Zakończyła się budowa kładki nad Ślęzą, która połączyła Muchobór Mały i Muchobór Wielki. Prace w okolicy ulic Trawowej i Francuskiej pozwolą na lepszą komunikację wszystkich pieszych i rowerzystów. Na drogi piesze i rowerowe prowadzące do kładki będzie trzeba trochę poczekać, jednak już trwa ich projektowanie, więc w niedługim czasie możemy liczyć na wdrożenie pomysłu w życie i rozpoczęcie prac.
Pomysłodawcami tego projektu byli członkowie rady i zarządu osiedla. Początkowo inwestycja okazała się zbyt droga i projekt nie został zrealizowany w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego ze względu na zbyt wysokie koszta.
– Szukaliśmy innych opcji, aż z pomocą przyszła dyrektor Elżbieta Urbanek. Udało się pozyskać dofinansowanie z Polskiego Ładu. Projekt jest zatem realizowany dzięki dobrej współpracy z urzędem miejskim – mówi Bartłomiej Tylkowski, przewodniczący zarządu osiedla Muchobór Wielki.
Przewodniczący podkreśla również, że taka kładka to spore ułatwienie dla mieszkańców obu Muchoborów, jak również okolicznych osiedli.
– Nie tylko usprawni komunikację pomiędzy oboma Muchoborami i umożliwi dostęp do terenów rekreacyjnych nad rzeką oraz do ogródków działkowych, ale w przyszłości połączy się planowanymi drogami rowerowymi z już istniejącymi, tworząc nowy korytarz, co będzie kluczowe dla tego rejonu Wrocławia, w tym dla mieszkańców Oporowa – dodaje.
Pozyskane środki pozwoliły na rozpoczęcie prac, które ruszyły w drugiej połowie ubiegłego roku. Dzięki pieniądzom z Polskiego Ładu udało się sfinansować większość inwestycji. Termin oddania projektu planowany był na 30 lipca tego roku, ale został ukończony wcześniej.
Koszt inwestycji to ponad 4 miliony złotych. W głównej mierze środki na ten projekt pochodzą z Polskiego Ładu, częściowo finansowany był również przez pieniądze Gminy Wrocław.
Autor artykułu: Rafał Rettig
Kładka jest zamknięta, co za bzdury.