Na ulice wyjdzie łącznie 17 odświeżonych tramwajów tego typu. Remonty sprawią, że wszystkie zyskają klimatyzację, nowy design, staną się bardziej energooszczędne i bezpieczniejsze. Wrocławianie pierwszą odnowioną Skodę 16T na torach zobaczą już niebawem – gdy tylko przejdzie wymagane odbiory.

– Inwestycje w komunikację miejską to nie tylko 80 milionów rocznie na remonty torowisk, 200 nowych autobusów, 40 nowych tramwajów i umowa na kolejne 46 sztuk. To także remonty tych wagonów, którymi już jeżdżą pasażerowie MPK – mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

Przypomnijmy, że w lipcu zeszłego roku podpisano umowę na remont generalny 42 tramwajów – 17 Skód 16T i 25 Protramów 205 WrAs. Już teraz po torach jeździ 9 zmodernizowanych, w ramach tego kontraktu, wagonów 205. Dziś natomiast MPK zaprezentowało pierwszy wyremontowany pojazd czeskiego producenta.

Remont Skód 16T wykonuje polska firma SAATZ. W ramach prac wagony otrzymują:

  • zmodernizowany układ napędowy – mniejsza awaryjność układu i łatwiejszy dostęp do części,
  • remont kapitalny układu hamulcowego – większa niezawodność podczas hamowania,
  • klimatyzację przedziału pasażerskiego – lepszy komfort podróżowania w gorące dni,
  • odświeżenie i konserwację wózków napędowych oraz wózka tocznego – mniejsza awaryjność,
  • oszczędne LED-owe oświetlenie (wewnątrz i na zewnątrz tramwaju),
  • odświeżenie wnętrza (m.in. wymiana wykładzin),
  • lepszą informację pasażerską dla osób z niepełnosprawnościami (tablice kierunkowe lepiej widoczne dla osób z dysfunkcją wzroku, lampki przy poręczach pomagające osobom niedowidzącym w dostaniu się do drzwi, miejsca na podłodze dedykowane osobom na wózkach),
  • logo MPK Wrocław na przodzie tramwaju.

– Tramwaje oprócz bogatego wnętrza dostają też odświeżone „opakowanie” – mówi prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder.Niebieski kolor, nowoczesny design i klimatyzacja. Te 3 cechy sprawią ze wrocławianie zakochają się w tych tramwajach.

Remont Skód 16T pozwoli na ich funkcjonowanie przez następnych kilkanaście lat. Wartość umowy z SAATZ wynosi 66 milionów złotych brutto. Koszt remontu jednej Skody 16T to ponad 3,8 mln zł.

– Mam ogromną satysfakcję, żeby ten tramwaj przedstawić, mimo tych warunków pandemicznych. Prezentujemy go do oceny dwa miesiące przed terminem – mówił podczas prezentacji tramwaju prezes firmy SAATZ Jarosław Lazurko.To jest nasz ogromny wspólny sukces.

Średnio co dwa miesiące do Wrocławia trafiać będą  dwa wyremontowane tramwaje. Wszystkie Skody 16T „spłyną” najpóźniej końca maja 2022 roku.

Piotr Krejner
materiały prasowe

Kolejna przysięga dolnośląskich Terytorialsów. 27 nowych żołnierzy

Poprzedni artykuł

Nowy etap dolnośląsko-saksońskiej współpracy

Następny artykuł

Zainteresuje Cię także:

1 Komentarze

Zostaw swój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.