Temu projektowi byli przeciwni radni opozycji. Mimo burzliwej dyskusji klub Forum Jacka Sutryka Wrocław Wspólna Sprawa z poparciem Nowej Nadziei, przegłosował projekt uchwały rozszerzającej Strefę Płatnego Parkowania we Wrocławiu.
SPP ma pojawić się w okolicach Osiedla Henrykowskiego, Kępy Mieszczańskiej, ul. Jaracza, ul. Inowrocławskiej i ul. Rybackiej. Stosowne uchwały w sprawie powiększenia SPP podjęły same rady osiedla, które przekazały wnioski do magistratu.
SPP to mniej miejsc parkingowych, ale uporządkowanych
Zdaniem urzędników znalezienie miejsca postojowego jest znacznie łatwiejsze już po wprowadzeniu płatnej strefy. Chociaż miejsc jest mniej niż przed zmianami, wynika to przede wszystkim z wyznaczenia nowych miejsc legalnego parkowania, które muszą uwzględniać m.in. odległości od skrzyżowań, przejść dla pieszych, przystanków, bram wjazdowych.
Przede wszystkim musimy zadbać o ochronę interesów mieszkańców ścisłego centrum przez poprawę dostępności miejsc postojowych oraz dalszy rozwój tego obszaru jako wizytówki Wrocławia. Przestrzeń ulic jest tu zbyt cenna, aby przeznaczać ją na parkingi – potrzebujemy jej dla pieszych, na ogródki gastronomiczne, więcej zieleni i kultury – uważa Tomasz Stefanicki, zastępca dyrektora Biura Zrównoważonej Mobilności UMW.
Tańszy abonament dla zameldowanych mieszkańców
Zameldowani mieszkańcy mogą w Zarządzie Dróg i Utrzymania Miasta wykupić specjalne abonamenty na daną podstrefę dla maksymalnie trzech pojazdów w cenie 10 zł za miesiąc, 50 zł za pół roku lub 100 zł za rok. W przypadku, gdy adres zameldowania zlokalizowany jest na granicy podstrefy, istnieje możliwość wyboru zakupu abonamentu obowiązującego na jednej z sąsiadujących podstref.
Wymogiem koniecznym do zakupu abonamentu dla mieszkańców jest posiadanie zameldowania stałego lub tymczasowego – wyjaśnia Klaudia Piątek z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
Dla pozostałych kierowców wydawane są także abonamenty komercyjne, które można nabyć na strefę B i C, zaczynające się od 200 zł za miesiąc.
Za parkowanie zapłacimy w przyszłym roku
Rozszerzenie strefy we wskazanych miejscach nie będzie wprowadzone od razu. Potrzebny jest bowiem projekt odpowiedniej instalacji zasilającej i wyznaczyć miejsc parkingowych. Uchwała najprawdopodobniej wejdzie w życie jeszcze w maju, a parkomaty powinny pojawić się przy ulicach w przyszłym roku.
W odniesieniu do uzasadnienia, ze teren ulicy jest za cenny na parkowanie pojazdów pytanie do radnych, Prezydenta, kiedy wreszcie podejmą działania w celu umożliwienia przejazdu z drogi służebnej przy ul. Żeromskiego 60/62 i możliwości korzystania z terenu niezagospodarowanego podwórka w kwadracie ulic Żeromskiego – Daszyńskiego – Jedności Narodowej – Nowowiejskiej. Tam auta szczególnie większe utrudniają ruch na ulicy Żeromskiego i można by je parkować poza ulicą poprawiając bezpieczeństwo ruchu i tak pogorszone ustawieniem słynnych donic na skrzyżowaniu Żeromskiego – Daszyńskiego.
Może by radni pochylili się nad tematem, bo jak na razie urzędnicy miejscy potrafią tylko tłumaczyć, utrudniać dostęp do urzędu, odmawiając przyjęcia zgłoszeń wbrew postanowieniom Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Szanowni Państwo tu trzeba kompleksowego myślenia, a nie utrudniania mieszkańcom życia i jeszcze oczekiwania opłat za takie postępowanie.