40 000 metrów sześciennych betonu i ponad 220 000 ton asfaltu wykorzystają wykonawcy największej w historii wrocławskiego lotniska inwestycji.
Intensywne prace trwają od jesieni zeszłego roku i jak dotąd przebiegają zgodnie z planem. W ramach przebudowy części operacyjnej Portu Lotniczego Wrocław powstaną: nowa płyta postojowa (na 12 samolotów), droga szybkiego zjazdu, nowa, mierząca 2,5 kilometra, droga kołowania,płaszczyzna do odladzania i przebudowane zostaną istniejące drogi kołowania.
Trwająca inwestycja to krok milowy w historii naszego lotniska. Nawet budowa aktualnie wykorzystywanego terminalu przed Euro 2012 nie była tak skomplikowana jak obecnie realizowane prace. Duże brawa należą się wszystkim zaangażowanym w ten proces, ponieważ nie tylko jesteśmy w stanie obsługiwać wszystkie zaplanowane operacje lotnicze, ale również stale powiększamy naszą siatkę połączeń o kolejne atrakcyjne kierunki – podkreśla prezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław Karol Przywara.
Całkowity koszt inwestycji to 463 560 416,01 zł, z czego 175 mln zł pochodzić będzie z dofinansowania unijnego w ramach instrumentu CEF2 na lata 2021–2027. To największa inwestycja lotnicza z unijnym dofinansowaniem w całej Europie, która przyniesie pasażerom wiele korzyści, takich jak: zdecydowanie większa szansa na jeszcze bardziej atrakcyjną siatkę połączeń – zarówno turystycznych, jak i biznesowych – potencjał na pojawienie się nowych przewoźników czy podniesienie komfortu podróżowania.
Poprzez: airportwroclaw.pl