Niektórzy z klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w ostatnich dniach otrzymali maile z informacją m.in. o niedopłacie składek i konieczności jej uregulowania w ciągu 24 h. Jak się okazuje maile wysyłane z adresu imitującego prawdziwą domenę ZUS to najnowsza forma oszustwa.

Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresu: alert@zus.pl Dlatego ZUS przypomina, że drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach ani żądaniach zapłaty. Ten adres jest wizualnie praktycznie identyczny z naszym firmowym, ale jest to typowe, informatyczne oszustwoMy nie wysyłamy mailem do klientów żadnych informacji o rozliczeniach składek ani wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach – przestrzega rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku Iwona Kowalska-Matis.

Rzeczniczka wyjaśnia, że drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu. Jeżeli ktoś nie ma swojego indywidualnego konta na naszej platformie PUE ZUS wtedy nie ma najmniejszej możliwości, żeby dostał maila z ZUS – dodaje rzeczniczka.

W żadnym przypadku nie należy odpowiadać na maile, ani nie otwierać zawartych w korespondencji załączników. Korespondencja tego typu ma, bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.

Zawsze, gdy ktoś z klientów ma wątpliwości, co do nadawcy otrzymanej korespondencji, powinien się skontaktować z najbliższą placówką ZUS lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 225601600 lub adresem mailowym cot@zus.pl

„Wrocław bez barier to ludzie” – miasto staje się bliższe wszystkim

Poprzedni artykuł

Sztuka o tym, że warto podjąć walkę o to, na czym nam naprawdę zależy – przed nami premiera spektaklu plenerowego we Wrocławskim Teatrze Pantomimy [VIDEO]

Następny artykuł

Zainteresuje Cię także:

Komentarze

Zostaw swój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.