Po testach autobusów elektrycznych na liniach aglomeracyjnych łączących Długołękę z Wrocławiem, teraz przyszła pora na Wisznię Małą i Czernicę. Przegubowy elektryczny Mercedes e-Citaro najpierw był testowany na linii 930 do Wiszni. Od pierwszego dnia wiosny do soboty będzie sprawdzany na linii 920.
We Wrocławiu można było trafić na niego najpierw w północnej części miasta – okolicach al. Kromera, Mostów Warszawskich i Polanowic. Od dziś autobus jeździ do samego centrum – ma pętlę na Dominikańskim i potem przez Niskie Łąki Bierdzany, Opatowice dociera do Wojnowa.
Pojazdy zero emisyjne są przyszłością transportu, dlatego intensywnie testujemy kolejne rozwiązania. Tym razem przedstawiamy naszym pasażerom elektrycznego Mercedesa. Jestem przekonana, że komfort jazdy i nowoczesność tego pojazdu przypadną do gustu wszystkim jego użytkownikom – mówi Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Mercedes-Benz eCitaro G to pojazd podobny do tego, który już niedługo obsłuży wrocławską linię K. Testowany 18-metrowy autobus posiada troje drzwi podwójnych oraz znane pasażerom linii aglomeracyjnych systemy bezpieczeństwa w postaci asystenta skrętu w prawo i aktywnego asystenta hamowania. Rolą obu systemów jest zwiększenie bezpieczeństwa najmniej chronionych użytkowników drogi, czyli pieszych i rowerzystów oraz pasażerów wewnątrz autobusu.
Testy kolejnego autobusu zero emisyjnego w aglomeracji wrocławskiej dowodzi także dobrej i owocnej współpracy pomiędzy Wrocławiem a sąsiednimi gminami. Na takiej kooperacji zyskują nasi mieszkańcy, a to jest najważniejsze – dodaje Włodzimierz Chlebosz, wójt gminy Czernica.
Autobus wprawiają w ruch dwie osie napędowe ZF AVE 130 a za ogrzewanie odpowiada pompa ciepła CO2. Energia potrzebna do obu tych czynności magazynowana jest w zamontowanych na jego dachu bateriach HV typu Solid State o pojemności 441 kWh.
Wrocław i gminy aglomeracyjne testują różne autobusy i modele. Ostatecznie elektryczne autobusy maja obsługiwać w dużym stopniu linie aglomeracyjne. Wydział Transportu planuje przetarg na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego organizowanego przez Gminę Wrocław na terenie Wrocławia oraz Gmin ościennych. Po jego rozstrzygnięciu aż 32 proc. floty w aglomeracji stanowić mają pojazdy niskoemisyjne (a min. 50% z nich to pojazdy zeroemisyjne).
Informacja prasowa Urzędu Miejskiego Wrocławia