Setki spotkań, nowe kontakty biznesowe, misje gospodarcze i obecność w najważniejszych światowych wydarzeniach – to najważniejsze efekty samorządowego projektu „Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza”.
Realizowany w latach 2020 – 2022 projekt „Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza” objął w sumie 145 przedsiębiorców, którzy w ramach 13 zagranicznych misji odbyli niemal 400 spotkań biznesowych. Szacowana przez uczestników działań projektowych wartość kontraktów dotychczas wyniosła ponad 5,3 miliona zł, a informacja o projekcie i uczestniczących w nim firmach skutecznie dotarła do ponad 6,4 mln osób.
Kolejna edycja „Going Global” planowana jest na najbliższe dwa lata. Projekt będzie kontynuacją najlepszych praktyk i doświadczeń poprzedniej edycji. Samorząd województwa chce wychodzić naprzeciw realnym potrzebom dolnośląskich przedsiębiorców, wsłuchiwać się w ich głos i uwzględniać ich uwagi. Podczas konferencji prasowej poznaliśmy przedsiębiorców, którzy dzięki niemu będą mieli szansę zaprezentowania się podczas czerwcowych targów Collision 2024 w Toronto.
Dolnośląscy przedsiębiorcy mają niezwykły potencjał, chcą się rozwijać i zdobywać światowe rynki. Dlatego zadecydowaliśmy o kontynuacji jednego z pierwszych w kraju, regionalnego programu, który taki rozwój gwarantuje. Są wśród nas przedsiębiorcy, którzy skorzystali z szans jakie oferujemy w poprzednich latach. Jestem przekonany, że kolejna edycja projektu Going Global przyniesie wiele dobrego dolnośląskim firmom i całej regionalnej gospodarce, którą dzięki nim budujemy – mówił marszałek województwa dolnośląskiego Paweł Gancarz.
Aby kolejna edycja projektu jeszcze lepiej odpowiadała zapotrzebowaniu i priorytetom dolnośląskich przedsiębiorców Wydział Współpracy z Zagranicą urzędu marszałkowskiego, który jest liderem projektu, zorganizował specjalne ankiety skierowane do dolnośląskich przedsiębiorców zainteresowanych uczestnictwem. Dzięki nim, a także późniejszym dedykowanym rekrutacjom, następuje selekcja umożliwiająca jak najlepsze dopasowanie profilu działalności poszczególnych firm do konkretnych wydarzeń targowych, gdzie będą mogły się prezentować.
Przed nami pierwsze wielkie wydarzenie – targi „Collision 2024” w Toronto, które nazywane jest Olimpiadą Technologii. W ubiegłym roku zgromadziło 230 partnerów, 865 inwestorów i 36 000 uczestników ze 118 krajów. Wydarzenie ma charakter globalny, a jego celem jest pokazanie jak technologia wpływa na biznes oraz społeczeństwo. Podczas targów odbywają się wystąpienia, dyskusje oraz debaty na temat innowacji, różnorodności i transformacji. Prelegentami są liderzy z sektorów bankowości, finansów, doradztwa, ochrony zdrowia czy edukacji.
Nową edycję rozpoczynamy od misji do Toronto, gdzie podczas targów Collision 2024 nasi regionalni przedsiębiorcy zaprezentują się wśród potencjalnych partnerów z całego świata. Będą to głównie branże IT, ICT, space czy biotechnika, co pokazuje, że potrafimy się odnaleźć wśród najlepszych – dodaje wicemarszałek województwa dolnośląskiego Michał Rado.
Strategicznymi partnerami wydarzenia są instytucje rządowe oraz organizacje branżowe, a skierowane jest ono głównie do branż związanych z nowymi technologiami, medycyną, przemysłem 4.0, surowcami naturalnymi i zielonym ładem. Wśród dolnośląskich przedsiębiorców, którzy będą mieli okazję zaprezentowania się podczas tego wydarzenia oraz nawiązania cennych kontaktów biznesowych znalazły się m.in. CRP EDU Sp. z o.o., OGMA, Identt Sp. z o.o. i Soft Power Sp. z o.o.
- Going Global 4.0 zakłada organizację 28 zagranicznych misji gospodarczych dla ok. 300 przedsiębiorców.
- Projekt finansowany jest z budżetu województwa dolnośląskiego oraz Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska na lata 2021 – 2027.