Przebudowa obejmie podwyższenie peronów dla zwiększenia komfortu pasażerów. ZDiUM zapewnia, że nawierzchnia będzie dostosowana do zabytkowego otoczenia – płyty i kostka granitowa. Pojawią się również nowe wiaty przystankowe. W ramach prac wykonawca wybuduje odwodnienia oraz przesunie kolidujący słup trakcyjny. Budowa potrwa do grudnia.
W nocy z 1 na 2 października na peronach przystanków Nowy Targ została wprowadzona organizacja ruchu zastępczego. Obydwa przystanki zostaną wyłączone z użytkowania na kilka tygodni.
– To niestety konieczne aby móc sprawnie, a przede wszystkim bezpiecznie dla pasażerów, przeprowadzić prace rozbiórkowe a następnie budowlane. Istniejąca nawierzchnia musi zostać rozebrana aby wyprofilować zaprojektowane podwyższenia, które znacząco zwiększą komfort wsiadania i wysiadania wszystkich grupom pasażerów – mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta
– W ramach poprawy dostępności komunikacji zbiorowej sukcesywnie przebudowujemy kolejne przystanki. W ścisłym centrum miasta, po przystanku przy ul. Purkyniego planujemy wyniesienie również przystanków przy pl. Teatralnym oraz w ciągu ul. Szewskiej. Takie działania w znaczący sposób ułatwią przemieszczanie się tramwajem osobom o ograniczonej mobilności, w tym osobom starszym, osobom z niepełnosprawnościami czy rodzicom z dziećmi w wózku – dodaje Anna Szmigiel – Franz z Biura Zrównoważonej Mobilności.
Inwestycja przewiduje, zgodnie z wytycznymi MKZ, nawierzchnię peronów wykonaną z płyt oraz kostki granitowej z uwagi na sąsiadujące z przystankami zabytkowe obiekty. Zakres robót wymaga również budowy odwodnienia oraz przesunięcia kolidującego słupa trakcyjnego. Na peronach pojawią się również nowe wiaty przystankowe.
Koszt inwestycji realizowanej w trybie projektuj – buduj wyniesie niespełna 670 tys. zł. Generalnym wykonawcą jest wrocławska firma Elektrotim.
Prace budowlane potrwają do połowy grudnia br.