W ramach projektu „GREEN AIR” słuchacze mierzą wpływ roślin doniczkowych na oczyszczanie powietrza. To jeden z projektów prowadzonych we wrocławskich placówek oświatowych w ramach programu „EKO-szkoła”. Zainicjował go Departament Zrównoważonego Rozwoju we współpracy z Departamentem Edukacji.
Przedsięwzięcie realizowane jest we Florystycznej Szkole Policealnej nr 17 przy ul. Szkockiej na Muchoborze Małym we Wrocławiu.
Florystyczna Szkoła Policealna nr 17 (wchodząca w skład Zespołu Szkół nr 3) realizuje właśnie inicjatywę, która ma udowodnić, jak duże znaczenie dla jakości powietrza, którym oddychamy, ma roślinność, którą się otaczamy. Przy pomocy specjalnych czujników sprawdzamy, w jaki sposób i z których zanieczyszczeń nasze rośliny oczyszczają domową atmosferę – podkreśla Filip Marek, nauczyciel i koordynator projektu „GREEN AIR”.
Badanie prowadzone jest w dwóch pomieszczeniach – pierwsze wypełniono kilkudziesięcioma roślinami doniczkowymi, drugie pozbawiono całkowicie roślinności. Dodatkowe pomiary prowadzone są na zewnątrz, na terenach szkolnych. Uczniowie dokonują pomiarów trzy razy w tygodniu, wyniki zapisują, a następnie porównują względem siebie.
– Wybraliśmy dwa gatunki: zamiokulkas zamiolistny i aglaonemę, ponieważ są to jedne z najczęściej spotykanych roślin domowych w obecnych czasach – dodaje Filip Marek.
Pod koniec czerwca uczniowie zaprezentują je kolegom oraz nauczycielom, a także mieszkańcom.
Piotr Krejner źródło: redakcja wroclaw.pl