Ograniczenia prędkości w centrum miasta do 30 km/h? Grzechnik: Prędkość jazdy samochodem, w centrum naszego miasta wynosi dzisiaj średnio 25 km/h! Władze miasta: będzie bezpieczniej.

Mimo znacznego zakorkowania centrum Wrocławia władze miasta decydują się na ograniczenie prędkości do 30 km/h, które obejmie ulicę: Świdnicką (od Piłsudskiego do Podwala), Sądową, oraz św. Mikołaja. Zdaniem władz miasta ograniczenie uzasadnia chęć poprawy bezpieczeństwa osób poruszających się pieszo lub rowerem, czy hulajnogą elektryczną.

Z decyzją nie zgadza się radny opozycyjnego klubu Prawa i Sprawiedliwości Robert Grzechnik, którego zdaniem ograniczenie prędkości jest absurdalne. Działania Prezydenta Wrocławia sprawiły, że średnia prędkość jazdy samochodem, w centrum naszego miasta wynosi dzisiaj 25 km/h.  W tej sytuacji pomysł ograniczenia prędkości do 30 km/h wydaje się być kompletnie oderwany od rzeczywistości. Być może ta decyzja ma doprowadzić do tego, aby część mieszkańców uwierzyła, że po centrum jeździ się tak powoli z powodu ograniczeń prędkości, a nie inwestycji paraliżujących ruch i marnujących potencjał transportowy dróg – uważa radny Robert Grzechnik

Jak Państwo oceniają tę decyzje? Zostawcie swoją opinię w komentarzu…

Laboratoria genetyczne błyskawicznie dostosowały się do pandemii koronawirusa [VIDEO]

Poprzedni artykuł

Wrocławska TAT – metr po metrze z dnia na dzień [FOTO]

Następny artykuł

Zainteresuje Cię także:

13 Komentarze

  1. No debile… Czy do urzędów miejskich przyjmują na postawie punktów za wymyślenie najdurniejszego pomysłu, bo nie rozumiem jak inaczej tacy idioci się tam dostali?

  2. Bezpieczeństwo poprawi wydzielenie osobnej drogi rowerowej od jezdni tak jak to czyni się w Austrii i Niemczech. Model Paryski nie ma tu szans bo nie ma metra, RR czy SCR. Nie ma i nie będzie bo miasto ma za wysokie długi. Zreszta model Paryski charakteryzuje się olbrzymia liczbą wypadków. Więc jak bezpieczeństwo to zamiast podwyższać pensje za niekoszenie trawników po prostu trzeba opracować komunikacje tak by była sprawna. Wówczas będą inwestorzy wtedy zbierać i wybudować co trzeba. Proste a jakże dla Pana Sutryka skomplikowane

  3. Jak rozumiem w efekcie komunikacja miejska jeszcze bardziej bedzie zamulać.
    Bo tam gdzie mogła jechać 50 będzie 30. Pytanie do tytanów intelektu z magistratu, jaki to będzie miało efekt 🙂

    1. Nie ma Wrocław szczęścia do mądrych decyzji komunikacyjnych. Miasto zatka się już zupelnie! W innych państwach nie ma problemu z komunikacją, działa fantastycznie, a u nas ciągle problem! Kolejna specyfika Polski

  4. Najlepiej w ogóle zlikwidujcie drogi 😀 Będzie najbezpieczniej…

  5. Nie ma Wrocław szczęścia do mądrych decyzji komunikacyjnych. Miasto zatka się już zupelnie! W innych państwach nie ma problemu z komunikacją, działa fantastycznie, a u nas ciągle problem! Kolejna specyfika Polski

  6. DOKŁADNIE MIASTO NIE MA DOBREGO GOSPODARZA!!!!!!ŚCIEŻKI ROWEROWE PORAŻKA KOSZTEM I TAK WĄSKIEJ ULICY (DWORCOWA) BUSPAS (PODWALE,,,,GRABISZYŃSKA) ZGROZA!!!!!

  7. Rowerzyści i hulajnogi są okresowo we Wrocławiu ( jak jest pogoda) jednak jak jej nie ma każdy z nas wsiada w auto albo autobus bądź tramwaj. Jaki ma sens budowanie ścieżek rowerowych (kosztem pasa dla aut) jaki sens ma likwidowanie pasa na rzecz buspasa skoro i tak on w pewnym momencie i tak wjedzie w ten korek.
    A ograniczenia ? Bardzo śmieszne szczególnie ze dojechanie np z wojnowa do Fatu zajmuje tyle czasu i rzadko kiedy się wrzuca bieg 2 w aucie a co dopiero 3. Wiec prędkość jest tak zabójcza ze faktycznie ja bym ograniczyła do 10km/h bo to jest śmieszne ze ludzie wybrani na stanowiska wydają bez sensu pieniądze po to by utrudnić życie a nie ułatwić. Wystarczy się w różnych godzinach wybrać autem na wycieczkę i zobaczyć jakie są realia. Każdy głupi weźmie mapę powiesi na ścianie rzuci nożem wyznaczając strefę która nie przyniesie nic poza utrudnieniem.

    1. I DOKŁADNIE TAK JEST……PANIE PREZYDENCIE M. WROCŁAWIA TRZEBA POMYŚLEĆ O KIEROWCACH BO CAŁY CZAS PAN RZUCA KŁODY POD NOGI……!!!!!!

  8. Coś mi mówi że Jacek nie porządzi długo. Jacek jak myślisz? Jak szybko mogą jechać rodzice gdy już wyjadą z korka i śpieszą się żeby odebrać dzieci przed zamknięciem żłobka pod groźbą dopłaty za każdą rozpoczętą godzinę? Ja dziś nadrabiałem ponad 100 km/h w terenie zabudowanym.
    Żeby nie było że potem wypadki są.

    1. Dodam tylko że nie mam alternatywy i nie stać mnie na dopłaty codziennie.

  9. nie boję się tego napisać, ale bezobjawowe przechodzenie koronawirusa sprawiło, że władze naszego miasta zaczynają już poprawiać lepsze, na lepsze, 30km/h na Świdnickiej od Piłsudskiego do Podwala? Zatory w mózgach wam spustoszenie zrobiły.
    Przecież tam jest praktycznie jeden pas ruchu, ponieważ rowerzystów nie można bezpiecznie wyprzedzić będąc na prawym pasie, może byście ruszyli mózgownicami i zrobili droge dla rowerów na chodniku, zmieszczą się z pieszymi. Jeżeli kierowcy mogą uważać na rowerzystów, to piesi też dadzą radę.
    Świdnicka, jeśli jedzie rowerzysta, jeden pas jest wyłączony z ruchu dla samochodów, po co tam 30 km/h, lepiej 10km/h

  10. […] wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 km/h w celu poprawy bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych na ważnych arteriach w centrum miasta: ul. Szewska, Świdnicka i św. Mikołaja – na ten temat informowaliśmy w naszym portalu; […]

Zostaw swój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.