Gmina Długołęka zapowiada rewolucyjne zmiany w komunikacji gminnej. Wójt Wojciech Błoński tłumaczy, że będzie to proces rozłożony na kilkuletnią perspektywę czasową, ale finalnie przynoszący doskonały efekt.
Zaprezentowano koncepcję, która jest efektem badania opinii publicznej wraz z analizą potrzeb. Wynika z niej jednoznacznie, że mieszkańcy domagają się zintensyfikowania połączeń autobusowych.
Przygotowana dokumentacja zakłada kilka aspektów. Wśród nich znalazło się bezpośrednie połączenie publicznym transportem zbiorowym każdej miejscowości z Wrocławiem i Długołęką. To także obsługa wszystkich miejscowości liczących co najmniej 1000 mieszkańców linią o charakterze podstawowym. Ponadto uruchomienie bezpośredniego połączenia 4 największych miejscowości w gminie (Wilczyce-Kiełczów-Długołęka-Mirków) zamieszkałych przez połowę populacji gminy. Zapowiedziano również utrzymanie obecnej oferty weekendowej komunikacji nocnej.
Wdrożenie nowych rozwiązań dotyczących komunikacji gminnej zostało podzielone na etapy:
- Etap 1 zakłada przekształcenie przewozów szkolnych w transport zbiorowy i optymalne jego wykorzystanie
- Etap 2 to optymalizacja rozwoju sieci do nowego kontraktu przewozowego (lub po otwarciu WOW)
- Etap 3 to maksymalne wykorzystanie nowej linii tramwajowej na Swojczyce we Wrocławiu z jednoczesnym wprowadzeniem nowej linii (901) I jednoczesnym wydłużeniem większości linii 9xx kursujących na terenie naszej gminy
– Jestem zbudowany zaprezentowaną koncepcją, która jest efektem badania opinii publicznej wraz z analizą potrzeb, która mówi jednoznacznie – domagają się Państwo zintensyfikowania połączeń autobusowych. Ta oferta jest odpowiedzią nie tylko na tę potrzebę, ale rozwiązuje również problem szybszych kursów pomiędzy miejscowościami, tym samym bezpośredniego dotarcia do Długołęki – urzędu, czy stacji kolejowej – komentuje Wójt Gminy Długołęka Wojciech Błoński.