Dwaj mieszkańcy powiatu trzebnickiego zostali oszukani po kontakcie telefonicznym z nieznanymi sobie osobami. Z ich kont bankowych ukradzione spore sumy.
- Do funkcjonariuszy z Komendy Powiatowej Policji w Trzebnicy zgłosił się mężczyzna, który został oszukany podczas sprzedaży na popularnym portalu ogłoszeniowym. Z jego relacji wynikało, że na jednym z komunikatorów napisał do niego mężczyzna zainteresowany jego ofertą. Po doprecyzowaniu transakcji w wiadomości otrzymał link do strony kurierskiej. W tym samym momencie zadzwonił telefon. W słuchawce usłyszał głos mężczyzny, który przedstawił się jako pracownik banku. Rozmówca poinformował 63-latka, że pieniądze ze sprzedaży obrazu są już na jego koncie bankowym jednak musi je potwierdzić kodem BLIK. Kiedy mieszkaniec powiatu trzebnickiego ujrzał na telefonie kwotę 3000 złotych wzbudził to jego podejrzenia. Jednak fałszywy bankier w podstępny sposób przekonał 63-latka, że te pieniądze zostaną mu zaraz zwrócone, a jest to ustalony proces działania bankowości. Niestety, ale mężczyzna potwierdził czterokrotnie kody, które otrzymał. Po chwili na telefonie pokrzywdzonego wyświetliła się strona banku, gdzie podał dane wrażliwe takie jak numer karty, datę ważności, kod CCV i właśnie w tym momencie okazało się, że dostęp do konta został zablokowany. Wtedy właśnie mężczyzna zorientował się, że został oszukany. Zadzwonił na infolinię swojego banku, gdzie otrzymał informacje, że z jego konta zostały wypłacone pieniądze w kwocie ponad 22 tysięcy złotych.
- Do Komisariatu Policji w Obornikach Śląskich zgłosił się mężczyzna, który padł ofiarą oszustwa. Do pokrzywdzonego zadzwonił telefon. Mężczyzna, który znajdował się po drugiej stronie słuchawki przedstawił się jako pracownik jednego z banków. Oszust poinformował swojego rozmówcę, że jego środki zgromadzone na koncie bankowym są zagrożone. Aby zapobiec utracie pieniędzy, miał on pobrać na swój telefon aplikację. Mężczyzna sprawiał wrażenie osoby profesjonalnej, chcącej uchronić swojego klienta przed utratą środków. Dlatego mieszkaniec powiatu trzebnickiego nic nie podejrzewając postępował zgodnie z poleceniami. W pewnym momencie prowadzący rozmowę poprosił, aby mężczyzna zalogował się na swoje konto, gdzie został wygenerowany kod BLIK, który musi potwierdzić. W tym momencie zakończył rozmowę, a z konta pokrzywdzonego zostały wypłacone pieniądze w kwocie 4 tysięcy złotych.
Niestety oszuści wykorzystują każdą sposobność, by się wzbogacić. Przede wszystkim nie dajmy się zwieść okazji i szybkiemu zarobkowi. Warto również poświęcić kilka chwil i przeczytać na portalu wskazówki jak bezpiecznie kupować i sprzedawać. Każda z takich stron ostrzega, co powinno wzmóc naszą uwagę i jak chronić swoje dane wrażliwe i pieniądze. Lepiej stracić trzy niepewne okazje niż raz dać się oszukać. Rozmawiajmy wspólnie ze znajomymi, rodziną, na co zwracać szczególną uwagę przy wyborze tej formy sprzedaży.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. Nigdy też nie proszą o zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję.
Poprzez: dolnoslaska.policja.gov.pl