Trasa jest ważnym łącznikiem między autostradą A4, a drogą krajową 94. Budowa podzielona została na dwa etapy.
W ramach pierwszego wybudowano nowy, ponad kilometrowy odcinek DW 345 i przebudowano istniejący odcinek o długości ok. 150 m. Prace objęły też pobliskie drogi gminne na łącznej długości 600 m. Jedno ze skrzyżowań zorganizowano w formie oświetlonego ronda, a nad rzeką Cicha Woda wybudowano dodatkowo jednoprzęsłowy most o długości 30 metrów wraz z niezbędną infrastrukturą drogową i sieciową. Wartą ponad 27 mln zł inwestycję, sfinansowaną w 95% z programu Polski Ład, zrealizowała PRO-TRA BUILDING Sp. z o.o., a prace trwały 18 miesięcy.
Inwestycja wykonana została zgodnie z założonym harmonogramem, za co dziękuję wykonawcom. Droga z pewnością poprawi bezpieczeństwo uczestników ruchu i usprawni transport w tej części województwa – mówi wicemarszałek województwa dolnośląskiego Michał Rado.
Drugi etap inwestycji zakładał przebudowę DW 345 w miejscowości Lusina. Długość przebudowywanego odcinka to 652 m. Zakres robót obejmował budowę jezdni w istniejącym śladzie, z dodaniem obustronnych chodników i poboczy dla zwiększenia bezpieczeństwa pieszych. Powstały także dwie zatoki autobusowe i trzy aktywne przejścia dla pieszych (w tym dwa z azylami).
Wyprowadzając ruch z miejscowości podnieśliśmy standard i bezpieczeństwo przemieszczania się. Jednocześnie w ten sposób poprawiliśmy komfort dla kierowców, ale także mieszkańców, więc skorzystają wszyscy. W tej kadencji czeka nas więcej tego typu inwestycji istotnych z punktu widzenia mieszkańców Dolnego Śląska – dodaje radny Sejmiku Województwa Dolnośląskiego Tymoteusz Myrda.
Poprzez: umwd.pl