Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Wiadomości

Jedziemy przez centrum Wrocławia wolno – będzie jeszcze wolniej – ma być bezpieczniej

KK przez KK
7 września 2020
w Wiadomości
13
Jedziemy przez centrum Wrocławia wolno – będzie jeszcze wolniej – ma być bezpieczniej

Ograniczenia prędkości w centrum miasta do 30 km/h? Grzechnik: Prędkość jazdy samochodem, w centrum naszego miasta wynosi dzisiaj średnio 25 km/h! Władze miasta: będzie bezpieczniej.

Mimo znacznego zakorkowania centrum Wrocławia władze miasta decydują się na ograniczenie prędkości do 30 km/h, które obejmie ulicę: Świdnicką (od Piłsudskiego do Podwala), Sądową, oraz św. Mikołaja. Zdaniem władz miasta ograniczenie uzasadnia chęć poprawy bezpieczeństwa osób poruszających się pieszo lub rowerem, czy hulajnogą elektryczną.

Z decyzją nie zgadza się radny opozycyjnego klubu Prawa i Sprawiedliwości Robert Grzechnik, którego zdaniem ograniczenie prędkości jest absurdalne. Działania Prezydenta Wrocławia sprawiły, że średnia prędkość jazdy samochodem, w centrum naszego miasta wynosi dzisiaj 25 km/h.  W tej sytuacji pomysł ograniczenia prędkości do 30 km/h wydaje się być kompletnie oderwany od rzeczywistości. Być może ta decyzja ma doprowadzić do tego, aby część mieszkańców uwierzyła, że po centrum jeździ się tak powoli z powodu ograniczeń prędkości, a nie inwestycji paraliżujących ruch i marnujących potencjał transportowy dróg – uważa radny Robert Grzechnik

Jak Państwo oceniają tę decyzje? Zostawcie swoją opinię w komentarzu…

Tagi: infrastrukturainterwencje
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Laboratoria genetyczne błyskawicznie dostosowały się do pandemii koronawirusa [VIDEO]

Następny wpis

Wrocławska TAT – metr po metrze z dnia na dzień [FOTO]

Następny wpis

Wrocławska TAT – metr po metrze z dnia na dzień [FOTO]

Komentowane 13

  1. wkurzony kierowca says:
    5 lat temu

    No debile… Czy do urzędów miejskich przyjmują na postawie punktów za wymyślenie najdurniejszego pomysłu, bo nie rozumiem jak inaczej tacy idioci się tam dostali?

    Odpowiedz
  2. Prawda says:
    5 lat temu

    Bezpieczeństwo poprawi wydzielenie osobnej drogi rowerowej od jezdni tak jak to czyni się w Austrii i Niemczech. Model Paryski nie ma tu szans bo nie ma metra, RR czy SCR. Nie ma i nie będzie bo miasto ma za wysokie długi. Zreszta model Paryski charakteryzuje się olbrzymia liczbą wypadków. Więc jak bezpieczeństwo to zamiast podwyższać pensje za niekoszenie trawników po prostu trzeba opracować komunikacje tak by była sprawna. Wówczas będą inwestorzy wtedy zbierać i wybudować co trzeba. Proste a jakże dla Pana Sutryka skomplikowane

    Odpowiedz
  3. artek says:
    5 lat temu

    Jak rozumiem w efekcie komunikacja miejska jeszcze bardziej bedzie zamulać.
    Bo tam gdzie mogła jechać 50 będzie 30. Pytanie do tytanów intelektu z magistratu, jaki to będzie miało efekt 🙂

    Odpowiedz
    • Starawroclawianka says:
      5 lat temu

      Nie ma Wrocław szczęścia do mądrych decyzji komunikacyjnych. Miasto zatka się już zupelnie! W innych państwach nie ma problemu z komunikacją, działa fantastycznie, a u nas ciągle problem! Kolejna specyfika Polski

      Odpowiedz
  4. ktośtam says:
    5 lat temu

    Najlepiej w ogóle zlikwidujcie drogi 😀 Będzie najbezpieczniej…

    Odpowiedz
  5. Starawroclawianka says:
    5 lat temu

    Nie ma Wrocław szczęścia do mądrych decyzji komunikacyjnych. Miasto zatka się już zupelnie! W innych państwach nie ma problemu z komunikacją, działa fantastycznie, a u nas ciągle problem! Kolejna specyfika Polski

    Odpowiedz
  6. G.M says:
    5 lat temu

    DOKŁADNIE MIASTO NIE MA DOBREGO GOSPODARZA!!!!!!ŚCIEŻKI ROWEROWE PORAŻKA KOSZTEM I TAK WĄSKIEJ ULICY (DWORCOWA) BUSPAS (PODWALE,,,,GRABISZYŃSKA) ZGROZA!!!!!

    Odpowiedz
  7. K.M says:
    5 lat temu

    Rowerzyści i hulajnogi są okresowo we Wrocławiu ( jak jest pogoda) jednak jak jej nie ma każdy z nas wsiada w auto albo autobus bądź tramwaj. Jaki ma sens budowanie ścieżek rowerowych (kosztem pasa dla aut) jaki sens ma likwidowanie pasa na rzecz buspasa skoro i tak on w pewnym momencie i tak wjedzie w ten korek.
    A ograniczenia ? Bardzo śmieszne szczególnie ze dojechanie np z wojnowa do Fatu zajmuje tyle czasu i rzadko kiedy się wrzuca bieg 2 w aucie a co dopiero 3. Wiec prędkość jest tak zabójcza ze faktycznie ja bym ograniczyła do 10km/h bo to jest śmieszne ze ludzie wybrani na stanowiska wydają bez sensu pieniądze po to by utrudnić życie a nie ułatwić. Wystarczy się w różnych godzinach wybrać autem na wycieczkę i zobaczyć jakie są realia. Każdy głupi weźmie mapę powiesi na ścianie rzuci nożem wyznaczając strefę która nie przyniesie nic poza utrudnieniem.

    Odpowiedz
    • G.M says:
      5 lat temu

      I DOKŁADNIE TAK JEST……PANIE PREZYDENCIE M. WROCŁAWIA TRZEBA POMYŚLEĆ O KIEROWCACH BO CAŁY CZAS PAN RZUCA KŁODY POD NOGI……!!!!!!

      Odpowiedz
  8. Kot wrocek says:
    5 lat temu

    Coś mi mówi że Jacek nie porządzi długo. Jacek jak myślisz? Jak szybko mogą jechać rodzice gdy już wyjadą z korka i śpieszą się żeby odebrać dzieci przed zamknięciem żłobka pod groźbą dopłaty za każdą rozpoczętą godzinę? Ja dziś nadrabiałem ponad 100 km/h w terenie zabudowanym.
    Żeby nie było że potem wypadki są.

    Odpowiedz
    • Kot wrocek says:
      5 lat temu

      Dodam tylko że nie mam alternatywy i nie stać mnie na dopłaty codziennie.

      Odpowiedz
  9. Jaś says:
    5 lat temu

    nie boję się tego napisać, ale bezobjawowe przechodzenie koronawirusa sprawiło, że władze naszego miasta zaczynają już poprawiać lepsze, na lepsze, 30km/h na Świdnickiej od Piłsudskiego do Podwala? Zatory w mózgach wam spustoszenie zrobiły.
    Przecież tam jest praktycznie jeden pas ruchu, ponieważ rowerzystów nie można bezpiecznie wyprzedzić będąc na prawym pasie, może byście ruszyli mózgownicami i zrobili droge dla rowerów na chodniku, zmieszczą się z pieszymi. Jeżeli kierowcy mogą uważać na rowerzystów, to piesi też dadzą radę.
    Świdnicka, jeśli jedzie rowerzysta, jeden pas jest wyłączony z ruchu dla samochodów, po co tam 30 km/h, lepiej 10km/h

    Odpowiedz
  10. Pingback: Komunikacją publiczną za free – jutro we Wrocławiu - Wrocławskie Fakty

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Fontanna Multimedialna wraca

Fontanna Multimedialna wraca w nowym sezonie

2 maja 2025
Ready.Set.Splash! To ma być wyjątkowe wydarzenie wodno-sportowe SwimPact

Ready.Set.Splash! To ma być wyjątkowe wydarzenie wodno-sportowe SwimPact

29 kwietnia 2025
Korona GÓRek Wrocławia

Korona GÓRek Wrocławia wystartowała – możesz stać się zdobywcą szczytów, bez wyjeżdżania z miasta

30 kwietnia 2025
Modernizacja drogi wojewódzkiej nr

Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 324 [Góra – Niechlów]

7 maja 2025
Kontrowersje czy prawda historyczna? Kibice Śląska z mocną oprawą na temat Rzezi Wołyńskiej [ZDJĘCIA]

Kontrowersje czy prawda historyczna? Kibice Śląska z mocną oprawą na temat Rzezi Wołyńskiej [ZDJĘCIA]

13
Stanowisko Śląska Wrocław odnośnie banerów podczas meczu z Zagłębiem Lubin

Stanowisko Śląska Wrocław odnośnie banerów podczas meczu z Zagłębiem Lubin

3
Osiedle Orawska Vita

Osiedle Orawska Vita na wrocławskim Ołtaszynie – III etap w przedsprzedaży

1
Nie trzeba wiele

Nie trzeba wiele, by pomóc – majowa akcja krwiodawstwa, a przy okazji dobre zakupy

1
Przed nami Rowerowa Majówka

Przed nami Rowerowa Majówka

8 maja 2025
Nowe połączenia z Wrocławia

Nowe połączenia z Wrocławia już od lipca – cztery nowe kierunki

8 maja 2025
French Open premiera

„French Open” – premiera we Wrocławskim Teatrze Pantomimy

7 maja 2025
Four Points by Sheraton

Four Points by Sheraton – nowy rozdział w historii Hotelu Wieniawa

7 maja 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Przed nami Rowerowa Majówka
Wiadomości

Przed nami Rowerowa Majówka

8 maja 2025
Nowe połączenia z Wrocławia
Biznes

Nowe połączenia z Wrocławia już od lipca – cztery nowe kierunki

8 maja 2025
French Open premiera
Kultura

„French Open” – premiera we Wrocławskim Teatrze Pantomimy

7 maja 2025
Four Points by Sheraton
Biznes

Four Points by Sheraton – nowy rozdział w historii Hotelu Wieniawa

7 maja 2025
Modernizacja drogi wojewódzkiej nr
Blisko Wrocławia

Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 324 [Góra – Niechlów]

7 maja 2025
Twórcze warsztaty w pięknym
Kultura

Twórcze warsztaty w pięknym otoczeniu – zaprasza Muzeum Archidiecezjalne

6 maja 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Przed nami Rowerowa Majówka

Przed nami Rowerowa Majówka

8 maja 2025
Nowe połączenia z Wrocławia

Nowe połączenia z Wrocławia już od lipca – cztery nowe kierunki

8 maja 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT