Pierwszy odcinek Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór zostanie oddany do użytku sobotę, 26 czerwca. Przejazdy testowe od pl. Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej wypadły pomyślnie, a tramwaj się nie wykoleił.
Trasa autobusowo-tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem ma powstać do 2023 roku. Na odcinku 7 km mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków. Zostaną zbudowane także dwia wiadukty – nad ul. Smolecką oraz przy ul. Strzegomskiej i Robotniczej. Ten pierwszy jest już gotowy. Właśnie tam mieści się przystanek „Smolecka”, gdzie zatrzymywać się będzie tramwaj. Tak było podczas piątkowego przejazdu testowego.
Tramwaje skoda oraz pesa przejechały odcinek 1170 m wzdłuż ul. Robotniczej – od pl. Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej. Wagony wystartowały z przystanku „pl. Orląt Lwowskich” na Podwalu. Następnie pojechały prosto obok Dworca Świebodzkiego i przez wiadukt na ul. Smoleckiej. Za wiaduktem skręciły w prawo, w ul. Śrubową.
— Test się udał, ale przeprowadzimy jeszcze dwie kolejne jazdy próbne. Musieliśmy doczyścić jedną ze zwrotnic, która nie była jeszcze używana. Wszystko zostało sprawdzone i jest gotowe do puszczenia ruchu – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskiej Inwestycji.
Na odcinku między Dworcem Świebodzkim a Smolecką tramwaj może rozpędzić się do 50 km/h. Podróż wzdłuż ul. Robotniczej zajmie dosłownie chwilę.
– Można jechać tramwajem dwie minuty zamiast stać kwadrans w korku – dodaje Świercz.
Całkowity koszt TAT na Nowy Dwór szacuje się na 370 mln zł, z czego prawie 110 mln zł to środki z Unii Europejskiej.
Piotr Krejner źródło: wroclaw.pl