Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Wiadomości

Kolejne „zielone torowisko” powstanie – ale już budzi sprzeczne opinie

KK przez KK
17 czerwca 2020
w Wiadomości
7
Kolejne „zielone torowisko” powstanie – ale już budzi sprzeczne opinie

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne szykuje się do kolejnego remontu torowiska, które ma mieć „zielonym torowiskiem”. Kilka dni temu pisaliśmy w naszym portalu o przetargu dotyczącym trasy od Zajezdni Dąbie o Pętli Biskupin. Tym razem chodzi o szyny biegnące po alei Gen. Józefa Hallera.  Dotychczasowa, zaniedbana trasa również miałaby zamienić się w „zielone torowisko”.

Podczas remontu torowiska wzdłuż alei Hallera powstanie zielone torowisko. To zapewne estetyczne rozwiązanie, ale czy na pewno praktyczne? Betonowa lub asfaltowa nawierzchnia umożliwiłaby przejazd torowiskiem także autobusów. Radny Michał Kurczewski wystosował do prezydenta Jacka Sutryka apel z prośbą o zmianę wybranej koncepcji. Na czym miałaby polegać?

Aleja Hallera ma tylko po dwa pasy ruchu. Remont torowiska to doskonała okazja, żeby w jego ramach utworzyć buspas. Takie rozwiązanie zadowolić powinno wszystkich użytkowników. W związku z wątpliwościami związanymi z tą inwestycją przesłałem do Prezydenta Wrocławia zapytanie – napisał na Facebooku radny klubu Prawo i Sprawiedliwość Michał Kurczewski.

Zaproponowaną przez opozycyjnego radnego koncepcję kwestionują wrocławscy urzędnicy. Na wysłane do ratusza zapytanie odpowiedziała Elżbieta Urbanek – dyrektor departamentu Infrastruktury i Transportu: Wprowadzenie autobusów na tory tramwajowe z założenia musi łączyć się z poszerzaniem pasa drogowego dedykowanego taborowi komunikacji zbiorowego z uwagi na szersze pudła autobusów niż tramwajów.  W analizie literalnie pojawiła się sugestia przekształcenia torowiska w „zielone” w celu uzyskania efektu redukcji poziomu generowanego przez tramwaje hałasu – wyjaśnia Elżbieta Urbanek. Poza poszerzeniem torowiska i usunięciem zabytkowego szpaleru platanów, konieczna byłaby również wymiana sieci trakcyjnej na całej długości trasy. Urzędnicy niechęć do zmiany koncepcji argumentują również tym, że na wskazanej trasie porusza się jedynie linia 136 i nie tworzą się tam większe zatory.

Przypomnijmy, że o tzw. „zielone torowisko” okoliczni mieszkańcy walczyli w ramach WBO od dwóch lat. Projekt ostatecznie nie zakwalifikował się do Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego, mimo to remont zostanie przeprowadzony i rozpocząć ma się 13 lipca. Prace powinny zakończyć się do 30 września b.r. Co o propozycji radnego i odpowiedzi ratusza myślą wrocławianie? Zapraszamy do podzielenia się opinią w komentarzach.

Tagi: inwestycjesamorządtransport
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Kurs pierwszej pomocy online z fantomami w domu – udział online

Następny wpis

Co się odwlecze, to nie uciecze – sprawiedliwość jest nieuchronna

Następny wpis
Co się odwlecze, to nie uciecze – sprawiedliwość jest nieuchronna

Co się odwlecze, to nie uciecze – sprawiedliwość jest nieuchronna

Komentowane 7

  1. Anarchol'68 says:
    5 lat temu

    Sutryk jak Dutkiewicz ciężko pracuje na to, żeby następnym prezydentem Wrocławia został pisowiec…

    Odpowiedz
    • Grabiszyn says:
      5 lat temu

      Propozycja Pana z Pisu to bzdura

      Odpowiedz
  2. Ja says:
    5 lat temu

    Propozycja Pana z Pisu to bzdura

    Odpowiedz
  3. Tetesa says:
    5 lat temu

    Chcemy więcej zieleni a także ławek dla emerytów , nie mamy gdzie odpocząć

    Odpowiedz
  4. Teresa says:
    5 lat temu

    Chcemy więcej zieleni a także ławek dla emerytów

    Odpowiedz
  5. Pingback: Inwestycje komunikacyjne jedna po drugiej – czekamy na efekty [VIDEO] - Wrocławskie Fakty
  6. Pingback: Największy tegoroczny remont torów we Wrocławiu już trwa – inwestycja w bezpieczeństwo i komfort pasażerów MPK - Wrocławskie Fakty

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Burza wokół szalika Jacka Sutryka

Burza wokół szalika Jacka Sutryka

4 października 2021
Na wrocławskie ulice wyruszą

Na wrocławskie ulice wyruszą zabytkowe pojazdy – bezpłatna komunikacja w Noc Muzeów 2025

16 maja 2025
Karpacz wraca na mapę kolejową

Karpacz wraca na mapę kolejową – 14 par pociągów w weekendy i KD Retro na trasie

16 maja 2025
Noc Muzeów 2025

Noc Muzeów 2025 – kulturalny weekend w Miliczu

16 maja 2025
Wrocław znów stanie się stolicą polskiego kina – ruszają dwa festiwale filmowe

Wrocław znów stanie się stolicą polskiego kina – ruszają dwa festiwale filmowe

23 maja 2025
Hydropolis i ZOO Wrocław łączą

Hydropolis i ZOO Wrocław łączą siły dla dobra zwierząt

23 maja 2025
MVP ligi szwedzkiej nową

MVP ligi szwedzkiej nową koszykarką Ślęzy

23 maja 2025
Trzy wrocławskie uczelnie

Trzy wrocławskie uczelnie i seniorzy – projekt WAZZA

23 maja 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Wrocław znów stanie się stolicą polskiego kina – ruszają dwa festiwale filmowe
Kultura

Wrocław znów stanie się stolicą polskiego kina – ruszają dwa festiwale filmowe

23 maja 2025
Hydropolis i ZOO Wrocław łączą
Edukacja

Hydropolis i ZOO Wrocław łączą siły dla dobra zwierząt

23 maja 2025
MVP ligi szwedzkiej nową
Sport

MVP ligi szwedzkiej nową koszykarką Ślęzy

23 maja 2025
Trzy wrocławskie uczelnie
Inne

Trzy wrocławskie uczelnie i seniorzy – projekt WAZZA

23 maja 2025
Dolny Śląsk Atrakcyjny na
Blisko Wrocławia

Dolny Śląsk „Atrakcyjny na lato. Atrakcyjny na lata”

23 maja 2025
Tkanki miejskie sztuka
Kultura

„Tkanki miejskie – sztuka budowania relacji”

22 maja 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Wrocław znów stanie się stolicą polskiego kina – ruszają dwa festiwale filmowe

Wrocław znów stanie się stolicą polskiego kina – ruszają dwa festiwale filmowe

23 maja 2025
Hydropolis i ZOO Wrocław łączą

Hydropolis i ZOO Wrocław łączą siły dla dobra zwierząt

23 maja 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT