City break to cieszące się niesłabnącą popularnością kilkudniowe wypady do atrakcyjnych turystycznie miast.
Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu chce przekonać Austriaków i Szwajcarów, by na tego typu wypad wybrali właśnie polskie metropolie. Szlaki do Wrocławia, Warszawy, Gdańska i Krakowa przecierają zagraniczni blogerzy i influencerzy. Jeśli szukasz wygodnych i zrównoważonych wakacji, Polska jest bliskim celem podróży. (…) Warto przyjrzeć się bliżej najciekawszym polskim metropoliom i zaplanować podróż pełną przygód. To destynacje często polecane przez blogerów na krótkie wypady – donosi portal tai.at, czyli największe medium podróżnicze w Austrii. Opublikowany tam artykuł pt. „Polskie miasta, które zawsze warto odwiedzić” to zbiór z fragmentami recenzji austriackich i szwajcarskich blogerek, które odwiedziły największe polskie miasta.
Wyglądają zza budynków, czają się w przejściach, a nawet zwisają z latarni. W mieście są już setki małych figurek, a ich szukanie to świetna zabawa zarówno dla dzieci, jak i dorosłych – Wrocław zapadł w pamięć Viktorii Urbanek za sprawą wszechobecnych krasnali. Autorka bloga Chronic-Wanderlust zapewnia, że stolica Dolnego Śląska jest znana ze swojej nietypowej atrakcji, ale liczba skrzatów zaskoczyła nawet ją. Przy następnej wizycie postaram się znaleźć je wszystkie. Jak na razie moim ulubieńcem jest ten, który robi zdjęcie innemu goblinowi na rynku.
Recenzje zebrano na potrzeby kampanii City Breaks in Poland, realizowanej przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu. Na marzec, kwiecień i maj zaplanowano kilkanaście kolejnych wyjazdów do Polski dla dziennikarzy i influencerów z Austrii i Szwajcarii.
Dogodne połączenia lotnicze i kolejowe sprawiają, że Polska staje się coraz bardziej atrakcyjna dla Austriaków i Helwetów, nawet na krótkie, kilkudniowe pobyty. Pobyt typu city break w Polsce jest dla nich wciąż niedrogi i wygodny logistycznie — do Warszawy, Wrocławia lub Krakowa można dojechać pociągiem z Wiednia w kilka godzin — wyjaśnia dyrektor ZOPOT w Wiedniu Marcin Płachno – pomysłodawca kampanii prowadzonej we współpracy z austriackimi i szwajcarskimi mediami i influencerami turystycznymi. Urzędnik podkreśla, że m. in. dzięki staraniom ZOPOT w Wiedniu uruchomiono nowe połączenie kolejowe Wiedeń-Wrocław oraz dodatkowe loty pomiędzy Szwajcarią i Austrią a Krakowem i Warszawą.
Dane GUS z 2023 roku wskazują, że Austriacy i Szwajcarzy to czołowe nacje pod względem powrotu do liczby odwiedzin w Polsce, który notowano przed pandemią, w najlepszym dla polskiej turystyki roku 2019. Potwierdza to sukces innej kampanii organizowanej przez ZOPOT w Wiedniu — Poland Soul Travel. Pierwsza odsłona projektu dotarła w 2022 roku do niemal trzech milionów odbiorców, którzy mieli okazję poznać Góry Izerskie, Beskid Niski, Górny Śląsk, Kaszuby i Podlasie.