Na ulicy Komandorskiej tego lata pojawią się ekipy remontowe. Na odcinku od Swobodnej do Wielkiej wyremontowane zostanie 3600m2 chodników, 2000m2 jezdni oraz 500m2 zatok postojowych. Pojawi się również peron przystankowy.
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłosił właśnie przetarg na remont chodników i jezdni w ciągu ulicy Komandorskiej, na odcinku od Swobodnej do Wielkiej. Termin składania ofert został wyznaczony na 7 lipca, planuje się, że prace mogłyby się rozpocząć jeszcze w sierpniu.
Remont nawierzchni chodników
– W przypadku chodników czas trwania robót drogowych oszacowano na 2 miesiące – informuje Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. – Odcinki chodników wytypowane do remontu to strona zachodnia – od ul. Swobodnej do ul. Zaolziańskiej i od ul. Radosnej do ul. Wielkiej; strona wschodnia – od ul. Swobodnej do ul. Studziennej.
Spękana i nierówna nawierzchnia asfaltowa zostanie rozebrana i zastąpiona nową warstwą betonu asfaltowego i kostki betonowej. W obrębie przejść dla pieszych pojawią się obniżenia i płytki typu stop. Powierzchnia objęta remontem przekracza 3 600 m2.
Remont kamiennej jezdni
Remont jezdni obejmie cząstkowe naprawy nawierzchni granitowej o powierzchni ok. 2000 m2, wymianę nawierzchni bitumicznej zatok postojowych o powierzchni 500m2, wykonanie nawierzchni peronu przystankowego o powierzchni 60m2 wraz z fragmentem chodnika do przejścia dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Sanocką.
W przypadku jezdni zachowana zostanie granitowa poniemiecka kostka, odkształcenia i zapadnięcia zostaną wyrównane po wykonaniu rozbiórek i przebruków. Usunięte zostaną asfaltowe wykruszone łaty potęgujące wrażenie nierówności i dyskomfort użytkowania. Czas trwania prac drogowych w obrębie jezdni, zatok i peronu wyniesie 3 miesiące.
– Wiele wrocławskich ulic zachowało jeszcze poniemiecką nawierzchnię z kostki granitowej, która charakteryzuje się wyjątkową trwałością i odpornością na działanie wilgoci i niskich temperatur w okresie zimowym, będących przyczyną powstawania tzw. pozimowych ubytków na drogach
o nawierzchni bitumicznej – wyjaśnia Ewa Mazur. – Decyzja
o zachowaniu nawierzchni granitowej ma zatem swoje uzasadnienie, szczególnie w przypadku dróg, na których kostka nie uległa degradacji wskutek nadmiernego eksploatowania przez ruch ciężkich pojazdów, i które posiadają status dróg osiedlowych z utrzymanym ruchem o charakterze lokalnym. Na takich ulicach nawierzchnia granitowa – po wykonaniu częściowych napraw eliminujących zapadnięcia i nierówności – może nadal pełnić swoją funkcję przez wiele kolejnych lat.
Piotr Krejner fot. mat. pras.
Co za tytuł?!
Kto te tytuły wymyśla?
Bo chyba nie autor tekstu, skoro sam napisał:
„ W przypadku jezdni zachowana zostanie granitowa poniemiecka kostka, odkształcenia i zapadnięcia zostaną wyrównane po wykonaniu rozbiórek i przebruków. Usunięte zostaną asfaltowe wykruszone łaty potęgujące wrażenie nierówności i dyskomfort użytkowania.”