17 stycznia rozpoczął się nabór projektów w 10. edycji Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. W tym roku do wydania na projekty WBO jest 30 milionów złotych.
– W pierwszym dniu naboru mieszkańcy zgłosili 47 projektów. 45 z nich wpłynęło elektronicznie, zaś 2 w wersji papierowej. To więcej niż w ubiegłym roku. Rok temu pierwszego dnia zgłoszone zostały 33 projekty – mówi Przemysław Leszyński z Wydziału Partycypacji Społecznej.
Nabór potrwa do 14 lutego. Projekty należy składać na formularzu dostępnym na wroclaw.pl/wbo, papierowo lub elektronicznie. Do projektu musi być dołączona lista podpisów przynajmniej 2 mieszkańców popierających projekt, wśród nich może być również podpis Lidera. (Zobacz: dokumenty do pobrania.)
Kiedy głosowanie?
Głosowanie odbędzie się w dniach 23 września – 10 października. Prawo głosu ma każdy mieszkaniec Wrocławia niezależnie od wieku. Aby głosować nie jest potrzebne zameldowanie we Wrocławiu. Głosowanie odbywa się elektronicznie (wroclaw.pl/wbo) i papierowo.
Każdy mieszkaniec Wrocławia ma jeden głos, w ramach którego może wybrać maksymalnie jeden projekt osiedlowy i jeden ponadosiedlowy. Aby projekt został wybrany, musi zostać oddanych na niego co najmniej 100 ważnych głosów. Wyniki głosowania zostaną opublikowane na wroclaw.pl/wbo oraz w BIP.
Do realizacji wybierane będą projekty, które uzyskały kolejno największą liczbę głosów, aż do wyczerpania puli środków w ramach projektów osiedlowych (9 mln zł) i ponadosiedlowych (21 mln zł).