując jednocześnie zamianę czterech kółek, na dwa. Kto dużo jeździ po Wrocławiu na rowerze przyzna jednak, że chcąc dostać się na Bielany Wrocławskie trzeba pokonać fragment trasy przeprawiając się przez niezbyt bezpieczną dla rowerzystów jezdnię.
Już za rok, warunki podróży na peryferia miasta mają być znacznie bardziej komfortowe. Do wiosny 2021 roku powstać ma bowiem nowa trasa rowerowa, która dołączy do istniejących już arterii tworząc sporą siatkę gładkich i wygodnych ścieżek. Powstająca przy ul. Karkonoskiej trasa warta będzie niemal 11 mln zł.
Jak można dostrzec, grunt przygotowany jest już na całej długości cmentarza żołnierzy radzieckich, niemal od bramy do bramy. Gotowa jest już część krawężników i wyrównywany jest piasek. Roboty sięgają – na ten moment – do przystanku autobusowego Partynice. Warto przypomnieć, że trasa przebiegać ma od ulicy Krzyckiej (pętla Krzyki) aż do ulicy Francuskiej w Bielanach Wrocławskich.
Zobaczcie Państwo, jak prezentuje się do tej pory klikając na minialbum nad tym tekstem.
Maciej Fedorczuk
Komentowane 1