Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
  • Twoje miasto
    • Długołęka
    • Syców
  • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Sport
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Komunikacja
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
  • Twoje miasto
    • Długołęka
    • Syców
  • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Sport
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Komunikacja
Wrocławskie Fakty
Home Biznes

Jak mądrze rozwijać miejską infrastrukturę ładowania dla pojazdów elektrycznych?

KK przez KK
18 maja 2022
w Biznes, Wiadomości
0
Jak mądrze rozwijać miejską infrastrukturę ładowania dla pojazdów elektrycznych?

Infrastruktura ładowania w miastach jest kluczowa dla rozwoju elektromobilności. Dynamicznie rozwijający się rynek aut elektrycznych i postępująca elektryfikacja transportu sprawia, że miasta już dzisiaj powinny systemowo myśleć o rozwoju infrastruktury ładowania.

Raport Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych „Prądem w smog. Jak rozwijać infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych” pokazuje, w jakim miejscu są polskie miasta i jakie mają problemy. To także przegląd najlepszych praktyk z wybranych miast europejskich napisany we współpracy z ekspertami z Norwegii, Holandii i Wielkiej Brytanii. Raport jest dostępny TUTAJ.

Raport pokazuje trzy różne modele rozwoju infrastruktury ładowania aut elektrycznych, to podstawa do analizy czy wybrane strategie rozwoju infrastruktury przyjmą się w polskich miastach. Fundacja przedstawiła pomysły na rozwój infrastruktury ładowania według władz Utrechtu, Londynu i Oslo. W raporcie omówiono także możliwość adaptacji wybranych rozwiązań do Polski.

 

Dobór rozwiązań dla konkretnego miasta, a nawet dzielnicy, powinien wynikać z kompleksowej analizy danych, lokalnych uwarunkowań czy możliwości władz lokalnych. Nie wszystkie przykłady sprawdzonych w praktyce rozwiązań w miastach europejskich będą mogły być zastosowane przez polskie władze lokalne z uwagi na odmienny charakter zabudowy miejskiej czy inne krajowe regulacje prawne. Warto czerpać z wiedzy innych, ale nie koniecznie kopiować ją 1:1 – komentuje autor raportu Jacek Mizak.

 

Doświadczenia płynące z różnych miast pokazują, że nie ma jednej recepty i dobrego modelu rozwoju infrastruktury. Kluczem jest zrozumienie lokalnych potrzeb oraz wykorzystanie analizy danych, która pozwala na bieżąco planować rozbudowę sieci. Innym ważnym elementem sukcesu jest ścisła współpraca z operatorami sieci dystrybucyjnej.

 

Wszystkie dobrze funkcjonujące systemy infrastruktury do ładowania spełniają też trzy ważne funkcje: zapewniają możliwość ładowania w pobliżu miejsca zamieszkania, dają dostęp do okazjonalnego ładowania w miejscach użyteczności publicznej oraz pozwalają na uzupełnienie energii w jak najkrótszym czasie, jeśli jest to np. potrzebne przed dłuższą podróżą.

 

Przy utrzymaniu obecnego tempa wzrostu rozwoju rynku samochodów elektrycznych w Polsce zapotrzebowanie na infrastrukturę będzie rosło szybko. Na koniec 2019 r. wskaźnik liczby pojazdów elektrycznych przypadających na jeden ogólnodostępny punkt ładowania wynosił 4,76, ale już na koniec 2021 r. wartość wskaźnika wyniosła 10,04. Oznacza to, że w ciągu zaledwie dwóch lat liczba pojazdów elektrycznych przypadająca na jeden ogólnodostępny punkt ładowania wzrosła dwukrotnie.

W miastach rozwój infrastruktury publicznej jest najważniejszy – to w nich najwięcej osób jest pozbawionych możliwości ładowania na prywatnym miejscu parkingowym, postojowym czy w garażu. Skala wyzwania jest duża, a czas nie działa na korzyść miast. Obecnie oczekiwanie na budowę przyłącza przez operatora sieci dystrybucyjnej w niektórych przypadkach sięga nawet 3 lat (sic!). Biorąc pod uwagę skalę wyzwania i obecną sytuację, miasta już teraz powinny systemowo podejść do budowy infrastruktury ładowania. Warszawa nie zrealizowała żadnego z zaplanowanych 800 punktów ładowania. W Łodzi dopiero niedawno zakończono prace nad planem, a Kraków nie posiada go wcale, z uwagi na sytuację związaną z pandemią COVID-19. Nie oznacza to jednak, że we wszystkich miastach jest tak źle – Gdańsk, Gdynia czy Olsztyn zrealizowały terminowo swoje plany. Elbląg, Włocławek i Koszalin również niemal spełniają obecne wymogi ustawowe w tym zakresie. Potrzebne jest przyspieszenie budowy miejskiej sieci ładowania, ale koncentrowanie się tylko na krótkim czasie realizacji i na liczbie punktów będzie ryzykowne.

 

Bez przemyślanej polityki miejskiej infrastruktura będzie powstawać tam, gdzie będzie najłatwiej i najszybciej ją wybudować, ale to nie zawsze oznacza miejsce, w którym będzie najbardziej potrzebna – podsumowuje prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych Marcin Korolec.

 

Poprzez:

Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych

PAP MediaRoom
Tagi: ekologiainnowacyjnośćkomunikacjaPAPsamorząd
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Pierwszy krok do spełnienia marzeń zrealizowany. Śląsk wygrywa pierwsze starcie z Legią!!!

Następny wpis

Most Zwierzyniecki z klocków LEGO? Ruszyło głosowanie na projekt

Następny wpis
Most Zwierzyniecki z klocków LEGO? Ruszyło głosowanie na projekt

Most Zwierzyniecki z klocków LEGO? Ruszyło głosowanie na projekt

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Oświadczenie policji w sprawie interwencji na Psim Polu. “Wymachiwał nożem w kierunku funkcjonariuszy”

Bardzo młoda naga kobieta znaleziona pod blokiem na Legnickiej

21 kwietnia 2022
Już jutro otwarcie nowej galerii handlowej. Będą promocje dla pierwszych klientów

Już jutro otwarcie nowej galerii handlowej. Będą promocje dla pierwszych klientów

11 maja 2022
Powstaje drugi największy budynek we Wrocławiu. Na szczycie znajdzie się punkt widokowy [ZDJĘCIA]

Powstaje drugi największy budynek we Wrocławiu. Na szczycie znajdzie się punkt widokowy [ZDJĘCIA]

21 kwietnia 2022
O włos od tragedii. 5-letnie dziecko niemal wbiegło pod samochód [NAGRANIE]

O włos od tragedii. 5-letnie dziecko niemal wbiegło pod samochód [NAGRANIE]

7 kwietnia 2022
Lokatorzy TBS Wrocław oburzeni! Zapłacą więcej nie tylko za czynsz

Lokatorzy TBS Wrocław oburzeni! Zapłacą więcej nie tylko za czynsz

110
TBS Wrocław serwuje podwyżki, ale nadal sponsoruje koszykarski Śląsk. Mieszkańcy oburzeni

TBS Wrocław serwuje podwyżki, ale nadal sponsoruje koszykarski Śląsk. Mieszkańcy oburzeni

89
Mieszkańcy TBS nie mają lekko! Czynsz poszedł w górę, a spółka przeznaczyła ponad pół miliona na nagrody

Mieszkańcy TBS nie mają lekko! Czynsz poszedł w górę, a spółka przeznaczyła ponad pół miliona na nagrody

80
Mieszkańcy TBS Wrocław wychodzą na ulice! Spółka przeznacza miliony na promocję i podnosi czynsz?

Mieszkańcy TBS Wrocław wychodzą na ulice! Spółka przeznacza miliony na promocję i podnosi czynsz?

68
Pojadą na rolkach z Wrocławia na Jasną Górę. Pielgrzymka zajmie cztery dni

Pojadą na rolkach z Wrocławia na Jasną Górę. Pielgrzymka zajmie cztery dni

30 czerwca 2022
Krzysztof Balawejder zaprasza do…drużyny piłkarskiej MPK Wrocław!

Krzysztof Balawejder zaprasza do…drużyny piłkarskiej MPK Wrocław!

30 czerwca 2022
Wiceprezes TBS zablokował prawnika, który reprezentuje mieszkańców. Nie tylko Jacek Sutryk rozdaje bany

Wiceprezes TBS zablokował prawnika, który reprezentuje mieszkańców. Nie tylko Jacek Sutryk rozdaje bany

30 czerwca 2022
Czy kurtyny wodne pomagają walczyć z “betonozą” w mieście, czy marnują cenne zasoby wody? [FELIETON]

Czy kurtyny wodne pomagają walczyć z “betonozą” w mieście, czy marnują cenne zasoby wody? [FELIETON]

30 czerwca 2022

Ostatnie aktualności

Pojadą na rolkach z Wrocławia na Jasną Górę. Pielgrzymka zajmie cztery dni
Wiadomości

Pojadą na rolkach z Wrocławia na Jasną Górę. Pielgrzymka zajmie cztery dni

30 czerwca 2022
Krzysztof Balawejder zaprasza do…drużyny piłkarskiej MPK Wrocław!
Komunikacja

Krzysztof Balawejder zaprasza do…drużyny piłkarskiej MPK Wrocław!

30 czerwca 2022
Wiceprezes TBS zablokował prawnika, który reprezentuje mieszkańców. Nie tylko Jacek Sutryk rozdaje bany
Biznes

Wiceprezes TBS zablokował prawnika, który reprezentuje mieszkańców. Nie tylko Jacek Sutryk rozdaje bany

30 czerwca 2022
Czy kurtyny wodne pomagają walczyć z “betonozą” w mieście, czy marnują cenne zasoby wody? [FELIETON]
Felieton

Czy kurtyny wodne pomagają walczyć z “betonozą” w mieście, czy marnują cenne zasoby wody? [FELIETON]

30 czerwca 2022
Były obrońca Śląska Wrocław znalazł klub – zagra w Izraelu!
Sport

Były obrońca Śląska Wrocław znalazł klub – zagra w Izraelu!

30 czerwca 2022
Koniec z darmową jazdą MPK uchodźców z Ukrainy. Od 1 lipca będą musieli kupić bilet
Komunikacja

Koniec z darmową jazdą MPK uchodźców z Ukrainy. Od 1 lipca będą musieli kupić bilet

30 czerwca 2022

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Redaktor naczelny: Piotr Krejner

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Felieton
  • Inne
  • Komunikacja
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Polityka dla Ludzi
  • Rozkład Jazdy
  • Samorząd
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad

Ostatnie aktualności

Pojadą na rolkach z Wrocławia na Jasną Górę. Pielgrzymka zajmie cztery dni

Pojadą na rolkach z Wrocławia na Jasną Górę. Pielgrzymka zajmie cztery dni

30 czerwca 2022
Krzysztof Balawejder zaprasza do…drużyny piłkarskiej MPK Wrocław!

Krzysztof Balawejder zaprasza do…drużyny piłkarskiej MPK Wrocław!

30 czerwca 2022
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
  • Twoje miasto
    • Długołęka
    • Syców
  • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Sport
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Komunikacja

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT