Specjalny poradnik, stworzony wspólnie z Fundacją Zobacz Mnie, poświęcony temu, jak można pomóc osobie z niepełnosprawnościami w centrum handlowym.
To ostatnio wprowadzona inicjatywą CH Korona we Wrocławiu, której celem jest, by centrum było bardziej przyjaznym i dostępnym dla osób niepełnosprawnych. CH Korona od lat współpracuje z licznymi organizacjami pozarządowymi i lokalnymi instytucjami działającymi na rzecz mieszkańców Wrocławia i nie tylko. Tym razem CH Korona nawiązało współpracę z Fundacją Zobacz Mnie, która pomaga ciężko chorym dzieciom, a także działa m.in. na rzecz osób niepełnosprawnych, oferując im wsparcie terapeutyczne i edukacyjno-rozwojowe.
CH Korona we Wrocławiu, wspólnie z ekspertami Fundacji Zobacz Mnie, opracowało praktyczny poradnik, który ma na celu pomóc klientom wspierać osoby z niepełnosprawnościami w trakcie ich wizyty w centrum handlowym. Poradnik, przygotowany w formie pytań i odpowiedzi, zawiera cenne wskazówki dotyczące m.in. pomocy osobom niewidomym, właściwego zachowania się w obecności osób z niepełnosprawnościami, wspierania osób na wózkach inwalidzkich, pomocy osobom niedosłyszącym oraz wsparcia osób, które nie radzą sobie z nadmiarem bodźców.
Poradnik jest dostępny na stronie internetowej CH Korona oraz na profilu galerii na Facebooku. W prosty i przejrzysty sposób przedstawia kluczowe informacje i wskazówki, jak najlepiej wspierać osoby z niepełnosprawnościami podczas wizyty w CH Korona.
Cieszymy się, że CH Korona zwraca szczególną uwagę na potrzeby klientów z niepełnosprawnościami. Uważamy, że każda osoba powinna mieć równy dostęp do usług centrum, bez względu na jakiekolwiek ograniczenia. Poradnik, który stworzyliśmy razem z Koroną to praktyczne wskazówki, które pozwolą wszystkim klientom poczuć się bardziej swobodnie w przestrzeni publicznej jaką jest galeria handlowa Korona – mówi Pani Emilia Iwanicka-Pałka z Fundacji Zobacz Mnie.
Centrum Korona dba o to, by ludzie poruszający się na wózkach inwalidzkich czuli się w centrum swobodnie i komfortowo. W tym celu wprowadzono różne udogodnienia:
- godziny ciszy: w każdy wtorek w godz. 15:00 – 17:00 jest wyciszana muzyka i komunikaty reklamowe, a światła są przygaszane.
- wypożyczalnia słuchawek wyciszających: bezpłatne słuchawki dostępne po kontakcie z ochroną pod nr tel: 713501300.
- wózki inwalidzkie: bezpłatne wypożyczenie wózków inwalidzkich po kontakcie z ochroną pod nr tel: 713501300.
- szkło powiększające dla osób niedowidzących: bezpłatnie dostępne po kontakcie z ochroną pod nr tel: 713501300.
- przestronne korytarze: szerokie korytarze ułatwiają poruszanie się.
- dostosowane toalety: toalety z uchwytami oraz przestrzenią manewrową.
- wyznaczone miejsca parkingowe: specjalnie oznaczone miejsca parkingowe przy wejściach.
- strefa wypoczynku: przestrzeń z wygodnymi fotelami i kanapami dostępna dla wszystkich klientów.
Szczegółowe informacje dotyczące udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami dostępne są na stronie internetowej CH Korona.