Zakończyła się odbudowa kładki nad miejską fosą przy ulicy św. Antoniego. Drewniany mostek o zabytkowym charakterze znów łączy Promenadę Staromiejską z ulicą Podwale.
Przeprawa była zamknięta od czerwca 2022 r., kiedy uszkodził konar. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta odtworzył obiekt, a samorząd miejski zapowiada budowę kolejnych kładek nad miejską fosą. Odbudowana kładka jest kopią poprzedniej i wykonano ją z litego drewna liściastego. Remont kosztował ponad 2,5 mln zł. Kładka znajduje się w obrębie historycznej Promenady Staromiejskiej w pobliżu Urzędu Stanu Cywilnego. Sama kładka też jest zabytkiem – należy do nielicznych tego typu obiektów w skali kraju.
Odbudowa kładki wymagała od nas odpowiedniego przygotowania i złożonych prac specjalistycznych. Zaczynając od obniżenia wody w fosie poprzez wybudowanie tymczasowej grobli w fosie, na której stanął potężny dźwig. W ramach tych prac wykonaliśmy nowe, solidne fundamenty, dzięki czemu konstrukcja kładki będzie służyła przez dziesiątki kolejnych lat. Sama drewniana konstrukcja została starannie odtworzona – zaznacza dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu Tomasz Staruchowicz.
Dzięki przywróceniu kładki przy ul. św. Antoniego rowerzyści z zachodu i północnego zachodu 6-kilometrową drogą dojadą do centrum. Rowerzyści pojadą z dala od dużego ruchu aut, wśród zieleni, z małą liczbą zatrzymań i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. To alternatywna dla ulicy Legnickiej trasa od stadionu miejskiego przez ul. Bystrzycką, Dąbrówki, Zachodnią, Sikorskiego aż do Cieszyńskiego, Bulwar Staromiejski i do centrum miasta, gdzie obok Krzesła Kantora powstanie nowy przejazd rowerowo-pieszy do rynku. Trwa już projektowanie tej trasy i warto dodać, że samorząd zamierza budować kolejne kładek nad miejską fosą w pobliżu Wzgórza Partyzantów i Mostu Sikorskiego.
We Wrocławiu funkcjonuje obecnie 41 kładek pieszo-rowerowych i 113 mostów. W ubiegłym roku miasto wybudowało kładkę nad Ślęzą łączącą Trawową i Francuską. Ta kładka łącząca Muchobór Mały z Muchoborem Wielkim kosztowała 4 mln zł. W tym roku powstają już trasy zarówno od Francuskiej. W niedługim czasie ruszyć mają prace od ul. Trawowej, gdy tylko MPWiK zakończy tam swoja inwestycję.
Promenada, pierścień zieleni okalający Stare Miasto, to popularna trasa spacerowa mieszkańców i turystów, dlatego zleciliśmy już przygotowanie koncepcji dla budowy kolejnej kładki nad miejską fosą, która połączy Podwale ze Wzgórzem Partyzantów, na którym zlokalizowany jest Bastion Sakwowy, którego pierwszy etap remontu powoli dobiega końca. W przyszłości nad miejską fosą wybudujemy też kładkę w pobliżu mostu Sikorskiego, która będzie się łączyła w pobliżu ulic Sikorskiego i Cieszyńskiego i tym samym będzie ona przedłużeniem projektowanej Zielonej Osi Zachodniej – deklaruje prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.