Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Blisko Wrocławia

Krótsza podróż z Wrocławia do Międzylesia – coraz bliżej do prędkości 120 km/h

KK przez KK
9 września 2024
w Blisko Wrocławia, Komunikacja i Rozkład Jazdy, Wiadomości
0
Krótsza podróż z Wrocławia

Na trasie Wrocław – Międzylesie zakończono już prace między Smardzowem Wrocławskim i Żórawiną. Pociągi jadą tam z prędkością do 120 km/h. Specjalistyczny sprzęt przygotowuje tor na odcinku Ziębice-Starczów.

W grudniu z Wrocławia do Międzylesia m.in. dzięki tym pracom pojedziemy w rekordowo krótkim czasie – poniżej 100 minut. Wartość działań to ponad 150 mln zł, z czego 132 mln to środki budżetowe.  Z Wrocławia do Międzylesia, na odcinku Smardzów Wrocławski – Żórawina, pociągi przyspieszyły już do 120 km/h. Najintensywniejsze prace prowadzone są obecnie między Strzelinem i Kamieńcem Ząbkowickim. Na szlakach widać pracujących z fachowym sprzętem robotników i przygotowane nowe materiały.

  • Kolejowy kombajn i maszyny dwudrogowe

Wykorzystujemy specjalistyczne maszyny do prac na kolejnych odcinkach. Między Ziębicami i Starczowem pracuje PUN, czyli trzystumetrowa maszyna, która podnosi tor i wymienia podkłady. Przez kilka dni PUN wymieni 5000 podkładów. W październiku, między Kamieńcem Ząbkowickim a Bardem Przyłęk, „zatrudnimy” kolejowy kombajn AHM 800R. Maszyna wykona całkowite wzmocnienie podtorza w zaplanowanym wcześniej miejscu.

Zmechanizowane prace skracają czas zmian, wprowadzonych z wyprzedzeniem do rozkładu jazdy i zapewniają wymaganą jakość robót. Poza dużymi maszynami – AHM i PUN, przy robotach wykorzystywane są dwudrogowe koparki oraz maszyny do układania i przesuwania szyn. Roboty torowe uwzględniają wykonanie odwodnienia. To istotne prace, które zapewniają odpowiedni stan torów i przejazd pociągów w rozkładowym czasie.

  • Tunel, wiadukty i mosty

Poza pracami torowymi, na trasie do Międzylesia, poprawiamy stan obiektów inżynieryjnych. Tunele, mosty i wiadukty są ważnymi ogniwami kolejowej drogi. Wykonano już prace na moście w Żórawinie. Robotnicy pracują teraz na moście w Kamieńcu Ząbkowickim i przy dwóch wiaduktach w Służejowie. Remonty obejmą również wiadukty między stacjami Bardo – Kłodzko Główne oraz Kłodzko Nowe – Bystrzyca. Jeszcze we wrześniu rozpoczną się prace w ponad trzystumetrowym tunelu w Długopolu-Zdroju.

  • Zwiększamy możliwości linii

Rozpoczęły się prace nad przystankiem odstępowym – posterunkiem ruchu, który podzieli szlak Bardo Przyłęk – Kłodzko Miasto na mniejsze fragmenty (tzw. odstępy), co zwiększy przepustowość linii, przy zachowaniu odpowiedniej odległości między pociągami. Dzięki temu między stacjami będzie mogło kursować więcej pociągów. Pozwoli to na przygotowanie atrakcyjniejszej oferty rozkładu jazdy.

Inwestycja pn.: „Zwiększenie przepustowości odc. Bardo Przyłęk – Kłodzko Miasto na linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie – budowa posterunku odstępowego” w ramach projektu „Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych etap I” za ponad 10 mln zł ze środków KPO, zostanie zrealizowana do połowy 2025 r.

  • Bezpieczniej na ponad 60 skrzyżowaniach kolejowo-drogowych 

Wymiana i montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym, podnosi poziom bezpieczeństwa na linii. Na 20 skrzyżowaniach wymieniamy urządzenia przejazdowe. Na 56 poprawiamy nawierzchnie drogową. Na przejazdach w Mędłowie, Żórawinie, Żernikach, Bogunowie, Węgrach i Strzelinie zabudowano już nowe płyty. Na dniach zakończą się prace na kolejnych skrzyżowaniach torów i drogi między Żórawiną a Strzelinem. Prace na przejazdach realizowane są ze środków KPO, budżetu państwa i budżetu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

  • Skoordynowane prace trzech zakładów linii kolejowych

Na prawie 140-kilometrowym odcinku linii kolejowej Wrocław–Międzylesie prace wykonują zespoły trzech zakładów: wrocławskiego, opolskiego i wałbrzyskiego. Ze względu na szeroki zakres robót, wprowadzono zastępczą komunikację autobusową na odcinkach Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki oraz Kłodzko Miasto –Międzylesie. Odpowiednia integracja prac zapewni lepszą ofertę podróży w krótszym czasie. Najszybsze pociągi już w grudniu przejadą ten dystans w około 100 minut.

 


 

Poprzez: plk-sa.pl
Foto: M. Pabiańska
Tagi: BardoinwestycjeKamieniec ZąbkowickiKłodzkoMiędzylesieZiębice
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Młody rowerzysta wpadł wprost pod koła busa

Następny wpis

Inspiracje od Meksyku po Daleki Wschód – festiwal kulinarny na wrocławskim Rynku [13,14,15 września]

Następny wpis
Inspiracje od Meksyku

Inspiracje od Meksyku po Daleki Wschód – festiwal kulinarny na wrocławskim Rynku [13,14,15 września]

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Wybaczyć żeby odzyskać siebie

Wybaczyć, żeby odzyskać siebie – metoda Tippinga – radykalne wybaczanie w praktyce

30 maja 2025
Startuje Hubi Cup 2025

Startuje Hubi Cup 2025 – Wrocław gości czołówkę polskich tenisistów do lat 12

30 maja 2025
Policja informuje! Będą utrudnienia w ruchu w związku z 15. Wrocławskim Marszem Równości

Policja informuje! Będą utrudnienia w ruchu w związku z 15. Wrocławskim Marszem Równości

2 czerwca 2023
Dzień rodzicielstwa (Zdjęcie w tle na Facebooka) - Dzień rodzicielstwa tło wydarzenia

Dzień Rodzicielstwa Zastępczego – to nie tylko święto

30 maja 2025
Jego elementy przypominają rusztowanie. Ciekawy pomysł architektów, ale i historia nowodworskiego kościoła

Jego elementy przypominają rusztowanie. Ciekawy pomysł architektów, ale i historia nowodworskiego kościoła

1
Frida premiera baletowa

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

6 czerwca 2025
Na Tarczyński Arenie Wrocław

Na Tarczyński Arenie Wrocław będzie się działo przez cały czerwiec

6 czerwca 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Frida premiera baletowa
Kultura

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera
Inne

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy
Sport

Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

6 czerwca 2025
Na Tarczyński Arenie Wrocław
Biznes

Na Tarczyński Arenie Wrocław będzie się działo przez cały czerwiec

6 czerwca 2025
Kolejny weekend z Wrocławskimi
Komunikacja i Rozkład Jazdy

Kolejny weekend z Wrocławskimi Liniami Turystycznymi – historyczne pojazdy znów na trasach

5 czerwca 2025
Czas na futbolowe emocje
Sport

Czas na futbolowe emocje – Panthers Wrocław podejmą Prague Lions Stadionie Olimpijskim

5 czerwca 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Frida premiera baletowa

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT